Verschillen PC2700 SoDimm

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 16:51
Hallo allemaal

Ik hier hier oud noteboekje (HP NC4010), waarvan ik het geheugen van 256 MB wil uitbreiden met een reepje van 512 of 1GB. Er moet PC2700 SoDimm in. Als ik gebruik maak van de configurators van de bekende merken Kingston, Dane en Transcend wordt er geheugen geadviseerd dat 1,5 keer zo duur is als een andere PC2700 SoDimm van hetzelfde merk en grootte. Daar ik niet te veel wil investeren nijg ik er naar om (net zoals op een gewone plank) gewoon het goedkoopste PC2700 SoDimm aan te schaffen. Is dit verstandig? of luisterd notebook geheugen wat nauwer?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Over het algemeen werkt het standaard geheugen prima. Ik heb meerdere HPs voorzien van mem en over het algemeen vreten die dingen vrij veel (meeste Kingston, Dane-elec, transcend spul). Dus koop gewoon een betaalbare dimm, kijk ook naar PC3200, dat is mogelijk nog eens wat goedkoper en werkt ook (alleen klokt het dan terug naar pc2700 snelheden).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ik gebruik maak van de configurators van de bekende merken Kingston, Dane en Transcend wordt er geheugen geadviseerd dat 1,5 keer zo duur is als een andere PC2700 SoDimm van hetzelfde merk en grootte.
Als ik naar de site van WC Eend ga raden zij mij aan direct bij hen WC Eend te kopen dat 1,5 keer zoveel kost als hetzelfde meuk in de supermarkt :+

Natuurlijk zal Kingston altijd Kingston aanraden, Dane-Elec altijd Dane-Elec etc., en natuurlijk zullen zij als je direct bij hen koopt de hoofdprijs rekenen...

2 dingen:
1) zoals Terw_Dan zegt is er geen enkele reden om specifiek geheugen van deze of gene reepbakker te kopen, en is alle DDR1 backwards compatible, dus is PC3200 net zo geschikt (staat overigens gewoon in de FAQ hier :o ). En wil je desondanks per se een van de merken die je noemt (ondanks dat ze zelf niet eens de chips bakken, dus muv goede garantievoorwaarden werkelijk niets toevoegen aan een willekeurige andere 3rd party DIMMbakker), koop gewoon bij de goedkoopste shop in Pricewatch die goede feedback heeft.

2) beste manier om zeker te zijn of iets werkt is om met laptop in hand naar een winkel te gaan en ter plekke de SO-DIMM erin te steken. Werkt het niet? Dan probeer je gewoon een andere :z

Maar goed, beide tips staat gewoon in de FAQ, dus heeft dit topic niet zo'n zin.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.