Ik wil mijn 5.1 subwoofer aansluiten op mijn versterker maar ik kom er niet helemaal uit hoe ik deze nu het best kan aansluiten!
Specificaties van mijn 5.1 digital home theatre system
- Uitgangsvermogen subwoofer 1 x 50 Watt RMS
- Uitgangsvermogen satelliet speakers 5 x 25 Watt RMS
- Frequentie subwoofer 150 Hz - 18 Khz
- Frequentie satelliet speakers 20 Hz - 150 Hz
Foto achterkant:

(klik op foto voor groter)
Specificaties van mijn JVC RX-5060B audio/video control receiver
- Uitvoervermogen kanalen: 100W per kanaal, min. RMS, aangedreven in 8 Ω bij 1 kHz.
- Gevoeligheid/Impedantie audio-ingang (1 kHz): 220mV/47 kΩ
- audio-ingang (digital in)*: coaxiaal 0,5 V(p-p)/75 Ω. optisch: -21 dBm tot -15 dBm (660 nm +/-30 nm) *heeft betrekking op linair PCM, Dolby Digital en DTS Digital Surround (met sampling-frequentie--32 kHz, 44,1 kHz, 48 kHz)
- Frequentierespons (8 Ω): 20 Hz tot 20 kHz (+/-1 dB)
Foto achterkant:

Nu is mijn vraag dus... hoe sluit ik dit aan??
Waar ik zelf aan zat te denken:
optie1: De 5 satelliet-speakers rechtstreeks op mijn versterker aansluiten en de subwoofer (midden-kanalen) op de 'sufwoofer out' van mij versterker... Of blaas ik zo de boel op?
optie2: satelliet-speakers aan de sub laten zitten. En dan de audio-out van de versterker aansluiten op de audio-in van de subwoofer. Maar hoe moet ik dit doen met de bedrading? Sowieso komen uit de versterker losse draadjes en moeten in mijn subwoofer audio-in tulpstekkertjes. Moet ik dan de tulpstekkertjes doorknippen aan de andere kant?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Specificaties van mijn 5.1 digital home theatre system
- Uitgangsvermogen subwoofer 1 x 50 Watt RMS
- Uitgangsvermogen satelliet speakers 5 x 25 Watt RMS
- Frequentie subwoofer 150 Hz - 18 Khz
- Frequentie satelliet speakers 20 Hz - 150 Hz
Foto achterkant:

Specificaties van mijn JVC RX-5060B audio/video control receiver
- Uitvoervermogen kanalen: 100W per kanaal, min. RMS, aangedreven in 8 Ω bij 1 kHz.
- Gevoeligheid/Impedantie audio-ingang (1 kHz): 220mV/47 kΩ
- audio-ingang (digital in)*: coaxiaal 0,5 V(p-p)/75 Ω. optisch: -21 dBm tot -15 dBm (660 nm +/-30 nm) *heeft betrekking op linair PCM, Dolby Digital en DTS Digital Surround (met sampling-frequentie--32 kHz, 44,1 kHz, 48 kHz)
- Frequentierespons (8 Ω): 20 Hz tot 20 kHz (+/-1 dB)
Foto achterkant:

Nu is mijn vraag dus... hoe sluit ik dit aan??
Waar ik zelf aan zat te denken:
optie1: De 5 satelliet-speakers rechtstreeks op mijn versterker aansluiten en de subwoofer (midden-kanalen) op de 'sufwoofer out' van mij versterker... Of blaas ik zo de boel op?
optie2: satelliet-speakers aan de sub laten zitten. En dan de audio-out van de versterker aansluiten op de audio-in van de subwoofer. Maar hoe moet ik dit doen met de bedrading? Sowieso komen uit de versterker losse draadjes en moeten in mijn subwoofer audio-in tulpstekkertjes. Moet ik dan de tulpstekkertjes doorknippen aan de andere kant?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
[ Voor 5% gewijzigd door Dennisderoo op 14-05-2007 23:02 ]