Ik heb sinds een paar weken een probleem waar ik helemaal gek van wordt. Mijn pc loopt namelijk op de meest uiteenlopende momenten vast. Daarmee bedoel ik dat 'ie het heel soms 2 uur normaal doet, maar meestal loopt 'ie binnen een paar minuten vast. aardig vaak loopt de computer zelfs al vast voordat ik het korte piepje van het moederbord hoor... met dit vastlopen bedoel in dat muis en toetsenbord niet meer werken, het beeld stil blijft staan, dus alle zaken die in het scherm horen te bewegen stoppen (zoals het "laden balkje" als windows opstart). Eerst wat er allemaal in mijn casing zit:
-400w voeding
-AMD Athlon 64 3500+
-Asus A8N-SLI
-Asus EN6600GT
-2x corsair 512 mb pc3200
-WD 160GB hdd
-Maxtor 300GB hdd
-Sony dvd-brander
-Asus dvd-speler
-Windows Vista Ultimate
-alle koeling is standaard en de pc is niet overgeclockt. eigenlijk is alles nog standaard.
ik heb zelf al geprobeerd zoveel mogelijk zaken uit te kunnen sluiten. Zo weet ik dat het niet de hdd's of de DVD-spelers zijn, omdat ik de Maxtor hdd en de dvd-spelers losgekoppeld heb en het vastlopen daarmee niet ophield. Ook is het de WD hdd of het besturingssysteem niet, omdat ik de WD gezerofilled heb en vista hierop heb geinstalleerd, nadat ik eerst op XP Professional werkte.
Tot slot heb ik ook vast kunnen stellen dat de voeding stabiel draait.
Om het verhaal helemaal compleet te maken:
er waren mij een paar vreemde zaken opgevallen. ten eerste, na het zerofillen ging ik vista installeren en de eerste keer dat ik hem bootte startte hij goed op en kon ik de hele installatie doen zonder dat de pc vastliep. zo lang niet zastlopen is erg uitzonderlijk. ten tweede liep de computer ook 1 keer vast op het moment dat het mobo klaar was met alle componenten checken en net het piepje gaf, wat resulteerde in een lange ( en verdomd irritante
) piep, totdat ik op reboot drukte. En ik denk niet dat dit er toe doet, maar ik heb nadat hij vastliep de pc ook een keer 3 uur gewoon aan laten staan, maar in die tijd gebeurde er niets.
-het begon allemaal toen de comp het 's avonds nog prima deed, maar toen ik hem de volgende ochtend weer startte begon 'ie opeens met vastlopen.
Nou, ik geloof dat ik er nu het meeste wel over heb verteld. Ik heb zelf het vermoeden dat er iets mis is met m'n mobo, maar zeker weten die ik het niet. is er iemand die misschien een idee heeft wat er mis kan zijn? Als iemand verder nog suggesties heeft wat ik kan proberen of nog informatie mist in dit verhaal, roep maar!
Thnx!
-400w voeding
-AMD Athlon 64 3500+
-Asus A8N-SLI
-Asus EN6600GT
-2x corsair 512 mb pc3200
-WD 160GB hdd
-Maxtor 300GB hdd
-Sony dvd-brander
-Asus dvd-speler
-Windows Vista Ultimate
-alle koeling is standaard en de pc is niet overgeclockt. eigenlijk is alles nog standaard.
ik heb zelf al geprobeerd zoveel mogelijk zaken uit te kunnen sluiten. Zo weet ik dat het niet de hdd's of de DVD-spelers zijn, omdat ik de Maxtor hdd en de dvd-spelers losgekoppeld heb en het vastlopen daarmee niet ophield. Ook is het de WD hdd of het besturingssysteem niet, omdat ik de WD gezerofilled heb en vista hierop heb geinstalleerd, nadat ik eerst op XP Professional werkte.
Tot slot heb ik ook vast kunnen stellen dat de voeding stabiel draait.
Om het verhaal helemaal compleet te maken:
er waren mij een paar vreemde zaken opgevallen. ten eerste, na het zerofillen ging ik vista installeren en de eerste keer dat ik hem bootte startte hij goed op en kon ik de hele installatie doen zonder dat de pc vastliep. zo lang niet zastlopen is erg uitzonderlijk. ten tweede liep de computer ook 1 keer vast op het moment dat het mobo klaar was met alle componenten checken en net het piepje gaf, wat resulteerde in een lange ( en verdomd irritante
-het begon allemaal toen de comp het 's avonds nog prima deed, maar toen ik hem de volgende ochtend weer startte begon 'ie opeens met vastlopen.
Nou, ik geloof dat ik er nu het meeste wel over heb verteld. Ik heb zelf het vermoeden dat er iets mis is met m'n mobo, maar zeker weten die ik het niet. is er iemand die misschien een idee heeft wat er mis kan zijn? Als iemand verder nog suggesties heeft wat ik kan proberen of nog informatie mist in dit verhaal, roep maar!
Thnx!