- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
If it ain't broken, tweak it!
Een OEM key kan een OEM 32 en OEM 64 bit activeren, retail idem.

[ Voor 25% gewijzigd door SleutelMan op 14-05-2007 19:16 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Anoniem: 107960
Klopt, maar je kunt met de vista dvd alle versies van Vista installeren. Dus ook retail, upgrade of oem. Het enige dat bepaalt welke versie je krijgt is je serienummer. Wat 32/64-bit oem betreft, zover ik weet zijn de 32 en 64-bit versie onderling uitwisselbaar wat oem licentie betreft. (Officieel niet natuurlijk). Maar je kun een 64-bit versie activeren met een '32-bit' serial.alt-92 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:17:
SKU's (Retail, VL, OEM, upgrade) kan je onderling niet uitwisselen.
Het lijkt me dat dit wel gewoon zal werken.
Zodra je een OEM key invoert installert de dvd ook een OEM versieSleutelMan schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:15:
Maar een Retail activeren met een OEM key is volgens mij een no-go.
Let er wel op dat sommige OEM keys alleen zullen activeren met bepaalde certificates geinstalleerd, afhankelijk van je OEM. Je zult misschien dus de dell xrm-ms bestand moeten 'importeren' voordat het werkt. Nogmaals, dit is maar een gissing, ik weet niet of dell dit systeem gebruikt.
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 107960 op 14-05-2007 21:49 ]
alleen bij het activeren moet je waarschijnlijk wel met microsoft bellen omdat (denk ik) je vista al geactiveerd hebt op je laptop en officieel maar voor 1 computer is.
Volgens mij kon je nog wel eens gelijk hebben inderdaadAnoniem: 107960 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:44:
[...]
Klopt, maar je kunt met de vista dvd alle versies van Vista installeren.
Ik zal er nog een keer een belletje aan wagen met m'n MS rep op het werk om daar wat duidelijkheid over te krijgen.
[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 14-05-2007 20:00 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Thanx all
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Anoniem: 93583
Meer nieuws hierover?alt-92 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:58:
Volgens mij kon je nog wel eens gelijk hebben inderdaad
Ik zal er nog een keer een belletje aan wagen met m'n MS rep op het werk om daar wat duidelijkheid over te krijgen.
Ik heb een laptop bij Dell besteld, maar zodra ik deze in mijn bezit heb wil ik zelf een clean install uitvoeren. De laptop zal bij levering voorzien zijn van een legitieme OEM Windows Vista Home Premium. Kan ik nu een gedownloade Windows Vista op mijn nieuwe laptop installeren met mijn OEM-key?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 93583 op 22-05-2007 14:42 ]
In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.
OEM keys werken alleen met OEM media.
Retail keys werken alleen met Retail media.
Wat wel "kan" en dat veroorzaakt nogal eens verwarring:
De Vista retail DVD an sich kan je gebruiken om binnen dezelfde licentievorm verschillende versies (SKUs) installeren.
Dus: Home premium, Ultimate en Home Basic bijvoorbeeld. Daar staan de .wims van op de DVD.
Uitwisselen tussen OEM en Retail behoort dus niet tot de mogelijkheden, ook niet 32 <> 64 bits.
Ook is er aparte media voor de 32 bit en aparte voor de 64 bit versie
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Mag ik dit ontkrachtenalt-92 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:40:
Even nagevraagd, zowel bij onze eigen rep als via de support desk.
De Vista retail DVD an sich kan je gebruiken om binnen dezelfde licentievorm verschillende versies (SKUs) installeren.
Dus: Home premium, Ultimate en Home Basic bijvoorbeeld. Daar staan de .wims van op de DVD.
Uitwisselen tussen OEM en Retail behoort dus niet tot de mogelijkheden, ook niet 32 <> 64 bits.
MS heeft 2 CD's gemaakt 1 32Bit en 1 64BiT DVD. Hiermee bespaard MS hoop kosten ook omdat er nogal wat mensen zijn die hun CD verliezen kunnen ze deze lenen van de buurman. Daarnaast hoefd MS maar 2 soorten DVD's te ontwikkelen.
A Soldiers manual and a pair of boots.
End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.
Mijn collega's van mijn vorige werk hebben tot nu toe nog niet de mazzel gehad die jij hebt, en ik betwijfel echt niet dat het technisch gezien wel kan hoor
Was jouw OEM versie een sysbuilders ding, of een meegeleverde OEM licentie bij een HP/Dell/Whatever machine?
Anoniem: 107960
Ik denk dat hier wel een verschil zitten tussen wat 'kan' en wat 'mag'.alt-92 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:40:
Even nagevraagd, zowel bij onze eigen rep als via de support desk.
Ik heb een aantal keer gezien dat een 64-bit installatie geactiveerd werd met een 32-bit OEM key. Dat kan dus wel degelijk.
Overigens heb ik Vista zelf steeds vanaf een retail dvd geinstalleerd in een VM en geactiveerd met zowel een retail als een OEM key. Het enige wat hierbij verandert is de licentie status in SLMGR, namelijk van zoiets als Retail channel tot OEM channel. Wat de installatie media betreft maakt dit dus niet uit.