Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kosten componenten fabrikant

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een kostenplaatje opstellen van een bepaald technisch product maar ben niet erg goed op de hoogte van actuele kosten van componenten (zoals bijvoorbeeld LED's, USB-poort ed.)

Weet iemand een site of database waar ik deze kosten kan vinden?
Dus de kosten op het moment van massaproductie in bijvoorbeeld china.

Alvast enorm bedankt!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:02

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je zou naar de prijzen kunnen kijken als je bij een groothandel (zoals Farnell) grote aantallen afneemt? Dat lijkt me toch wel een goede indicatie.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11 15:06
welke producten heb je precies nodig, en in welke kwantiteit?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

conrad, farnell etc.

gewoon paar catalogi van groothandels (al dan niet online) inzien.

Verwijderd

Topicstarter
Het is meer dat ik een idee heb voor een product, waar ik een businessplan voor wil schrijven.
Nu zou ik dus graag een kostenplaatje willen maken van de productie voor verschillende aantallen.
(1, 100, 1000 en 20.000).

Ik vraag me af in hoeverre de kosten van bijvoorbeeld Farnell representatief zijn voor de componentkosten.

Natuurlijk is een offerteaanvraag sturen naar een fabriek in China een stuk makkelijker maar aangezien het idee nog niet geoctrooieerd is kan dit helaas niet. (niet dat octrooien veel uitmaken in china maar dat terzijde)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Zet al je onderdelen op een lijst en ga onderdeel voor onderdeel fabrikanten zoeken en kijken wat dat uitmaakt.

Sommige componenten zijn via farnell of conrad somds dubbel zo duur dan via de fabrikant.

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Kijk anders bij digikey, die hebben vrijwel alles. Kleine hoeveelheden (< 1000) hebben vaak een aantal price breaks en ze hebben het meeste ook in reels (1000+). Het is een van de grootste leveranciers dus denk wel aardig representatief. Conrad kan je niet serieus nemen denk ik voor grote aantallen, Farnell is wel nog een optie.

[ Voor 14% gewijzigd door madwizard op 14-05-2007 15:56 ]

www.madwizard.org

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

Als je van plan bent om ook voor grotere aantallen te bestellen dan je misschien best contact opnemen met de grotere distributeurs.

Ik heb goede ervaringen met Arrow Sweden
ik denk dat de benelux wordt bediend door Spoerle http://www.spoerle.com/en

[ Voor 1% gewijzigd door moser op 14-05-2007 18:26 . Reden: typo ]

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
maak gewoon een lijstje en neem dan contact op met wat leveranciers/groothandels (oa de namen die al genoemd zijn) en vraag gewoon een prijsopgave?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Farnell is enorm duur in vergelijking met de "echte groothandel" (farnell is voor snelle leveringen en prototype's ideaal, niet voor massaproductie).
Je kan ook eens kijken bij http://www.futureelectronics.com/, om het lijstje bij te vullen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 20:25
Vergeet idd Farnell en Conrad, de meeste van de producten die ze aanbieden zijn erg duur, ook in de grotere aantallen.

Spoerle komt meer in de buurt (ook niet de goedkoopste, maar een indicatie) en geeft online prijzen, ook bij EBV zijn prijzen online te zien (www.ebv.com).

Als het echt om grote aantallen gaat dan kan je deze prijzen beter negeren en contact opnemen.
Ook zou je eens contact op kunnen nemen met een bedrijf wat printen assembleert, een aantal spelers met vestigingen in Nederland hebben ook vestigingen in de lage lonen landen.
Pagina: 1