Toon posts:

Sata Driver Probleem na Installeren WinXP met juiste drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forummers,

Om even te beginnen mijn computer zit nu vol virussen en moet geformateerd worden. Dit lukt niet omdat mijn HD niet gevonden wordt in de windows setup.

Deze zegt dan kan 'schijfstation' niet vinden. Nu heb ik de RAID drivers van mijn Asus mobocd op een diskette gezet.F6 drukken, en drivers installeren. Nu kom ik wel in de installatie. Echter als ik nu op reparatie of op de installatie druk krijg ik weer fouten.

Nu kan de computer geen schijfstation zien in het partitie menu. Of te wel ik kan nog niet formatteren en installeren Staat niks in de lijst. Wat is mijn probleem? Als ik verder wil installeren loop ik tegen een windows crash aan.

Computer:
-Asus A8V Socket 939, VIA K8T800Pro+VT8237
-AMD 64 3000+ (1800 MHZ)
-1024 DDR
-Maxtor 6 L 160M0 SCSI Disk Divice 160 Gig (Sata)

Zou iemand mij kunnen helpen? Ik ben hier hopeloos van geworden...

Alvast bedankt.

P.S

Schijfbeheer ziet er zo uit
Afbeeldingslocatie: http://img160.imageshack.us/img160/773/printschijfkc6.png

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 22:19 ]

Verwijderd

"Vol virussen". Hoe is dat vastgesteld en wie heeft uitgemaakt dat je moet formatteren? Wie weet zit er een virus in de boot-sector van je HD. Laat op virussen scannen vanaf een bootable diskette of CD-Rom.

Weet je zeker dat je de juiste Sata/Raid-controller genomen hebt, die bestemd was om op een diskette gezet te worden?

Op de reparatie drukken heeft niet veel zin, dan blijft alle malware zitten. Heb je de juiste Setup volgorde wel aangehouden, voldoende keren voor "Nu installeren" gekozen, voorbij de Setup-waarschuwing?

PS: hoe kom je bij je schijfbeheer? Je hebt XP er nog gewoon opstaan?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 02:15 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-05 15:58

Bergen

Spellingscontroleur

Is je harde schijf niet gewoon gaar? Of de Windows-cd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 02:13:
"Vol virussen". Hoe is dat vastgesteld en wie heeft uitgemaakt dat je moet formatteren? Wie weet zit er een virus in de boot-sector van je HD. Laat op virussen scannen vanaf een bootable diskette of CD-Rom.

Weet je zeker dat je de juiste Sata/Raid-controller genomen hebt, die bestemd was om op een diskette gezet te worden?

Op de reparatie drukken heeft niet veel zin, dan blijft alle malware zitten. Heb je de juiste Setup volgorde wel aangehouden, voldoende keren voor "Nu installeren" gekozen, voorbij de Setup-waarschuwing?

PS: hoe kom je bij je schijfbeheer? Je hebt XP er nog gewoon opstaan?
Ik heb dat vastgesteld (aangezien ik zo dom ben geweest er nooit een virusscan of firewall op te zetten). HIj loopt continu half vast, veel spyware op me pc. Foutmeldingen, rundell32 meldingen. Van alles en nog wat. Ik heb de drivers genomen die op mijn asus CD stonden, dus die van make cd.

Ik kon mij nu installeren, dan kan ik nog toestemming geven met F8 voor installatie. Dan komt hij bij het partitie menu (hier kan ik mijn harde schijf niet zien). Kan dus geen partitie aanmaken en of installeren. Als ik dan verder ga met installeren krijg ik een blauw scherm, crash (windows is afgesloten om ernstige schade te voorkomen).

Ik kan nog in windows komen aangezien windows XP nog op de HD staat. Maar bij formatteren wordt mijn schijf niet gezien. Na installeren van mobodrivers met F6 kom ik wel iets veder in de windows setup, maar dan stopt het bij het partitie menu.

Verwijderd

Topicstarter
Bergen schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 02:28:
Is je harde schijf niet gewoon gaar? Of de Windows-cd?
Windows CD is niet gaar, gewoon originele die we bij de PC kregen toen deze werd aangeschaft. HD lijkt me niet gaan, kan gewoon nog in windows. Alleen kan dus niet formatteren omdat de schijf niet gezien wordt in de windows setup.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Misschien je hd eens nakijken op fouten met een tool van maxtor om te zien of die kapot is?

Verwijderd

Topicstarter
MADG0BLIN schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 11:41:
Misschien je hd eens nakijken op fouten met een tool van maxtor om te zien of die kapot is?
Waar kan je die vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

Maar het zijn geen HD problemen...heeft iemand een oplossing?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 12:18:
[...]

Ok,

Maar het zijn geen HD problemen...heeft iemand een oplossing?
Heb je snel getest. Al eens andere sata drivers geprobeerd?
Andere windows cd geprobeerd?

Verwijderd

Weet je 100% zeker dat je de juiste raid drivers gebruikt hebt? Er staan op diverse asus cd's die ik heb meerdere drivers die niet altijd de correcte zijn. Het A8V motherboard is in diverse uitvoeringen uit gebracht en misschien dan ook diverse raid drivers?.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:16:
Weet je 100% zeker dat je de juiste raid drivers gebruikt hebt? Er staan op diverse asus cd's die ik heb meerdere drivers die niet altijd de correcte zijn. Het A8V motherboard is in diverse uitvoeringen uit gebracht en misschien dan ook diverse raid drivers?.
Oplossing gevonden, het is gelukt!

De drivers die op mijn mobo Cd zaten (cd die bij mijn cd zat :( ) waren dus niet goed...

Via asus site juiste gedownload, en deze werkte dus wel

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
oke slot er op ;)
Pagina: 1