Vista Ultimate64 Retail activeren met Vista Ultimate 32 OEM?

Pagina: 1
Acties:
  • 792 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:46

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Heb zojuist mijn nieuwe laptop mogen ontvangen van Dell.
Nu is het verhaal dat Dell geen 64 bits vista levert en er dus 32 bit vista ultimate oem opstaat.
Ik draai hier op mijn desktop vista ultimate 64 retail.
Vraag mij nu af of ik met de oem sleutel van de 32 bits oem een 64 bits instalatie kan activeren?
Dan de-instaleer ik de 32 bits die er nu opstaat en instaleer de 64 bits vanaf retail cd.
Zal dit goed gaan of gaat dit niet werken?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:00
Bij de normale Windows Vista lukt dat gewoon, of dat voor OEM ook geldt weet ik niet zeker, maar lijkt me wel.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:00
Volgens mij kunnen OEM en Retail keys niet onderling gebruikt worden.
Een OEM key kan een OEM 32 en OEM 64 bit activeren, retail idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-05 23:12

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Voor zover ik weet heeft Microsoft weer wat nieuws bedacht met Vista: alle versies staan op 1 DVD, aan de hand van de ingevoerde sleutel word er een bepaalde versie geinstalleerd (home of ultimate, enterprise etc). Weet alleen niet of dat ook geld voor 32-bits/64-bits, denk het haast wel eigenlijk. Maar een Retail activeren met een OEM key is volgens mij een no-go :/.

[ Voor 25% gewijzigd door SleutelMan op 14-05-2007 19:16 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

SKU's (Retail, VL, OEM, upgrade) kan je onderling niet uitwisselen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

alt-92 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:17:
SKU's (Retail, VL, OEM, upgrade) kan je onderling niet uitwisselen.
Klopt, maar je kunt met de vista dvd alle versies van Vista installeren. Dus ook retail, upgrade of oem. Het enige dat bepaalt welke versie je krijgt is je serienummer. Wat 32/64-bit oem betreft, zover ik weet zijn de 32 en 64-bit versie onderling uitwisselbaar wat oem licentie betreft. (Officieel niet natuurlijk). Maar je kun een 64-bit versie activeren met een '32-bit' serial.

Het lijkt me dat dit wel gewoon zal werken.
SleutelMan schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:15:
Maar een Retail activeren met een OEM key is volgens mij een no-go :/.
Zodra je een OEM key invoert installert de dvd ook een OEM versie :)

Let er wel op dat sommige OEM keys alleen zullen activeren met bepaalde certificates geinstalleerd, afhankelijk van je OEM. Je zult misschien dus de dell xrm-ms bestand moeten 'importeren' voordat het werkt. Nogmaals, dit is maar een gissing, ik weet niet of dell dit systeem gebruikt.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 107960 op 14-05-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
er is geen ''retail dvd'', de dvd accepteerd alle sleutels en installeerd de versie waar de sleutel mee verbonden is, 32/64bit maakt niet uit, accepteren allebei dezelfde sleutels.
alleen bij het activeren moet je waarschijnlijk wel met microsoft bellen omdat (denk ik) je vista al geactiveerd hebt op je laptop en officieel maar voor 1 computer is.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 107960 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:44:
[...]

Klopt, maar je kunt met de vista dvd alle versies van Vista installeren.
Volgens mij kon je nog wel eens gelijk hebben inderdaad :)
Ik zal er nog een keer een belletje aan wagen met m'n MS rep op het werk om daar wat duidelijkheid over te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 14-05-2007 20:00 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:46

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Ga het dan toch maar wagen :)
Thanx all ;)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93583

alt-92 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:58:
Volgens mij kon je nog wel eens gelijk hebben inderdaad :)
Ik zal er nog een keer een belletje aan wagen met m'n MS rep op het werk om daar wat duidelijkheid over te krijgen.
Meer nieuws hierover? ;) Ik zit namelijk in een gelijkaardige situatie.

Ik heb een laptop bij Dell besteld, maar zodra ik deze in mijn bezit heb wil ik zelf een clean install uitvoeren. De laptop zal bij levering voorzien zijn van een legitieme OEM Windows Vista Home Premium. Kan ik nu een gedownloade Windows Vista op mijn nieuwe laptop installeren met mijn OEM-key?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 93583 op 22-05-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-06 21:57
probeer het gewoon eens via een virtuele omgeving. dan weet je het zeker.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Even nagevraagd, zowel bij onze eigen rep als via de support desk.

OEM keys werken alleen met OEM media.
Retail keys werken alleen met Retail media.

Wat wel "kan" en dat veroorzaakt nogal eens verwarring:
De Vista retail DVD an sich kan je gebruiken om binnen dezelfde licentievorm verschillende versies (SKUs) installeren.
Dus: Home premium, Ultimate en Home Basic bijvoorbeeld. Daar staan de .wims van op de DVD.

Uitwisselen tussen OEM en Retail behoort dus niet tot de mogelijkheden, ook niet 32 <> 64 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 19:30

Luppie

www.msxinfo.net

Nog een aanvulling op alt-92 is dat er ook een aparte media is voor Enterprise, daar staat een wim op die alleen Enterprise kan installeren en geen enkele andere versie.

Ook is er aparte media voor de 32 bit en aparte voor de 64 bit versie

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:22
alt-92 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:40:

De Vista retail DVD an sich kan je gebruiken om binnen dezelfde licentievorm verschillende versies (SKUs) installeren.
Dus: Home premium, Ultimate en Home Basic bijvoorbeeld. Daar staan de .wims van op de DVD.

Uitwisselen tussen OEM en Retail behoort dus niet tot de mogelijkheden, ook niet 32 <> 64 bits.
Mag ik dit ontkrachten :+ Mijn OEM 32BiT Ultimate key heb ik een 64BiT versie weten te activeren. De 64BiT Cd kwam uit een premium retail verpakking :+

MS heeft 2 CD's gemaakt 1 32Bit en 1 64BiT DVD. Hiermee bespaard MS hoop kosten ook omdat er nogal wat mensen zijn die hun CD verliezen kunnen ze deze lenen van de buurman. Daarnaast hoefd MS maar 2 soorten DVD's te ontwikkelen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Dat werkt todat MS erachter komt, dan is het feest voorbij ;)

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb expres een aantal verschillende wegen benaderd, om de info te achterhalen :P

Mijn collega's van mijn vorige werk hebben tot nu toe nog niet de mazzel gehad die jij hebt, en ik betwijfel echt niet dat het technisch gezien wel kan hoor :+
Was jouw OEM versie een sysbuilders ding, of een meegeleverde OEM licentie bij een HP/Dell/Whatever machine? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

alt-92 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:40:

Ik denk dat hier wel een verschil zitten tussen wat 'kan' en wat 'mag'.

Ik heb een aantal keer gezien dat een 64-bit installatie geactiveerd werd met een 32-bit OEM key. Dat kan dus wel degelijk.

Overigens heb ik Vista zelf steeds vanaf een retail dvd geinstalleerd in een VM en geactiveerd met zowel een retail als een OEM key. Het enige wat hierbij verandert is de licentie status in SLMGR, namelijk van zoiets als Retail channel tot OEM channel. Wat de installatie media betreft maakt dit dus niet uit.
Pagina: 1