Thunderbird en UAC

Pagina: 1
Acties:

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-02 08:08
Sinds gisteren kan ik Mozilla Thunderbird alleen nog maar opstarten als administrator in Vista. Als ik onder het gewone standaard account Thunderbird probeer op te starten gebeurt er helemaal niets meer. Pas als ik de executable standaard als administrator op laat starten doet hij het weer.

Opnieuw installeren verhelpt het probleem niet. Ik kan mij ook niet herinneren iets gedaan of gewijzigd te hebben voordat dit probleem zich voordeed. Het probleem is 'spontaan' ontstaan voor zover ik kan overzien. Iemand een suggestie?

• Sharkey
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-01 19:12

Sharkey

Overklokken gaat nooit te ver.

Een beetje late reactie, maar als je hiervoor nog een oplossing nodig hebt:

Ga naar eigenschappen van thunderbird (rechter muisklik, eigenschappen).
Dit kan met zowel snelkoppeling als thunderbird.exe in je programma map.

Bij compatibiliteit kun je onder Bevoegdheidsniveau "Dit programma als Administrator uitvoeren"
aan- of uitvinken.
Als je hier probeert dit aan te vinken en het helpt niet kan het zijn dat het volgende is gebeurd:
Helemaal onderaan bij "Instellingen voor alle gebruikers weergeven" klik je.
Daarna komt de melding van UAC (zoals altijd dus) "Programma compatabiliteit".
Hier kun je de instellingen van alle gebruikers weergeven.
Als je hier als instelling "Dit programma als Administrator uitvoeren" hebt aangevinkt is dat de reden
dat thunderbird elke keer de melding geeft.
Vink het hier weg en ga terug naar de vorige eigenschappen scherm (alleen van aktuele gebruiker).
Vink het hier ook weg en het werkt weer naar behoren.

Het lijkt mij dat als je als gebruiker thunderbird opstart de UAC ook ziet dat de instelling voor alle
gebruikers aangevinkt staat. Je bent uiteraard echter niet ingelogd als de andere gebruiker(s).
Daarom zal ie wel schreeuwen denk ik.
I.i.g. op deze manier kwam ik van de melding af en kon ik ook eindelijk weer met het bekijken van een plaatje direkt weer mailen (automatisch klein maken) in b.v. gallery.
Dit werkte namenlijk ook niet meer.

Ik hoop dat iemand er nog wat aan heeft.

Overclocking, over and over again.