Toon posts:

SD file limiet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of meer mensen dit fenomeen zijn tegengekomen maar ik heb het volgende. Op mijn SD kaartje van SanDisk kan ik in de root niet meer dan pak en beet 400 bestanden kwijt. Probeer ik er meer bij te zetten krijg ik een foutmelding dat hij geen bestand of map meer kan aanmaken. Haal ik 1 bestand weg en maak dan een map, kan ik daar weer een hele zwik bestanden kwijt.

Zijn het alleen SD kaartjes die hier last van hebben of hebben Compactflash en XD kaartjes hier ook last van?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ligt waarschijnlijk eerder aan de manier waarop het kaartje geformatteerd is.

Heb je de FAQ al eens bekeken? Daar staat het allemaal in.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb er zelfs bij mijn SD kaartje nog nooit last van gehad.
Misschien heeft het te maken met de wijze van formatteren?
Standaard zijn SD kaartjes over het algemeen FAT geformatteerd, misschien zit hier de beperking in? Ik heb mijn SD kaartjes op FAT32 staan...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://en.wikipedia.org/wiki/File_Allocation_Table
Hier staat een mooi tabelletje met daarin de hoeveelheid files die je in een FS kwijt kunt.

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:14
Ik vermoed dat alle kaartjes die in FAT(32) geformatteerd zijn daar last van hebben. Als je een directory maakt (dus niet in de root) zou je wel 'oneindig' veel bestanden moeten kunnen zetten...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niet geprobeert om hem anders te formateren dan standaard FAT 16. Ik weet niet of mijn camera de kaart accepteert als ik dan NTFS of FAT32 gebruik.Kzal morgen eens proberen.

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
NTFS zal een camera nooit accepteren. Bovendien is voor standaard SD FAT16 'verplicht', en voor SDHC FAT32. Maar waarschijnlijk staat niets je in de weg om een SD kaart als NTFS te formatteren in Windows...
Pagina: 1