klikkend geluid koeler/hdd pc loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• GWD
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07-2024
ok ik heb een probleempje, als ik mijn pc opstart loopt da dus bijna nooit goed. zodra hij vista ultimate ngaat hoor ik 9 van de 10 keer iets dat even minder toeren maakt. een klikkend geluid maakt en vervolgens weer op snelheid komt. nu is het vervelende dat daarna de pc compleet vastloopt

ik type dit nu ook vanaf mijn mobiele telefoon want ik weet mij gee raad meer. als ik hem trouwens in veilige modus opstart is er niks aan dehand.... behalve ddat zelfs met netwerk mogelijkheden ik internet niet op kom.....

wie kan mij vertellen want ik hiermee zou kunnen doen?

Never really found a place that I call home...

Verwijderd

Vista heeft nog veel fouten installeer windows XP erop en wacht tot SP 2 uit is van vista....

• GWD
hehe, ja dat kan maar vista hoort toch ook gewoon te draaien.... heb daarbij ook geen xp cd :(

Verwijderd

Dit klinkt eerder als een probleem met de harde schijf.

Ga naar de website van de fabrikant en download een tooltje om de HD te testen.

• GWD
CPU wordt volgens de bios btw 66 graden.. is dat niet een beetje warm voor een amd 3000+??

• GWD
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:57:
Dit klinkt eerder als een probleem met de harde schijf.

Ga naar de website van de fabrikant en download een tooltje om de HD te testen.
goed plan buiten dat mijn pc niet meer opstart en ik in veilige modus geen internet heb....

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
In veilige modus met netwerkmogelijkheden meestal toch wel?

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:13
GWD schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:04:
CPU wordt volgens de bios btw 66 graden.. is dat niet een beetje warm voor een amd 3000+??
Dat is vrij warm ja. Volgens mij is dat nog niet volledig kritiek maar dat zou het probleem kunnen zijn. Zit de koeler goed gemonteerd?

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Maar is het een AMD 64 of een oude Athlon XP 3000+? Die laatste wordt een heel stuk warmer.

[ Voor 28% gewijzigd door Gianni Rombios op 14-05-2007 22:13 ]

• GWD
nope in veilige modus herkent hij het lokale netwerk van de campus maar komt niet op internet.

in veilige modus wil hij trouwens niks installeren.... heb net zo'n tooltje met mijn telefoon gedownload

krijg btw ook klik en blauw scherm, of klik en gewoon scherm, of hij start op en dan doe ik iets, en dan klik en vast.... in veilige modus 0,0 last

en het is zo'n oude 3000+, maar in veilige modus issie oo zo heet alleen dan loopt ie als een zonnetje

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Kast openmaken en zelf even kijken wat het is?
Glazen bol werkt niet meer.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:39

DataGhost

iPL dev

GWD schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:06:
[...]

goed plan buiten dat mijn pc niet meer opstart en ik in veilige modus geen internet heb....
zoek een andere PC om de bootdiskette/bootcd te maken. Dit probleem duidt met 99% zekerheid op een falende harde schijf of voeding. Het heeft verder trouwens weinig met Processors, Mobo's en Geheugen te maken, ik kan in ieder geval niet uit jouw posts opmaken waarom je het in dit subforum hebt gezet.

• GWD
Heb hem evne opnieuw geinstalleerd, en nu werkt het weer even. alleen dat deed ie de vorige keer ook prima, pas na een dag of 2 begonnen de problemen, dus ik ga deze schijf maar eens volgooien en wat rond schrijven en dan kijken of het blijft werken

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
oppervlakte scan van je hd doen? Klinkt als bad-sectors...

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

www.hdtune.com ... als je het geïnstalleerd hebt, kijk dan gelijk even naar je Health-tab en eventueel een scan op bad sectors er achteraan.
Pagina: 1