Toon posts:

goedde vriend heeft raad nodig !!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nou, een vriend van me heeft een tb900 pas gekocht, en wilde 'm overklokken... ik zou 'm daarbij helpen. Dus, ff de bruggen gekleurd en op 1100 laten lopen... alles werkt... natuurlijk hebben we 'm van te voren eerst een tijdje ingebrand op 900 mhz 1.85v. maarja, op 1100 loopt ie dus perfect... met burnin progjes getest op ie stabiel is... alles werkt perfect, tot nu toe nog niet vastgelopen... we hebben er ook nog een copper-shim tussen geplaats zodat de core niet afbreekt.

vandaag wilde hij dus ff de koeler eraf halen en wat pasta ertussen smeren. alles erop gemonteerd, en op de power knop geduwd... NIX..... computer start niet... telt wel geheugen.. en wat zag ik daar, de coppershim vergeten die mafkees. vlug koeler eraf, en dit is het resultaat: een heeeel klein randje afgebroken. de multiplier op 9 gezet zodat hij op 900 loopt. koeler met shim erop, en starten maar. ALLES werkt weer, de multiplier op 10 gezet, werkt ook, maar op 11 werkt niet. maar op 1000mhz loopt ie super.

sorry voor dit lange verhaal, maar mijn vraag is; kan het kwaad dat zo'n klein stukje van 3mm x 0.5mm is afgebroken? gaan de prestaties er omlaag van, of kan hij conflicten krijgen onder het computeren???

alvast bedankt :)

Verwijderd

Zou goed kunnen dat het komt doordat het stukje afgebroken is :/

Hey Stroboscoop ontvangen btw?

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:25

botoo

💀 too old to die young

Volgens mij is het stuk of niet stuk, een klein beetje stuk lijkt me niet waarschijnlijk.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
uuuhh wat is een "coppershim"?

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:04

@r!k

It is I, Leclerq

Ja, dat kan wel degelijk uitmaken. Het lijkt me alleen in dit verhaal dat het toch iets anders is aangezien hij het op 1000 wel doet.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Coppershim:

Afbeeldingslocatie: http://2cooltek.safeshopper.com/images/bb12nlz1.jpg

Verwijderd

dir is een copper shim:
Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/nl/images/cpu_spacer.gif
dit leg je op de proc en dan is de core net 0,2mm hoger ofzo dan die shim en is het dus heel moeilijk om de core te breken.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 18:47
Vrij vreemd dat ie niet meer op 1100 wil.
Aangezien is nog wel op 1000 loopt is de proc zelf gelukkig OK.

Misschien een temperatuur probleem.
Check de CPU temp. Door het afgebroken oppervlak is er minder mogelijke geleiding.

Misschien is 1 van de l1 bruggen die unlocked was weer gelocked.

Probeer het even uit

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 16:16
Ehrm, zonder shim moet het toch ook werken?
Ik bedoel, de meesten hebben geen shim en dan kan het ook.
Dus, of je heb je koeler er lomp op gezet, of je had een extra gammele core die nóg minder kon hebben dan ze normaal al kunnen hebben...

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Denk det ie met zijn pootjes over lijntjes is geweest ofzo probeer es nieuw kleuren

Verwijderd

Topicstarter
de streepjes zitten goed, maar omdat ie de shim is vergeten, heeft ie de koeler eropgezet die daarna de core beschadigde...

ik heb 't ook eens gehad dat mijn oude duron 600 op 900 liep en naderhand van het erop en eraf halen van de koeler de core gewoon afbrokkelde, maar hij deed het nog steeds alleen op een lagere snelheid...

ik denk toch dat het door dat stukkie afgebrokkelde core komt... :'(
Pagina: 1