[ubuntu] Wil met geen mogelijkheid installeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauzer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04-2024
Hallo,

Ik probeer al een aantal dagen Ubuntu Feisty (7.04) geinstalleerd te krijgen. De bedoeling is dat het een dual boot (winxp + ubuntu) setup wordt en NTldr als bootloader gebruikt gaat worden. Ik heb al vaker een linux-windows setups gedraaid, zonder problemen (ook met ntldr).

Mijn systeem is de Tu/e laptop van 2005/2006 (de nec versa p550, zie topic daarover voor de specificaties)

Nu loop ik bij het installeren van Ubuntu tegen problemen aan. Ik heb de ubuntu forums afgezocht, evenals deze. Maar ik kan niks vinden wat om mijn situatie lijkt.

Ik heb zowel de alternate als de Livecd geprobeerd. (dekstopversie)

Bij beide installaties krijg ik een melding dat een bepaald bestand niet kan worden gelezen. Dan houdt het hele zaakje op. Ik heb de md5's van de iso's gecontroleerd en ook een data verificatie van de cd gedaan. (met nero, en via de cd zelf) alles duidt erop dat de cd goed is.

Bij de livecd krijg ik soms iets anders, dan 'knalt' de installatie er ineens uit. de drive /target is nog steeds gemount maar het installatievenster is plotseling weg. (dit gebeurt terwijl hij bezig is met de bestanden naar de schijf te kopieren). Als ik dan de gestarte sessie verder probeer te gebruiken doet hij rare dingen. programmabestanden zijn verdwenen, ik kan terminal bv niet meer starten.

Ik heb 4 partities, een 'programs' met winxp installatie erop, een 'data' met mijn zooi voor windows erop. deze zijn beide ntfs. Dan heb ik na die partieties een ext3 van 6 gb en een swap van 1.2 gb.

Ik heb een memtest gedaan, deze geeft geen errors. Ik weet dat er andere Tu studenten uit mijn jaar zijn die succesvol ubuntu draaien. Mede daardoor is dit probleem extra frustrerend.

Windows werkt perfect, de livecd ook, knoppix livecd doet ook alles zonder problemen. (zelfs beryl etc)

Iemand ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wat is de exacte foutmelding en de naam van het bestand? Gaat het telkens om dezelfde?
Mijn eerste gok is een hd of filesystem fout, laat de setup zelf iig de partitie formatteren..

[ Voor 10% gewijzigd door user109731 op 14-05-2007 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauzer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04-2024
Steeds op een ander percentage van de install, steeds ander bestand. Maar gisterenavond op een of andere miraculeuze wijze heeft hij de install weten te voltooien. Ik heb het zeker 10+ keer geprobeerd, het geinstalleerde systeem werkt perfect. Ik denk dat het aan de brakke dvd speler van de TU laptop ligt. Veel studenten hebben er problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Is je DVDspeler niet gewoon aan het overlijden?

EDIT: /me zAo moet de laatste post ook lezen

[ Voor 36% gewijzigd door zAo op 15-05-2007 14:34 ]