Geen geluid meer in Vista, geluidschip verrot?

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Ik heb een PC met Vista Ultimate, een onboard AC '97 chip en een simpel 5.1 speakersetje. Ik zat laatst met een koptelefoon aangesloten op de speakerset te computeren, en ik plug het audio-kabeltje van mijn tv-kaart in de line-in van de geluidskaart. Maar ik heb daarna opeens geen geluid meer. Ik heb alles gecheckt (kabels, alle volumeregelingen en audioinstellingen), ik heb drivers geupdate. Geluidschip uitgesckakeld in bios, opnieuw opstarten, chip weer aanzetten. Werkte allemaal niet. Als ik luidsprekertest doe heb ik ook geen geluid. Is mijn geluidschip kapot?

ps: Een andere geluidskaart geeft wel gewoon geluid

[ Voor 4% gewijzigd door Tha Ra op 14-05-2007 16:20 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als jij met je koptelefoon eens direct in de ingang steekt zou je ook even kunnen testen. Daarnaast kan je altijd eventjes met drivers spelen en eventueel met een installatie van een versie Windows.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Tha Ra
Outerspace schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:17:
Als jij met je koptelefoon eens direct in de ingang steekt zou je ook even kunnen testen. Daarnaast kan je altijd eventjes met drivers spelen en eventueel met een installatie van een versie Windows.
Koptelefoon geeft ook geen geluid.
Ik hoorde vroeger altijd een lichte zoem uit m'n speakers komen, maar die hoor ik nu niet meer.

• Tha Ra
Zou het kunnen dat ik iets gesloopt heb met het aansluiten van de tv-kaart?

• Tha Ra
SCHOP

• Tha Ra
Ik vermoed dat de geluidskaart al zijn signaal via SPDIF uitvoert, alleen kan ik dat niet instellen in de driver omdat dat tapblad is verdwenen.

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:46

KroeT

[...]

Is het een Soundstorm onboard dingetje? Heb zelf ook een dag of twee gekloot om die aan de praat te krijgen. Geen idee hoe, het werkte gewoon opeens. Lang googlen op A7N8X Deluxe Vista geloof ik, maar dat zal bij mensen die geen A7N8X Deluxe hebben hoogstwaarschijnlijk niet werken :)

Peace is not simply the absence of war.

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De windows audio service stoppen en weer starten al geprobeerd? Heeft vaak problemen icm mijn Audigy2 kaart opgelost

• Tha Ra
r0el schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 22:16:
De windows audio service stoppen en weer starten al geprobeerd? Heeft vaak problemen icm mijn Audigy2 kaart opgelost
Waar staat die?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

start --> uitvoeren --> services.msc (daar staan alle services).
Pagina: 1