Ik heb hier een RAID5 configuratie draaien op een 3Ware 8506-8 onder Windows 2003 x64. Na een stroomuitval is ineens de enige partitie die aanwezig is op de RAID array leeg en niet meer leesbaar.
Als eerste probeerde ik een CHKDSK uit te voeren, maar geen succes:
Daarna nog eens TestDisk geprobeerd, die vind wel een partitie, maar zegt het volgende als er files gelist moeten worden:
Ook het opnieuw wegschrijven van de partitie of het repairen van de MFT (poging tot) heeft geen nut.
Het terughalen van data via GetDataBack (for NTFS) gaat echter wel prima. GDB ziet alle aanwezige files. Het probleem is echter: ik heb geen ruimte om alle data van deze partitie te backuppen.
Heeft iemand een idee hoe deze partitie (dan wel MFT) gefixed kan worden?
Als eerste probeerde ik een CHKDSK uit te voeren, maar geen succes:
code:
1
2
3
| C:\Documents and Settings\AK47>chkdsk E: /F The type of the file system is NTFS. Unable to determine volume version and state. CHKDSK aborted. |
Daarna nog eens TestDisk geprobeerd, die vind wel een partitie, maar zegt het volgende als er files gelist moeten worden:
code:
1
| Can't open filesystem. Filesystem seems damaged. |
Ook het opnieuw wegschrijven van de partitie of het repairen van de MFT (poging tot) heeft geen nut.
code:
1
| MFT and MFT mirror are bad. Failed to repair them. |
Het terughalen van data via GetDataBack (for NTFS) gaat echter wel prima. GDB ziet alle aanwezige files. Het probleem is echter: ik heb geen ruimte om alle data van deze partitie te backuppen.
Heeft iemand een idee hoe deze partitie (dan wel MFT) gefixed kan worden?