Toon posts:

Geen internet met SWEEX LW050V2 router

Pagina: 1
Acties:
  • 1.788 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hele dome vraag misschien maar met de hierboven genoemde router kun je toch ook een internet verbinding instellen ?

Ik heb mijn Thomson Speedtouch 330 modem vervangen door een Sweex LW050V2 router ivm een laptop met draadloze netwerkkaart.

Heb alles ingesteld, en alles werkt inclusief de beveiligde WEP encryptie.

Maar internet verbinding kan niet tot stand gebracht worden. Bij PPP0E dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld als bij de Thomson modem.

Of heeft het ermee te maken dat je achter het @zonnet-lite moet vervangen door iets anders ??

En ja de WAN connection mode op connect automatically gezet.

Weet iemand wat ik verkeerd doe ? Of heb ik gewoon heel dom de verkeerde router gekocht die geen ingebouwde modem heeft ??

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, die Sweex is alleen een router, geen modem. Je hebt een ADSL gateway nodig (modem+router), niet alleen een router. Omruilen dus, als dat nog kan.

En als je toch gaat ruilen, neem dan geen bagger als Sweex, maar neem een beetje kwaliteit. Dat kost je wat meer geld, maar dan krijg je een apparaat waar je meer en langer plezier van hebt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Die Thomson is gewoon een goed apparaat. Waarom vervangen door crap als Sweex? Het is gemakkelijker om gewoon een WiFi accesspoint aan te schaffen en aan de Thomson router te hangen. Ik heb zelf een Thomson 546i modem/router waar ik een Linksys WAP54G aan heb gekoppeld. Werkt prima.

Of inderdaad ruilen voor een goed merk wireless modem/router.

Edit: Ik zie dat je WEP beveiliging gebruikt met dit apparaat. Indien je gaat omruilen, kijk dan naar een router/ accesspoint die minimaal WPA ondersteunt, dat is namelijk een veel betere beveiliging voor je WiFi.

[ Voor 23% gewijzigd door Ben1985 op 14-05-2007 22:58 ]

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Die Thomson is dus geen router.
Als je had gelezen dan had je gezien dat het een Thomson ST 330 betreft, wat een USB modem is.

Ik kan de TS een Linksys WAG54G(S), of een Draytek aanraden.
Zijn prima ADSL modem/routers.

Mocht je toch bagger willen: Neem dan een Speedtouch iets.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 14:18
Speedtouch is echt geen bagger grappenmaakster.

quote]Anti-XP schreef op maandag 14 mei 2007 @ 23:01:
Die Thomson is dus geen router.
Als je had gelezen dan had je gezien dat het een Thomson ST 330 betreft, wat een USB modem is.

Ik kan de TS een Linksys WAG54G(S), of een Draytek aanraden.
Zijn prima ADSL modem/routers.

Mocht je toch bagger willen: Neem dan een Speedtouch iets.
[/quote]