hitte

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-07 14:17
hallo

ik heb een ati radeon 9600 (denk pro)
die een heel warm wordt (70 a 90 graden) want tijdens gamen valt me scherm op zwart
terwijl de rest van me pc vooral me cpu nooit boven de 50 graden is gekomen
en normaal draait op 30 graden tijdens het gamen en normaal 25 graden
en mijn kaartje heeft geen fan dus is het mogeluk om hier een andere koeling op te zetten

of zal ik maar eens na moeten gaan denken om een betere videokaart te kopen

alvast bedankt

• bpee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-07 08:57
Heb je de kast al opengehad?

Lijkt me dat de fan op je kaart of niet meer werkt of vol stof zit.

Edit: so lezen is ook een vak. 8)7

Is er niets wat de air flow heeft kunnen verminderen?
Staat je computer niet te dicht bij de muur zodat deze de wame lucht niet goed kwijt kan?

Of niet per ongeluk lopen spelen met de core en mem speeds?

Dat is zo 123 wat ik me kan bedenken. Een vergelijkbaar kaartje kost ook nog maar een appel en een ei. Dat scheelt dan weer.

[ Voor 74% gewijzigd door bpee op 14-05-2007 21:57 ]

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-07 14:17
der zat geen fan op me kaartje toen ik hem kocht en er zit nu ook geen stof op
en ik heb me kast nooit vaak open
(ik heb een casewindow met een fan er in

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Als je al niet eens weet wat voor een videokaart je precies hebt, kun je jezelf geen Tweaker noemen, ma goed, passief gekoelde videokaarten kunnen erg warm worden. En een fan erop plaatsen doet vaak wonderen. Ik zet er vaak een 80mm fan op die ik dan op 5 Volt laat draaien. En je zult zien de temp. zakt enorm. Je kunt hem vastmaken met schroefjes (als dit mogelijk is) of anders met seconde lijm. Is niet echt professioneel maar een nieuwe cooler kost meer dan dat je videokaart waard is.

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:46

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Een passieve kaart koelt zichzelf met de lucht in de kast. Natuurlijk wordt de lucht in de kast ook warmer, maar gelukkig is daar een oplossing voor: een goede airflow.
Ik stel voor dat je even de TCA FAQ - Airflow door gaat nemen over het zorgen voor een goede airflow. Dat kan vaak al flink wat graden schelen.
Verder kun je door middel van bijvoorbeeld een 80mm fan op de kaart richten ook de kaart wat extra verkoeling geven.

Dit zijn eigenlijk dingen die je prima zelf had kunnen vinden. Ook is het van belang dat je echt wat aan je Nederlands doet want je maakt bijvoorbeeld totaal geen gebruik van hoofdletters of enige vorm van interpunctie, waardoor het geheel er nou niet bepaald leesbaarder op wordt. Als je goed begrepen wilt worden is het van belang dat je dingen goed opschrijft ;)
Ik snap bijvoorbeeld niets van wat er normaal op 30 graden of 25 graden zit.

Ga voortaan eerst zelf op zoek en doe aub wat aan je Nederlands, dat is je al vaker gezegd.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.