Zeer vreemde artifacts

Pagina: 1
Acties:

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:25
Artifacts, dan denk je(ik tenminste wel) direct aan de videokaart.

Helaas is dit niet het geval. Wat is er aan de hand?

Tijdens het starten van bepaalde games krijgt de pc na het laden van alle game data een BSOD en geeft hij aan dat er een driver probleem zou zijn(gezien de FAQ hier op got met bijbehorende errorcodes). Verschillende drivers zijn getest, alles is up-to-date maar nog steeds blijft het spontane reboot probleem bestaan. af en toe gaat het echter allemaal goed.

Daarnaast krijg ik 2 op de 5 keer dat bij het starten van windows dat het scherm vol gekleurde strepen staat, gaat hij windows verder laden dan wordt het weer normaal.

- De videokaart is in orde -> 2 verschillende kaarten zijn erin geweest
- 1 cyclus is het ram getest dmv de laatste memtest.

Er is niets overclocked.

Configuratie:
- CPU, E4300
- MSI P965 Neo-F
- Club 3D Radeon X1600 PRO, 256MB
- 1GB, PC5300

Airco draadloze temperatuur sensor - ClimaControl voor smarthomes. Mitsubishi, Panasonic, LG.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wordt je systeem niet te heet? Je hebt immers een 965 chipset, die worden over het algemeen bloedheet (zeker gezien die op dat MSI plankje passief gekoeld worden). Dit zou geen problemen moeten opleveren, maar het is wel iets waar ik naar zou kijken als ik jou was.

• Stakato
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-07 22:48
Ik vermoed toch je RAM. Memtest hoor je toch wel een flink aantal cycli laten draaien wil je een betrouwbare meting hebben. Probeer het anders eens met een andere module in het memory slot en kijk of het probleem zich blijft voordoen. Welke voeding heb je overigens?

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07 20:18
Stakato schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 00:02:
Ik vermoed toch je RAM. Memtest hoor je toch wel een flink aantal cycli laten draaien wil je een betrouwbare meting hebben. Probeer het anders eens met een andere module in het memory slot en kijk of het probleem zich blijft voordoen. Welke voeding heb je overigens?
hier ben ik het voledig mee eens, maar wat mischien ook nog een optie is is dat de fan van je videokaart stuk is en in het begin dus nog goed gaat tenzij deze op temp is.

suc6

• LED-Maniak
Terw_Dan schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 00:02:
Wordt je systeem niet te heet? Je hebt immers een 965 chipset, die worden over het algemeen bloedheet (zeker gezien die op dat MSI plankje passief gekoeld worden). Dit zou geen problemen moeten opleveren, maar het is wel iets waar ik naar zou kijken als ik jou was.
De kast staat open dus dan zou hij genoeg koeling moeten hebben?
dezejongeman schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 00:07:
[...]

hier ben ik het voledig mee eens, maar wat mischien ook nog een optie is is dat de fan van je videokaart stuk is en in het begin dus nog goed gaat tenzij deze op temp is.

suc6
De fan draait, ik heb een andere videokaart getest en kreeg hetzelfde probleem.
Stakato schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 00:02:
Dan zal ik deze enige uren aanzetten. Er zit een 400Watt XGear voeding in.

[ Voor 48% gewijzigd door LED-Maniak op 15-05-2007 00:10 ]

Airco draadloze temperatuur sensor - ClimaControl voor smarthomes. Mitsubishi, Panasonic, LG.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07 20:18
als ik jou was zou ik de spanningen van de voeding ook even controleren.
het is niet jou videokaart omdat je het met een andere geprobeerd (mits deze goed is nartuurlijk).
een uurtje of 6 7 memtest of mischien nog wel wat langer.
maar als eerst de spanningen van de voeding controleren dan kun je dat snel uitsluiten.

suc6

• LED-Maniak
Ik heb een tijd de voeding in de gaten gehouden en deze gegevens kwamen eruit:

Vcore: 1,35V
3,3V: 3,31V
5V: 5,17V

Dus dat lijkt me ook niet het probleem. Ik heb overigens net 7 cyclussen gedraait met memtest en hij vond geen problemen.

• LED-Maniak
niemand verder ideën? ;(

Ik heb de drivers voor de pci-e ook opnieuw geinstalleerd maar het mag niet baten.

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-07 16:54

MavhRik

Marcel

LED-Maniak schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 10:28:
niemand verder ideën? ;(

Ik heb de drivers voor de pci-e ook opnieuw geinstalleerd maar het mag niet baten.
Ik heb ook ooit zoiets gehad... niet precies hetzelfde, maar het lijkt erop... het was in mijn geval toch een driver probleem van me videokaart.

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Een open kast koelt minder goed dan een gesloten kast. Als je een fan achterin hebt zitten dan koelt ie beter als het dicht is. Dit komt door de airflow.

Dus gewoon het paneel erop.

Alleen wanneer je geen fans in de kast zelf hebt zitten of fans tegen elkaar hebt staan is een open kast beter. Maar nog steeds niet optimaal.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

LED-Maniak schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:05:
Ik heb een tijd de voeding in de gaten gehouden en deze gegevens kwamen eruit:

Vcore: 1,35V
3,3V: 3,31V
5V: 5,17V

Dus dat lijkt me ook niet het probleem. Ik heb overigens net 7 cyclussen gedraait met memtest en hij vond geen problemen.
En de 12V?

400Watt XGear... die kwam bij je kast? Het zijn meestal geen dure kasten, dus zal er ook vast bezuinigd zijn op de voeding. (Ik noem hem niet meteen slecht ofzo;))

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Verwijderd

Misshcien je DVI op je TFT scherm?? heb ik ook ooit zo iets megemaakt, waar hier op leek
en bleek de DVI defect te zijn in het scherm zelf. (Samsung 940BF) Met VGA kabel geen last van gehad. Daarna een RMA aangevraagd en nieuwe scherm gekeregen en die werkte zonder probelemen.

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-07 13:54
Mentox schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 12:16:
Een open kast koelt minder goed dan een gesloten kast. Als je een fan achterin hebt zitten dan koelt ie beter als het dicht is. Dit komt door de airflow.

Dus gewoon het paneel erop.

Alleen wanneer je geen fans in de kast zelf hebt zitten of fans tegen elkaar hebt staan is een open kast beter. Maar nog steeds niet optimaal.
Ja.. de theorie is leuk... airflow bla bla bla.. Maar ik heb het nog nooit meegemaakt dat een kast idd koeler was als de kast dicht was.. Warme lucht stijgt op zichzelf ook op he! En met een open paneel kan dat zonder enige weerstand alle kanten op, daarnaast blazen die fannetjes ook nog is wat bij.. Dicht creeer je op die manier een bottleneck.. maar goed.. probeer het zelf maar eens..

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Probeer anders even deze cooler:
Afbeeldingslocatie: http://fraseologie.blogs.com/photos/uncategorized/ventilator.jpg

Dat doe ik ook altijd, als met zo'n cooler op de open kast het nog steeds gebeurt is het niet de warmte.

Heb je btw een multi-meter dan kun je terwijl de computer draait de voltagesterktes blijven meten.
Misschien kun je ook even een andere voeding proberen?

En heb je memtest al een uurtje of 5 laten draaien?

Bij welke games komen de crashes het vaakte voor btw?

~ Mijn prog blog!

• LED-Maniak
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 12:27:
Misshcien je DVI op je TFT scherm?? heb ik ook ooit zo iets megemaakt, waar hier op leek
en bleek de DVI defect te zijn in het scherm zelf. (Samsung 940BF) Met VGA kabel geen last van gehad. Daarna een RMA aangevraagd en nieuwe scherm gekeregen en die werkte zonder probelemen.
Dat lijkt me dan niet dat hij pas crashed als hij een game laad?
therat10430 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:22:
Probeer anders even deze cooler:
[afbeelding]

Dat doe ik ook altijd, als met zo'n cooler op de open kast het nog steeds gebeurt is het niet de warmte.

Heb je btw een multi-meter dan kun je terwijl de computer draait de voltagesterktes blijven meten.
Misschien kun je ook even een andere voeding proberen?

En heb je memtest al een uurtje of 5 laten draaien?

Bij welke games komen de crashes het vaakte voor btw?
Voldoende koeling zit er nu op, met blijvend probleem. Met multimeter heb ik nog niet kunnen testen helaas.

Memtest heeft zeker 6 uur gedraait nu en de fouten komen alleen bij Battlefield 2 voor(dus zou daaraan kunnen liggen).

[ Voor 48% gewijzigd door LED-Maniak op 16-05-2007 19:30 ]

Pagina: 1