Canon "Advertorial" en andere kleine reclame dingetjes

Pagina: 1
Acties:

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
Af en toe staan er leuke advertorials op de frontpage voor mij is een advertorial reclame waar je ook wat aan hebt, bijvoorbeeld door dat het kennis toevoegd of dat het doel niet 100% iets verkopen is. Maar kom op jongens we weten dat jullie graag willen dat we klikken maar een standaard reclame van canon met een linkje naar http://www.canon.nl/office_colour/ valt bij mij toch echt niet onder het kopje advertorial (en ja ik heb geklikt :*) ), en op die manier verslaat dit ook het hele systeem.

Zet er volgende keer weer gewoon netjes "advertentie" boven en we zullen net zo vaak klikken hoor.

Dat stoorde me iig even aan de frontpage, voor de rest staat deze advertentie op een goede normale plaats en niet zo storend midden in de nieuwslinks waar ik me de laatste tijd eigenlijk ook wel aan stoor, een reclame boven of onder een 'nieuwsdag' is geen probleem maar door er 1 midden in een dag te zetten mis je stukjes nieuws (je moet meer scrollen) en het staat ontzettend lelijk

Ook is het zo sommige reclames zodrag je er perongeluk met de muis over heen schuift zichzelf opblazen tot half pagina formaat en dan heel lastig weg te klikken zijn en heel snel perongeluk weer opnieuw verschijnen, dit is echt het meest storend maar komt gelukkig weinig voor, dit verstoord echt de gebruikers ervaring en roept iritatie op.

Ik hoop dat ik dit allemaal een beetje redelijk onderbouwd heb en dat jullie hier wat aan hebben, ik stoor me namelijk aan 90% van de reclames niet (en ik zie ze wel hoor :P ).

~ Mijn prog blog!

• roy-t
niemand?

~ Mijn prog blog!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:31

Daniel

Kapitein NCC-1701
Als ik het dus goed begrijp vind je dat de inhoud van de bedoelde advertorial eigenlijk de naam advertorial niet verdiend maar gewoon een advertentie is. Op zich kan dat voorkomen, het is voor ons echter lastig om invloed uit te oefenen op de exacte tekst. Het is wel een aardig idee om het kopje advertorial te vervangen door advertentie en alleen advertorial te tonen als het ook daadwerkelijk om een advertorial-tekst gaat.

• roy-t
Daniel schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:04:
Het is wel een aardig idee om het kopje advertorial te vervangen door advertentie en alleen advertorial te tonen als het ook daadwerkelijk om een advertorial-tekst gaat.
Exact! Ik neem aan dat de adverteerde dat kopje niet zomaar zelf invult? :)

Deze advertentie verdiende de titel advertorial gewoon niet, terwijl sommige advertorials het wel verdienen en zelfs heel leuk / leerzaam zijn! (vooral niet schrappen dus, maar verbeteren :) )

[ Voor 21% gewijzigd door roy-t op 16-05-2007 14:06 ]

~ Mijn prog blog!

• roy-t
Hier weer eentje
Direct toegang tot Windows Vista zonder tijdslimiet
Als u nu een TechNet Plus-abonnement van Microsoft neemt, krijgt u zonder tijdslimiteit direct toegang tot bijna al onze software, kunt u rekenen op de beste support en heeft u toegang tot online cursussen.Werk sneller en slimmer. Abonneer nu.>>>
Is toch ook gewoon reclame :)

~ Mijn prog blog!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Daniel schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:04:
Als ik het dus goed begrijp vind je dat de inhoud van de bedoelde advertorial eigenlijk de naam advertorial niet verdiend maar gewoon een advertentie is. Op zich kan dat voorkomen, het is voor ons echter lastig om invloed uit te oefenen op de exacte tekst. Het is wel een aardig idee om het kopje advertorial te vervangen door advertentie en alleen advertorial te tonen als het ook daadwerkelijk om een advertorial-tekst gaat.
Dan moet de adverteerder zelf dat kopje mee gaan geven (wat ze vervolgens in 90% van de gevallen gaan 'vergeten') want vziw is het programma-technisch nog steeds onmogelijk om te bepalen of een stukje tekst de naam 'advertorial' waardig is of niet ;)

Lijkt mij dus praktisch onmogelijk.

Intentionally left blank

Pagina: 1