Partitie ineens leeg, fixable?

Pagina: 1
Acties:

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Ik heb hier een RAID5 configuratie draaien op een 3Ware 8506-8 onder Windows 2003 x64. Na een stroomuitval is ineens de enige partitie die aanwezig is op de RAID array leeg en niet meer leesbaar.

Als eerste probeerde ik een CHKDSK uit te voeren, maar geen succes:

code:
1
2
3
C:\Documents and Settings\AK47>chkdsk E: /F
The type of the file system is NTFS.
Unable to determine volume version and state.  CHKDSK aborted.

Daarna nog eens TestDisk geprobeerd, die vind wel een partitie, maar zegt het volgende als er files gelist moeten worden:

code:
1
Can't open filesystem. Filesystem seems damaged.

Ook het opnieuw wegschrijven van de partitie of het repairen van de MFT (poging tot) heeft geen nut.

code:
1
MFT and MFT mirror are bad. Failed to repair them.

Het terughalen van data via GetDataBack (for NTFS) gaat echter wel prima. GDB ziet alle aanwezige files. Het probleem is echter: ik heb geen ruimte om alle data van deze partitie te backuppen.

Heeft iemand een idee hoe deze partitie (dan wel MFT) gefixed kan worden? :)

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 11:39
hmm, heb je al iets met schijfscan proggies gedaan, of zo een 0 sector scan ding?

Pickle Rick!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Persoonlijk zou ik niet meer op die hdd gaan klooien, wil je zeker zijn dat je de data terug kan krijgen. Ik zou eersteen recovery erop los laten (desnoods hang je er even wat diskjes naast om het op te gooien). Zelf ook wel eens gedacht dat ik even een partitie kon fixen, met als gevolg dat ik heel veel moeite moest doen om de data weer terug te halen.

Niet echt een antwoord, meer een tip.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 16:16

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Om hoeveel data gaat het eigenlijk ?

Ik zou toch proberen met GDB het evt. naar een externe disk of nas te schrijven. Ikzelf heb een RAID-5 opstelling van 2TB en voor mij zou het ook best een probleem zijn om "even" een recovery te doen

Ik heb dan wel een 500GB extern HD-tje maar daar kom je ook niet ver mee natuurlijk

[ Voor 15% gewijzigd door Bud_s op 14-05-2007 20:38 ]

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Niemand? Dat wordt dus backuppen ben ik bang ;(