[Vista X64, Digitenne] Anysee E30 Plus driver probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219012

Topicstarter
Avond allen,

Het volgende is het geval:

Me is verhuist en vond het idee van digitenne wel kinky. TV kijken doe ik al jaren op mijn pc, dus snel de Anysee E30 Plus aangeschaft.

Een erg mooi apparaat _/-\o_ : klein, usb dus makkelijk mee te nemen, goed beeld en voorzien van geintegreerde card reader voor de digitenne smart card(Op de site van de winkel was geen melding te vinden dat het apparaat slechts onder specifieke windows versies werkte).

Ivm ontvangst problemen eerst alleen op de laptop van mijn werk[XP SP2] gebruikt. Werkt als een trein daar. Toch maar is een antenne aangeschaft om af te rekenen met de ontvangst problemen en tv te kunnen kijken op het TFT scherm van mijn desktop[vista x64](officieel nog niet gesupport 8)7 )

Het probleem is dat ik alleen free to air zenders kan ontvangen. Nadere bestudering van het log geeft aan dat de smart card niet gelezen kan worden. Blijkt dus dat de drivers die ik op internet heb gevonden wel het ontvangst gedeelte afdekken, maar de card reader blijft keurig netjes als onbekend apparaat in het apparaat beheer staan.

Drivers die dit juist afhandelen heb ik niet kunnen vinden. Ookal wordt er wel op verschillende fora over gesproken |:( Heeft iemand deze situatie al werkend gekregen en is in het bezit van de juiste drivers of hints?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-02-2024
De oplossing:

Ik ben via de finse anysee site deze installer tegengekomen. Hij werkt nu goed. Het is een installer met zowel drivers als de anysee viewer voor vista. hxxp://anysee.fi/downloads.html

Succes

[ Voor 67% gewijzigd door bakk op 24-05-2007 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220896

Goedenmorgen,

ook ik heb een probleem'pje' met mijn AnySee E30 plus. Heb 'em wel aan de gang gekregen (uiteindelijk, na downloaden van allerlei drivers en upgrades) maar krijg nog steeds geen beeld. Als ik 'em laat scannen zie ik alle kanalen wel voorbij komen maar daar staat overal "locked" achter, zelfs achter de free-to-air kanalen nederland 1-2 en 3. Ook als ik mijn smart card van Digitenne erin doe heb ik dit probleem. Ben eens in de set up gaan kijken en daar kwam ik ook tegen dat het toestelletje een andere code van de smart card weergeeft dan dat er op de card zelf staat. Hellup, wil ondertussen ook wel eens op mijn lap-top van de tv genieten (windows xp met sp2 en drivers gedownload als voorgesteld op verscheidene fora)!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208439

Die finse drivers had ik al uitgeprobeerd zonder veel resultaat. Ondertussen alleen een herinstallatie gedaan voor iets anders en geniet nu plotseling van perfect beeld! _/-\o_ Guess dat de XP cd die origineel bijgeleverd wordt het systeem nog in verwarring hield? |:(

@Marc Wat is de CA status die weergegeven wordt in de Anysee Viewer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218526

Anoniem: 208439 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:21:
Die finse drivers had ik al uitgeprobeerd zonder veel resultaat. Ondertussen alleen een herinstallatie gedaan voor iets anders en geniet nu plotseling van perfect beeld! _/-\o_ Guess dat de XP cd die origineel bijgeleverd wordt het systeem nog in verwarring hield? |:(

@Marc Wat is de CA status die weergegeven wordt in de Anysee Viewer?
Bij mij valt het beeld ook wel eens stil (na schakelen naar nieuw kanaal).

Oplossing! Druk op Stop en daarna op play... Doet hij het weer.....