Emiel1984 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 23:00:
[...]
Ik weet niet of je een bepaalde richting op wou maar veiligheid gaat voor alles vind ik. Ik vind het een mooie oplossing. Jammer dat mensen dit idee dan zo verknallen na wat ik hier lees aan ervaringen. Aan de andere kant lopen veel mensen door rood heen (zonder een afteller).
Zoals je zegt, voetgangers zullen sowieso snel door rood heenlopen, en zo'n extra teller kan dat nooit geheel stoppen; domweg omdat het voor voetgangers meestal heel makkelijk is die beslissing te nemen, die zien niks aankomen en het licht staat nog op rood; zeker als ze nietweten hoe lang dat nog duurt kunnen ze denken; beter nu snel erlangs ...
die teller neemt hooguit één grond weg en dat is de onzekerheid hoelang nog te wachten, maar je moet er verder geen wonderen van verwachten, het belangrijkste is gewoon een algehele mentaliteitsverandering..
zelf ben ik wel fan van zulke opties, in duitsland is het ook zo dat de verkeerslichten voor auto's eerst op oranje springen en daarna op groen, ik ben daar helemaal aan gewend en vind het veel 'ontspannener'; zelfs al is dat misschien een gevoelswaarde, bij stoplichten die direkt op groen springen heb ik zoiets dat je dan gelijk 'weg moet racen', terwijl je als dat licht erst op oranje springt gewoon dan reageert, je rem loslaat, en wat druk op je koppeling zet en pas als het licht groen is ook direkt wegrolt.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen