+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Verwijderd
2. Vreemd aan de onderkant afgesneden, had je hier een reden voor? Verder rondom te krap gecropped
3. Doet mij niet zoveel
4. Wederom vreemd afgesneden, de wielrenner is wel goed scherp
5. Dit is m.i. het beste shot, meer loze ruimte links zou mooi zijn geweest voor het gevoel van diepte. Rechts loopt het niet lekker door maar daar heb je natuurlijk niets over te zeggen in een peleton
Heb je alles in raw geschoten en nog wat nabewerkt?
Je hebt in ieder geval niet de makkelijkste sport gekozen zeg!

Tips? Sowieso een andere (lees: een 80-200/2.8 schuifzoom, kost niet zo heel veel) lens gebruiken. Op welke focal length heb je het meeste geschoten?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 20:49 ]
Ja, alles in raw, capture nx, tikkie croppen her en der om al te veel afleiding uit de achtergrond te halen. Verder contrast en kleur soms wat aangezet.
Wielrennen is zeker lastig maar wel een leuke uitdaging. Wat ik volgende keer zal proberen te doen is een plek zoeken met wat minder palen (stoplichten, straatverlichting, noem maar op) in de buurt maar dat kan lastig zijn.
Was nogal trots hierop, blij dat iemand me met wat constructieve kritiek weer bij de realiteit haalt.
[ Voor 24% gewijzigd door Wijnands op 14-05-2007 22:13 ]
Verwijderd
40-60mm? Als je over de beter betaalbare lenzen praat dan zou je eens een Tamron 28-75/2.8 of een Tokina 28-70/2.6-2.8 kunnen overwegen. Beiden kan je voor max. 250,- krijgen.

Kleuren ben ik zelf ook tevreden over. Ik krijg RAW en capture NX steeds beter door.
Ik denk niet dat ik met een andere lens hier veel beter had gedaan, fouten zijn mijn schuld, niet die van m'n uitrusting.
Enige is dat ik met een betere telezoom meer kans had gehad op closeups van de aankomende renners.
[ Voor 12% gewijzigd door Wijnands op 15-05-2007 09:19 ]
Waarom raadt je uberhaupt een andere lens aan? Dat is toch totaal niet nodig? Er komt gewoon heel heel veel oefening bij kijken om wielrennen goed op de plaat te krijgen. Zelf fotografeer ik ook regelmatig koersen en ben zelf ook wedstrijdwielrenner en ik weet hoe lastig het is.Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 23:06:
Heb je van 2 en 4 ook minder hevig gecropte versies? De kleuren vind ik op mijn scherm verder prima. Probeer je shots eens te vergelijken met wat je op internet kan vinden.
40-60mm? Als je over de beter betaalbare lenzen praat dan zou je eens een Tamron 28-75/2.8 of een Tokina 28-70/2.6-2.8 kunnen overwegen. Beiden kan je voor max. 250,- krijgen.
Het zijn best aardige platen opzich. Er zit snelheid in en de kleuren zijn goed. Zelf vind ik het altijd wel leuk als je wat verhaal ziet in een koersplaat. Dat zie ik alleen in foto 5. Daar zie je een lang gerekt peleton waar keihard gekoerst wordt. Daarbij gooit de renner van Ubbink links het temp nog eens goed de lucht in. Dat mis ik een beetje in de andere platen.
Vind foto 4 de minste, wel goed gepand maar ik denk dat hier de 28mm niet breed genoeg is. Of je het wat van de bovenkant af moeten halen om de renner er beter op te krijgen.
Dat was mijn commentaar, komt misschien wat kritisch over maar het is opbouwend bedoeld hoor.
Verwijderd
Waarom? Omdat de 28-105 nou niet echt beroemd is om zijn scherpte en snelle AFJanusz schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:52:
[...]
Waarom raadt je uberhaupt een andere lens aan? Dat is toch totaal niet nodig? Er komt gewoon heel heel veel oefening bij kijken om wielrennen goed op de plaat te krijgen.
Vind foto 4 de minste, wel goed gepand maar ik denk dat hier de 28mm niet breed genoeg is. Of je het wat van de bovenkant af moeten halen om de renner er beter op te krijgen.
Als de TS dit vaker wilt doen en inderdaad wat meer groothoek nodig heeft dan is de tamron 17-50 misschien wel een goede keuze.
5) mooie foto, wat wat wijder gemogen
4) beetje raar afgeknipt (mis de wielen) en jammer van die paal
3) doet me ook niet zo veel
2) vooral erg lekkere kleuren
1) best mooie foto, scherpte diepte ben ik niet helemaal over uit, of te lang of te kort, wat meer ruimte aan de voorkant had misschien ook mooi geweest.
Algemeen: jammer dat je niet wat verder er vanaf kon staan. Ook jammer dat je niet meer wijd of meer tele hebt gebruikt voor afwisseling. Wat shots van een bocht hadden misschien ook wel leuk kunnen zijn
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Natuurlijk, maar de TS heeft ook nog de 18-55 kitlens. Uiteraard is er altijd beter materiaal te vinden, maar dat is lang niet altijd nodig.Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:55:
[...]
Waarom? Omdat de 28-105 nou niet echt beroemd is om zijn scherpte en snelle AF![]()
Als de TS dit vaker wilt doen en inderdaad wat meer groothoek nodig heeft dan is de tamron 17-50 misschien wel een goede keuze.
Dit was gewoon een mooie gelegenheid voor mij om dit 's te proberen. Ik kon een uurtje van kantoor weg en dan was de hoek bij het politiekantoor de makkelijkste plek om even te gaan staan (binnenring was nl. helemaal afgesloten). Niet ideaal maar ook niet heel slecht.
Een andere lens, ja, er zijn betere dan de 28-105, zeker voor dit soort snelheids werk maar ik doe het te weinig en de 28-105 is verder een prima allround lens.
Verder is het een kwestie van veel oefenen denk ik. Was vanmiddag even naar de start gegaan om closeups te proberen. Ook lastig en ik geloof dat ik pannende shots ook leuker vind om te maken.

Wel grappig trouwens om te lezen hoe iemand met verstand ervan er naar kijkt.
[ Voor 9% gewijzigd door Wijnands op 15-05-2007 15:27 ]