Toon posts:

[win2003] Taakbeheer wil niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik krijg mijn taakbeheer hier niet meer opgestart lol
Voordien had ik Process Explorer geinstalleerd en dat dan vervangen door het originele windows taakbeheer ...

nu zit ik dus met het probleem dat ik mijn taskmanager (of taakbeheer) niet meer opgestart krijg. Dit komt waarschijnlijk ook doordat ik 1 regel uit de opstart verwijderd heb denk ik (dus services die opgestart worden bij het booten van windows heb ik daar iets verwijderd maar ik weet niet meer precies wat lol) ...

heb ook regdoctor v1.81 geinstalled en die had redelijk veel verwijderd uit mijn register, maar dat heb ik al allemaal terug herstelt inmiddels

Iemand die soms een oplossing weet hoe ik dat taakbeheer weer kan starten ? of welke regel ik moet toevoegen bij de opstartdinges ?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-03 22:18
En wat heeft dit te maken met gaming? :+
Ik verplaats je topic even naar WOS WC :)

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
En ik 2 sec geleden een report sturen of je wilde verplaatsen... naja ;)

Aan de TS: als je taskmgr.exe start vanuit Start->Run, geeft ie dan een melding of doet ie in ieder geval iets?

Verwijderd

Topicstarter
reddevil schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:28:
En ik 2 sec geleden een report sturen of je wilde verplaatsen... naja ;)

Aan de TS: als je taskmgr.exe start vanuit Start->Run, geeft ie dan een melding of doet ie in ieder geval iets?
ow sorry lol

Hij heeft dus een foutmelding dat hij taskmgr.exe niet kan vinden ... (alhoewel die file er staat in win\system32\ ) Ik denk dat ie beschadigd is ?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:59

lier

MikroTik nerd

Heb je al geprobeerd om de file van de installatie CD af te trekken en de huidige te overschrijven ?
Wat is de exacte melding die hij geeft (bij dubbelklikken via de verkenner) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
ah, maar die op de cd is naam zoiets van "taskmgr.EX_"
ik vind hier ook nog "taskmgr.HL_" & taskmgr.CH_" (deze zitten allemaal in i386 folder) [de groote van deze taskmgr.ex_ file is niet gelijk aan de taskmgr.exe file op men hdd"

dit is de foutmelding
http://img186.imageshack.us/img186/8333/taskmgrxm6.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 16:26 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:59

lier

MikroTik nerd

taskmrg.ex_ hernoemen en deze plaatsen in de juiste map...!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:23:
ah, maar die op de cd is naam zoiets van "taskmgr.EX_"
ik vind hier ook nog "taskmgr.HL_" & taskmgr.CH_" (deze zitten allemaal in i386 folder) [de groote van deze taskmgr.ex_ file is niet gelijk aan de taskmgr.exe file op men hdd"

dit is de foutmelding
http://img186.imageshack.us/img186/8333/taskmgrxm6.jpg
Probeer die taskmgr.ex_ te 'expanden'.
Dit slaat dan wel op XP, maar werkt ook voor 2K3
How to expand Windows XP files from the installation disk

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
:( werkt niet ...

zal mss eens vragen aan iem. dat ie mij zijn taskmgr.exe file eens stuurt ;) hopelijk is het dan opgelost ...

edit: maar zou het niet eerder bij die opstartregel liggen ? want met die nieuwe file start ie precies niet en heeft em dezelfde foutmelding :o

ik dacht dat het een regel was met common files in maar ben niet zeker :/

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 16:36 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Krijg je die foutmelding ook als je helemaal naar de system32 dir browsed en je er dan op dubbelklikt?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
ow, had uw vorige post niet gezien, even proberen

ja , krijg zelfde foutmelding als in ernaar toe browse

edit: moet effe weg, zal binnen paar uren eens proberen ;)

alvast bedankt

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://img49.imageshack.us/img49/7831/taskmgr2ce9.png

euhm een vraagje: wat moet ik daar invullen in dat 2e kotje ? :s volgens men windows hier kan ik alleen maar *.cab files aanduiden :s (dus vanop die cd) ...

heb taskmgr.exe al vervangen door andere en werkt niet, wss is er iets veranderd in het register ... maar waar zit dat :lol: ?

edit: heb dit gevonden en het pad van taskmanager aangepast naar de taskmgr.exe file (die waarde stond dus op c:\proces explore\pexplorer.exe)
http://img523.imageshack.us/img523/1416/taskmgr3ra3.png
van binaire waarde zit daar niets in :s (gewoon 0000 wat niet echt normaal is denk ik ) :s

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 20:14 ]

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
hij doet 't weer dus nu?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je moet process explorer afhalen, en in het menu afzetten dat ie gebruikt mag worden als standaard taskmanager ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
nee niet echt, krijg nu een foutmelding dat de naam te lang is :s
Snake schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 08:32:
Je moet process explorer afhalen, en in het menu afzetten dat ie gebruikt mag worden als standaard taskmanager ;)
LoL, moest ik dat spel opgestart krijgen dan zou ik dat al gedaan hebben ;) maar als ik hem opstart wordt het proces dus direct weer afgesloten, ik zie dus niets van ventsters etc van PExplorer ... :(

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 20:21 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je 'm op commandline opstart met procexp , wat gebeurt er dan?

(even aangenomen dat het Process Explorer van Sysinternals is, zo niet, geef dan aan welke Proces Explorer je wel bedoelt).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 20:53:
Als je 'm op commandline opstart met procexp , wat gebeurt er dan?

(even aangenomen dat het Process Explorer van Sysinternals is, zo niet, geef dan aan welke Proces Explorer je wel bedoelt).
niets !! ... en is idd van sysinternals
is gewoon registerfout en wss moeilijk te verhelpen 8)7

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zoek dan eens in je registry op procexp(.exe) of hoe het ding ook heet of je daar iets kan vinden?

offtopic:
En probeer een klein beetje normaler nederlands te gebruiken dan men, lol, wss, graag ;) Je gebruikt het zo vaak dat de lol er een beetje af gaat ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Hive: HKEY_CURRENT_USER
Key: Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System
Name: DisableTaskMgr
Type: REG_DWORD
Value: 1=Enablethis key, that is DISABLE TaskManager
Value: 0=Disablethis key, that is Don't Disable, Enable TaskManager
ik heb dit ergens gevonden, wel een probleem ... die laatste map system zie ik niet haha, alleen map Explorer te zien als laatste map:s

edit: ja ik heb gezocht en onder "procexp" vind ik bepaalde dinges (meestal mru) maar ook 1 onder Legacy_procexp100 ... :)
heb deze waarden toegevoegd maar blijft hetzelfde ...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 21:58 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:44:
ik heb dit ergens gevonden, wel een probleem ... die laatste map system zie ik niet.
Dan maak je die aan en zet de waarde zoals je 'm wilt hebben?
En wat gebeurt er als je in device manager kijkt en alle hidden devices ook aan zet?

Verwijderd

Topicstarter
jeps, heb nieuwe waarde aangemaakt en dan niewe DWORD en dan ingesteld op "0" maar na een reboot reageert ie nog niet
Procexp.exe still the same, laad zogezegd de service maar sluit hem af ... en taskmanager hetzelfde liedje laad ook en daarna close :s
En wat gebeurt er als je in device manager kijkt en alle hidden devices ook aan zet?
En waar moet ik dan precies kijken (bij stuurprogramma's die niet plug- & play compatibel zijn ?) en wat moet ik dan aanzetten in apparaatbeheer ?

foutmelding - moest ik dus al lang geleden gepost hebben lol : http://img104.imageshack.us/img104/913/taskmgr6mc6.png (naam die te lang is ... zegt ie)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 22:16 ]

Pagina: 1