Internet sharing

Pagina: 1
Acties:

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Het volgende is het geval:

Ik zit in een studentenhuis met een draadloze router, zodat we allemaal internet hebben. Nu heb ik een VOIP telefoon gekocht om te kunnen bellen via VOIPBuster. Nu moet deze telefoon aangesloten worden op de router, helaas is het alleen maar een draadloze router. Dus nu wil ik deze aansluiten op de ethernetport van mijn iMac en mijn internet die ik via mijn Airport kaart binnenkrijg door sluizen naar deze ethernet kaart.

het eerste gedeelte in de preference pane: Sharing is simpel, je vinkt aan wat je wilt delen en je vink aan via welke interface.

Maar als ik nu naar mijn network preference pane gaan en mijn build in ethernet port kies, weet ik niet wat ik moet instellen, dhcp werkt niet en als ik zelft iets in voer doet mijn airport internet het ook niet.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:29

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Weet niet hoe met 'voipfoon' zit... maar ik deel internet wel eens : airport Powerbook > ethernet PC... dan is het gewoon: - Systeemvoorkeuren > deel via 'airport' met computers die 'ethernet' gebruiken - en verder niks... Mijn Powerbook geeft dan automatisch een IP aan mijn PC..

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
dat verwachte ik ook, maar als ik kijk naar mijn Built-in Ethernet staat daar het volgende ip":

169.254.10.181

dus dat kan nooit goed zijn

Wat ik dus eigenlijk zou willen is dat het apparaat dat ik aan mijn iMac sluit automatisch een ip adress krijgt in de zelfde range als dat mijn wireless router ze uitgeeft.

nu is de ene: 192.168.1.1/253
en de ander: 192.168.2.2/254

hierdoor kan ik nooit de juiste poort forwaren die ik nodig heb voor voip telefonie.

[ Voor 53% gewijzigd door Niakmo op 15-05-2007 01:44 ]

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:29

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

• bagagedrager
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-01 22:09

bagagedrager

multi-alles

als je internet sharing gebruikt, dan maak je je eigen netwerkje aan. op het moment dat dat nerwerkje in dezelfde range ligt als het 'grote' netwerk, dan is er kans op conflicten.
bovenstaande link lost het conflictprobleem op.

poorten forwarden via de machine waarop je internet sharing uitvoert, doe je met de command line:
http://switch.richard5.ne...orwarding-on-my-mac-mini/

en hier nog een kleine howto over internet sharing (over firewire weliswaar, maar dat maakt niet uit):
http://www.macdevcenter.c.../11/panther_internet.html