Opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Als ik mijn computer 'koud' aanzet, geeft het scherm geen beeld, en ik hoor een lange en twee korte piepen, i.p.v. een korte.
Als ik vervolgens reset of uit- en weer aanzet start hij wel goed op!
Hoe kan ik dit verhelpen?

Athlon 750 op Abit KA7/100 met Creative Geforce 2 GTS.

Houdoe

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Orac

Ik mis je papa.

Een lange piep en twee korte piepjes betekent dat je een probleem hebt met je videokaart, zoals je zelf al hebt gemerkt. Ik ben niet bekend met jouw motherboard en videokaart... Misschien een timing probleem. Of je videokaart is zo rot dat-ie geen "force" meer heeft. Da groeten.

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 10:11
Ik heb het zelfde probleem. Sommige Ka7 kan waarschijnlijk niet goeed overweg met geforce kaarten. Ik hoorde dat je het bord naar abit kon opsturen en dan veranderen ze het gratis voor je (je moet wel de verzendkosten betalen).
Ik heb het maar zo gelaten, omdat bij mij een koude start altijd goed gaat (pas bij computer uit doen en daarna weer opstart moet ik ongeveer 5 a 10 minuten wachten en dan gaat ie weer) en ik heb mijn computer toch de hele nacht aan staan.
Als je hem gaat ruilen, laat me het even weten hoe het is gegaan!

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• Witte
Het is bij mij net omgekeerd. Koude start lukt niet, maar reset gaat prima.

Het is dus een mobo-probleem. Daar ben ik toch niet zo blij mee. Het is een vervelend karwei om je mobo 'even' eruit te halen en op te sturen.

In ieder geval ga ik Abit even een mailtje sturen.

Ik wil dit gewoon opgelost hebben.

Houdoe

• VivaAtloni
  • Laatst online: 26-08 10:11
abit zegt voltage verhogen met 0.1 en of io voltage verhogen naar 3.7!!

Ik heb mijn mobo ook omgewisseld en die andere deed precies hetzelfde, dus ligt bij mij aan mijn geforce

succes, laat me even weten hoe het is gegaan!!

30x sf175s + gw5000-dt op oost

Verwijderd

Kan het aan de voeding liggen? Is Athlon in combinatie met Geforce berucht om: wellicht 300 Watt voeding nodig.

• winand
  • Laatst online: 26-08 08:37
Kun je met elk moederbord je IO voltage verhogen? Ik heb een MSI k7-pro mobo en een MSI 8808 TNT2 32Mb videokaart, met hetzelfde probleem (als ik ga overklokken)

Verwijderd

Ik heb laatst een dergelijk probleem gehad, maar dat was niet met een GeForce... Het probleem lag bij mij aan mijn monitor... Die was niet snel genoeg met opstarten...

• Witte
Ik heb al een 300 Watt voeding, daar zal het niet aan liggen;

Ik heb een vrij nieuwe 17" er aanhangen;

Ik ga vanavond inderdaad even het io-voltage wat opkrikken, misschien dat het helpt.

Ik las ergens op het Net dat het te maken heeft met een bepaalde condensator op het mobo.

Houdoe

Pagina: 1