Ik heb sinds kort een redelijk hoge cpu temp. Als hij niks doet schommelt hij rond de 60 graden en als ik echt een spel ga spelen stijgt hij tot boven de 70 graden. Vroeger was de temp rond de 40 graden als hij idle was. Weet iemand wat het kan zijn? Ik heb aan de hele configuratie niks verandert, zou het stof kunnen zijn?
Verwijderd
Welke cpu heb je -_-?Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:23:
Ik heb sinds kort een redelijk hoge cpu temp. Als hij niks doet schommelt hij rond de 60 graden en als ik echt een spel ga spelen stijgt hij tot boven de 70 graden. Vroeger was de temp rond de 40 graden als hij idle was. Weet iemand wat het kan zijn? Ik heb aan de hele configuratie niks verandert, zou het stof kunnen zijn?
Maak het dekeseltje bij je CPU open,...en blaas het stof vantussen het koellichaam,gezien de dicht op elkaar zittende lammelen,hoopt zich daar snel een berg stof in op.
Kan er dus niet meer voldoende lucht langst,dus slechte koeling.
Kan er dus niet meer voldoende lucht langst,dus slechte koeling.
Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1
Verwijderd
Haal de koeler van de processor af, en maak de koeler is goed schoon, en smeer eventueel wat nieuwe koelpasta op de processor.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 17:41 ]
CPU is een Intel Centrino 1.6 Ghz, ik ben nogal huiverig om mijn laptop open te maken, dus is er geen andere oplossing...
Nee, meestal is het in dit soort zaken stofophoping (zeker bij een laptop) of defecte sensor. Gezien het model denk ik dat je geen garantie meer hebt erop? In principe is het niets meer dan het klepje eraf en even schoonblazen/zuigen, als dan de temperatuur zakt is het mooi, zo niet dan zou je evt de koelpasta kunnen vervangen
.
Pagina: 1