Toon posts:

DVD+R 16x burn speed 21 min!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier eigenlijk nooit bij stil gestaan, maar mijn Lite-On DVDRW SOHW-1653S brandt een DVD+R in zo'n 21 minuten. Volgens mij moet dit in 6 minuten kunnen. Ik heb verder nooit problemen met de gebrandde discs, maar hoe zal dit nou komen?

[ Voor 162% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 15:44 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kijk eens naar de buffer en krijg je dit ook met andere schijfjes? Kortom wat heb je allemaal al getest.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb eigenlijk nog bezig met testen. Ik geloof wel dat het ding op 16x brandt, maar de HD thrasht als een idioot. De buffer geraakt regelmatig op 0% en de progress bar stopt dan even. De PC is nagenoeg onbruikbaar.

Ik vermoed misschien een extreem gefragmenteerde HD?

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

kan aan veel zaken liggen.... voornamelijk je cd's/dvd's.... sommige merken zijn te low-budget waardoor het brandproces vertraagd wordt door de kwaliteit van de dvd's...daarnaast kan je buffering zwaar verkeerd ingesteld staan... is je pc zelf zo traag dat je brandprogramma telkens moet bufferen omdat je geheugen het niet aan kan....

kunnen zoveel zaken zijn, plaats anders je systeem specs eens hier :)

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Topicstarter
Moet zeggen dat na het branden ook alles weer van HD moet worden geswapt, PC volop traag en veel HD activiteit. Vaag, want echt weinig RAM heb ik niet.

AMD Athlon 64 3500+
2GB RAM
1 x Maxtor Diamond 10 200 GB

Ik gebruik Nero 6, default settings voor zover ik weet. Maar ik heb inmiddels 40GB vrijgemaakt en ga eens defragmenteren etc. Mijn HD stond altijd voor zo'n 98% vol.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:40
Ik heb exact hetzelfde probleem, alleen heb ik dit pas sinds ik de defecte brander door een nieuwe heb vervangen, zelfde merk alleen nieuwer model.

Ik ga s ff troubleshooten, zodra ik meer weet laat ik t hier wel weten.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:19:
Moet zeggen dat na het branden ook alles weer van HD moet worden geswapt, PC volop traag en veel HD activiteit. Vaag, want echt weinig RAM heb ik niet.

AMD Athlon 64 3500+
2GB RAM
1 x Maxtor Diamond 10 200 GB

Ik gebruik Nero 6, default settings voor zover ik weet. Maar ik heb inmiddels 40GB vrijgemaakt en ga eens defragmenteren etc. Mijn HD stond altijd voor zo'n 98% vol.
zit je hd op de zelfde IDE aansluiting aangesloten als de brander?

• Turismo
Probleem is bij mij opgelost, voorheen duurde een dvd branden op 8x 20 minuten telkens "hick-ups" tijdens het branden, dus dat het systeem even hing en cpu vebruik schoot naar 100% van nero (zag ik in taakbeheer)

Oplossing: Mits je ook een nForce moederbord hebt zit het probleem m in de nforce PATA driver, je moet dan in apparaatbeheer bij IDE/ATAPI controllers de nvidia pata driver verwijderen en bij DVD/CD drives je Liteon verwijderen, systeem opnieuw opstarten en windows detecteert nieuwe apparatuur bij de reboot, dit keer installeert Windows de standaard Microsoft drivers bij IDE/ATAPI controllers.

Ik hoop dat t bij jou ook de oplossing is.

[ Voor 3% gewijzigd door Turismo op 15-05-2007 13:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de writer zit niet op dezelfde IDE poort, ik heb een SATA HD. :)

Ik heb inderdaad wel een nForce bord, dit ga ik eens uitzoeken. Bedankt... de tijden die ik krijg zijn heel verschillend overigens, maar komt zeer zelfden onder de 10 minuten op 16x. Dus misschien helpt dit bij mij ook. Heb immers netjes de nForce drivers geinstalleerd staan.

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:49
Check ook ( bij PATA ) of UDMA wel aan staat in apparaatbeheer bij de HDD.

Runs everything...

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

MacIsCool schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:06:
Check ook ( bij PATA ) of UDMA wel aan staat in apparaatbeheer bij de HDD.
Niet alleen bij de harde schijf, maar vooral bij de brander! Ik denk dat die in PIO mode staat en dat het daarom zo enorm traag gaat.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:16:
Nou, ik heb eigenlijk nog bezig met testen. Ik geloof wel dat het ding op 16x brandt, maar de HD thrasht als een idioot. De buffer geraakt regelmatig op 0% en de progress bar stopt dan even. De PC is nagenoeg onbruikbaar.

Ik vermoed misschien een extreem gefragmenteerde HD?
Sja lijkt me duidelijk, je brengt nu zelf al de oorzaak van het probleem aan. Gewoon defragmenteren en zien dat de pc de data die dient gebrand te worden in 1 stuk (of een paar) kan inlezen, maar geen 3000 fragmenten.

• Turismo
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:03:
Nee, de writer zit niet op dezelfde IDE poort, ik heb een SATA HD. :)

Ik heb inderdaad wel een nForce bord, dit ga ik eens uitzoeken. Bedankt... de tijden die ik krijg zijn heel verschillend overigens, maar komt zeer zelfden onder de 10 minuten op 16x. Dus misschien helpt dit bij mij ook. Heb immers netjes de nForce drivers geinstalleerd staan.
ik had ook altijd netjes de nForce drivers geinstalleerd met de PATA drivers er altijd bij, gaf altijd veel problemen bij veel mensen alleen bij mij nooit tot nu dan.

En aangezien die driver geen verbetering hebben ten opzichte van de standaard MS drivers, vind ik t wel best zo.

Je probleem klinkt zowiezo helemaal t zelfde, de buffer schoot bij mij ook de hele tijd van 0 en weer terug naar 100.

Pagina: 1