hallo,
ik heb een vraag met betrekking tot kruistabellen in asp.net(C#).
Zelf wil ik op een kruistabel uitkomen met daarin leerlingen en toetsen met cijfers als vulling.
natuurlijk om het mezelf gemakkelijk te maken heb ik de informatie hiervan over 7 tabellen verdeeld:
Resultaat: OV_NR, Onderdeel_Code, Cijfer
onderdeel: Onderdeel_Code, Onderdeel_Beschrijving
Onderdeel per toets: Weging, Onderdeel_Code, Toets_code
Toets: Toets_Code, Toets_Omschrijving, Herkansing (boolean).
Toets Per Vak: Toets_Code, Vak_Code,
Vak: Vak_Code, Vak_Omschrijving
Vakken per Klas: Vak_code, Nummer
Klas: Klas_Code, Jaar, Nummer, Actief(boolean)
Deelnemers per klas: Nummer, OV_NR, Actief (boolean)
Leerling: Ov_nr, LL_naam.
zelf heb ik dit met een pivot statement gedaan maar dan krijg ik het volgende resultaat:
Naam onderdeel_code onderdeel_code
Sebastian 6.5 7.8
opzich is dit de goede weg als ik (dynamisch) de onderdeel_code door onderdeel_beschrijving zou kunnen vervangen en hopelijk weet iemand hoe dat kan in een pivot zoals deze:
“TRANSFORM First(Query1.Cijfer) AS EersteVanCijfer SELECT Query1.LL_Naam FROM Query1 GROUP BY Query1.LL_Naam PIVOT Query1.Onderdeel_Code;”
helaas heb ik ook nog een bonusvraag:hoe kan ik dynamisch een tabel toets in het listview plaatsen die de 1 a 2 onderdelen berekend die bij deze toets horen?
bij voorbaat dank voor uw tijd.
ik heb een vraag met betrekking tot kruistabellen in asp.net(C#).
Zelf wil ik op een kruistabel uitkomen met daarin leerlingen en toetsen met cijfers als vulling.
natuurlijk om het mezelf gemakkelijk te maken heb ik de informatie hiervan over 7 tabellen verdeeld:
Resultaat: OV_NR, Onderdeel_Code, Cijfer
onderdeel: Onderdeel_Code, Onderdeel_Beschrijving
Onderdeel per toets: Weging, Onderdeel_Code, Toets_code
Toets: Toets_Code, Toets_Omschrijving, Herkansing (boolean).
Toets Per Vak: Toets_Code, Vak_Code,
Vak: Vak_Code, Vak_Omschrijving
Vakken per Klas: Vak_code, Nummer
Klas: Klas_Code, Jaar, Nummer, Actief(boolean)
Deelnemers per klas: Nummer, OV_NR, Actief (boolean)
Leerling: Ov_nr, LL_naam.
zelf heb ik dit met een pivot statement gedaan maar dan krijg ik het volgende resultaat:
Naam onderdeel_code onderdeel_code
Sebastian 6.5 7.8
opzich is dit de goede weg als ik (dynamisch) de onderdeel_code door onderdeel_beschrijving zou kunnen vervangen en hopelijk weet iemand hoe dat kan in een pivot zoals deze:
“TRANSFORM First(Query1.Cijfer) AS EersteVanCijfer SELECT Query1.LL_Naam FROM Query1 GROUP BY Query1.LL_Naam PIVOT Query1.Onderdeel_Code;”
helaas heb ik ook nog een bonusvraag:hoe kan ik dynamisch een tabel toets in het listview plaatsen die de 1 a 2 onderdelen berekend die bij deze toets horen?
bij voorbaat dank voor uw tijd.