Toon posts:

[Oracle] Locale backup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren (en dames),
In opdracht van een klant zit ik (en mijn collega's) met een probleem;

Via een laptop kan een Oracle database (op een centrale server) aangesproken worden. Tijdens diverse evenementen die georganiseerd zullen worden moet men de bezoekers kunnen registreren. De persoon zal opgezocht worden in de database en zijn/haar aanwezigheid zal geregistreerd worden. Wanneer op één van deze evenementen (om wat voor reden dan ook) de internet verbinding weg valt wil men graag verder werken, ondanks het feit dat de connectie met de database onmogelijk is. Het is natuurlijk niet de bedoeling om bezoekers te laten wachten tot het internet terug is. Dit betekend dat hier een oplossing voor gezocht moet worden.
Op dit moment zie ik slechts 1 realistische oplossing en ik zie er dus waarschijnlijk nog legio over het hoofd. Op dit punt wil ik graag jullie hulp inroepen;
Oplossing 1:
Er zal op de laptop een versie van Oracle express geinstaleerd worden met daarin alleen de relevanten tabellen en aan het einde van het evenement kunnen de gegevens worden geexporteerd naar de normale database. Zo kan men zonder internet verbinding bij de gegevens komen. Nadeel; niet 'real-time', maar dan kun je je afvragen in hoevere dat belangrijk is in dit specifieke geval..

Het ontwikkelen van een applicatie die met enige regelmaat synchroniseerd wanneer de connectie wel gemaakt is is uiteraard een optie. Zodra de database connectie niet tot stand kan worden gebracht zal deze synchronisatie dus uitgesteld worden.
Er zijn nog enkele ideeën naar boven gekomen, maar deze zijn niet echt het noemen waard :?

Graag hoor ik van jullie wat jullie zouden doen...

Mvg,
René

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 10:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:21:
Er zijn nog enkele ideeën naar boven gekomen, maar deze zijn niet echt het noemen waard :?
Noem ze toch maar even :)

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
een distributed database systeem?

Dus relevante tabellen zowel op server als lokaal, altijd automatisch synchroniseren, als internetverbinding wegvalt, stop het synchen uiteraard even, maar zou dan terug kunnen hervat worden als je terug online bent.

Verwijderd

Topicstarter
Haha, dan weet ik wel in welke topic die weer verschijnen ;)
webinn schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:26:
een distributed database systeem?

Dus relevante tabellen zowel op server als lokaal, altijd automatisch synchroniseren, als internetverbinding wegvalt, stop het synchen uiteraard even, maar zou dan terug kunnen hervat worden als je terug online bent.
Dat was dus inderdaad een beetje het idee. Was niet op de hoogte van de officiele benaming :)

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 10:32 ]

Verwijderd

Waarom niet altijd lokaal werken? d.m.v. materialized views (snapshots) eventueel met logs kun je de centrale server refreshen.