Toon posts:

Scharnier defect G4 Powerbook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn zoon heeft van zijn zak en klussjesgeld een 2e hands Powerbook gekocht.
Nu is de computer gevallen , alles doet het nog maar het scharnier is aan 1 kant afgebroken.
Nu wil ik hem gaan verlijmen maar heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Kan iemand mij wat "toeristische"tips geven hoe te handelen vwb het uit elkaar halen van het scherm.
Alvast bedankt voor de reactie.

Mvgr Eelco ( vader van een verdrietige zoon 12 Jaar)

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-12-2025
kijk hier eens:
http://repair4laptop.org/notebook_lcd_display.html

dan even juiste type erbij pakken. Er is nog een betere site, kan m alleen niet zo snel vinden. Google is your friend in dit geval.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Op iFixit staan de Fixit guides met instructies hoe de computer uit elkaar haalt en onderdelen kunt installeren. Wellicht heb je hier wat aan.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-12-2025
die site bedoelde ik inderdaad. Dr zijn ook best veel sites waar je spareparts kan kopen voor je Apple, mocht lijmen niet werken. Dr staat best een kracht op die schanieren, vraag me ook af of je t met lijmen gaat redden.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reactie's , ga even kijken op de site's.
Zou het met 2 componenetenlijm willen proberen , maar misschien dat ik wat onderdeeltjes moet bestellen.
Eelco

Verwijderd

Topicstarter
Heb eea geprobeerd maar lijmen is idd geen optie , scharnier is van vrij dun alu.
Heb gelezen dat dit een zwkkeschakel van Apple is.
Heb tot nu toe site's gevonden waar nieuwe titanium scharnieren worden aangeboden , kosten al gauw 80 a 100 euro .
Is er iemand die ze ergens goedkoper weet te vinden.

Gr Eelco

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:50:
Heb eea geprobeerd maar lijmen is idd geen optie , scharnier is van vrij dun alu.
Heb gelezen dat dit een zwkkeschakel van Apple is.
Heb tot nu toe site's gevonden waar nieuwe titanium scharnieren worden aangeboden , kosten al gauw 80 a 100 euro .
Is er iemand die ze ergens goedkoper weet te vinden.

Gr Eelco
Gaat het hier over een TiBook? Dit is een G4 Titanium Powerbook (te herkennen aan de ietwat donkergrijze kleur) Foto: http://www.drunkenblog.co...hives/i/warped_tibook.jpg

Ik heb met dit type laptop ook de scharnieren vervangen, of beter gezegd, de achterkant van het scherm... De scharnieren zelf kan je niet vervangen. Zoek eens op eBay naar de achterkant van een scherm en dan kan je beginnen. Deze operatie op zich is ook al niet gemakkelijk, aangezien het scherm vastgelijmd is...

Deze pagina zal een erg grote hulp zijn voor je: http://mywebpages.comcast.net/macdan/tibook_display.html

Post eens een foto van het probleem, dan kan ik mijn idee ervan geven.

Mocht je nog vragen hebben, mijn e-mail adres staat in mijn profiel (het blauwe ventje onder mijn naam)

Verwijderd

mocht het inderdaad een powerbook titanium zijn heb ik slecht nieuws voor je want daar kan je namelijk de scharnieren niet los van vervangen, in iedergeval niet zonder dat het er niet meer uitziet na het vervangen ! als je meer informatie over de machine hoor ik het wel, mijn mail adres staat in mijn profiel.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het is niet de bedoeling om zaken buiten het forum om te regelen. Iemand anders die later via de search bij dit topic terecht komt heeft daar niks meer aan.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 19:14:
mocht het inderdaad een powerbook titanium zijn heb ik slecht nieuws voor je want daar kan je namelijk de scharnieren niet los van vervangen, in iedergeval niet zonder dat het er niet meer uitziet na het vervangen ! als je meer informatie over de machine hoor ik het wel, mijn mail adres staat in mijn profiel.
Het is juist alsof ik een echo hoor van mijn post :+
Vergelijk eens onze posts :P

Verwijderd

haha ja dat klopt ze lijken erg opelkaar de posts!
echter mag ik het niet in dit topic zetten,, (manuals..)

Verwijderd

Ik heb zelf ook een G4 tibook gehad en hetzelfde scharnierprobleem.

Als je zelf erg handig bent en niet te beroerd om je laptop met schroevedraaiers te lijf te gaan dan is het wel te doen.

Je moet alleen wel de casing van het scherm loshalen en dat kan lichte beschadigingen geven aan de zijkant van de schermcasing. Bijna niemand lukt het zonder enig spoor na te laten.

Het is dus wel degelijk mogelijk om het te doen, maar het is zeker niet eenvoudig en vergt een groot hart als je niet aan elektronicareparaties gewend bent.

Heb de G4 niet meer (is alweer een tijdje geleden dat ik die had) maar het was zeker niet storend en voor toen € 50,00 op eBay voor een scharniertje een een paar uur werk was mijn laptopje weer gemaakt.

Succes.
Pagina: 1