Toon posts:

Exchange 5.0/Outlook 2002: Titels mail en plaatjes niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een klein probleem.
Sinds de overschakeling naar Exchange 5.0(2000) heb ik enkele problemen.
Ten eerste worden plaatjes bij het ontvangen en verzenden bijna nooit weergegeven
en worden deze ingevoerd als bijlage dit is niet makkelijk i.v.m plaatjes in handtekeningen.
De bijlage kun je openen deze werkt wel naar behoren.
Een ander probleem is dat op een of andere manier de titel af en toe(niet constant)verdwijnt bijvoorbeeld van het mailtje zelf of van een bijlage inplaats van de titel staat er bijvoorbeeld ?????????????? of allerlei vreemde tekens.
Heeft iemand dit probleem ook ooit gehad en weet hier een oplossing voor.
Als je intern mail verstuurd werkt alles wel naar behoren.

bijvoorbaat dank,

Robbert

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Exchange 5.0 of 2000 wat bedoel je precies? Misschien helpt het je ook wel in het vinden van een oplossing als je dat even zuiver krijgt, de twee versies verschillen nogal van elkaar.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Virusscanner? Disclaimer software?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:12
Service Packs, wat voor een clients?

Verwijderd

Topicstarter
Oke ter verduidelijking we gebruiken exchange 2000 versie 5.0 dit staat op de cd.
Deze Exchange is nog niet automatisch geïntegreerd met Exchange misschien is het dan duidelijker.
Het draait op een Windows 2000 server met service pack 4.
De Users gebruiker Windows 2000 of XP en alle computers maken gebruik van Outlook 2002.
De mail word gescant op virussen en spam door onze ISP.
Hier staat verder dus geen extra software voor op de server.
Hoop dat het zo iets duidelijker is indien meer vrage hoor ik het graag.

alvast bedankt.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:12
[Oke ter verduidelijking we gebruiken exchange 2000 versie 5.0 dit staat op de cd.
Mooi, maar welke service pack van Exchange?
Deze Exchange is nog niet automatisch geïntegreerd met Exchange misschien is het dan duidelijker.
:? :? :? ikke niet snappe :? :? :?
De Users gebruiker Windows 2000 of XP en alle computers maken gebruik van Outlook 2002.
Service pack van Office?
De mail word gescant op virussen en spam door onze ISP.
Hier staat verder dus geen extra software voor op de server.
:X

heb je een onaccess virusscanner draaien op de server?
Ten eerste worden plaatjes bij het ontvangen en verzenden bijna nooit weergegeven
Is het HTML, RTF, of Text Mail?
Is het alleen Intern of ook extern.
Is bij iedereen extern, of alleen bij sommige andere partners?
en worden deze ingevoerd als bijlage dit is niet makkelijk i.v.m plaatjes in handtekeningen.
Hou er rekening mee dat plaatjes in Email steeds vaker als Spam worden gedetecteerd.
Een ander probleem is dat op een of andere manier de titel af en toe(niet constant)verdwijnt bijvoorbeeld van het mailtje zelf of van een bijlage inplaats van de titel staat er bijvoorbeeld ?????????????? of allerlei vreemde tekens.
Komt dit maar bij 1 andere party voor, of bij meerdere. neem anders een contact op met je ISP. KLinkt opzich als een Spam filter / Virusscanner probleemje.

Verwijderd

Topicstarter

service pack van Exchange is
Service pack ook hier niet gevonden versie 5.0.1457.11.
Het is iedergeval al een oude versie van exchange.

[...]
Service pack van Office?
Outlook 2002 versie 10.2627.2625

[...]
:X

heb je een onaccess virusscanner draaien op de server?

Nee heb hier zelf geen virusscanners of spamfilters draaien.
Alleen de ISP.

[...]

Is het HTML, RTF, of Text Mail?

Het is zodra je met plaatjes werkt dus HTML en RTF opmaak.
Bij alleen tekst zijn er geen problemen.

Is het alleen Intern of ook extern.
Intern zijn er geen problemen met betrekking tot de plaatjes en de titels dit is alleen extern.

Is bij iedereen extern, of alleen bij sommige andere partners?

Blij plaatjes is het altijd alles wat we versturen naar externe partners maar ook wat we ontvangen van externe partners.
Dat de Titels niet werken heb ik pas een paar keer zien voorkomen waaronder een klant met een chello account.

[...]
Hou er rekening mee dat plaatjes in Email steeds vaker als Spam worden gedetecteerd.

Ja had ik ook aan zitten denken nu heb ik de Spam filter iets lager gezet maar dit had geen effect.

[...]

Komt dit maar bij 1 andere party voor, of bij meerdere. neem anders een contact op met je ISP. KLinkt opzich als een Spam filter / Virusscanner probleemje.

Ja dit ga ik sowieso ook nog doen om navraag te doen of ze andere klanten ook last hebben van deze problemen

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-02 20:29

service pack van Exchange is
Service pack ook hier niet gevonden versie 5.0.1457.11.
Het is iedergeval al een oude versie van exchange.
5.0.1457.10 Microsoft Exchange Server 5.0 RTM March 1997
5.0.1458.50 Microsoft Exchange Server 5.0 SP1 June 1997
5.0.1460.13 Microsoft Exchange Server 5.0 SP2 February 1998
Zo te zien gebruik je Exchange 5.0 zonder service pack. Mijn advies is om een nieuwere versie van Exchange te overwegen. Dit is natuurlijk wel erg kort door de bocht maar je gebruikt wel erg verouderde techniek die ook op geen enkele wijze meer wordt ondersteund door Microsoft.

no animals were harmed during the production of this message

Verwijderd

Topicstarter
Caeruleus schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:40:
[...]

[...]

Zo te zien gebruik je Exchange 5.0 zonder service pack. Mijn advies is om een nieuwere versie van Exchange te overwegen. Dit is natuurlijk wel erg kort door de bocht maar je gebruikt wel erg verouderde techniek die ook op geen enkele wijze meer wordt ondersteund door Microsoft.
Ja ik weet er alles van haha maar ook al is het een oudere Exchange hij ondersteund het dus in principe moet het werken :) .
Het heeft ook eerder wel goed gewerkt zeggen ze
ik ben maar een stagiare dus ik heb weinig inbreng over nieuwe software aanschaffen.
Heb je niet toevallig nog een idee :) ik had zelf zitten denken aan de MIME enzo maar weet niet of dat het wel kan zijn.
Ik heb iedergeval op de Exchange HTML en RTF ondersteund staan dus dat moet goed zijn

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mja problemen oplossen met Exchange 5.0 is natuurlijk alleen maar pleister op pleister plakken. Het wordt al heel lang niet meer ondersteund door Microsoft.

We zijn inmiddels ook vier edities verder. Probeer op z'n minst eens de service packs voor 5 te bemachtigen. Misschien ook een idee om heel voorzichtig eens een trialeditie van Exchange 2007 te proberen, er gaat een wereld voor je open. De kosten vallen reuze mee. Je zal voor een eventuele migratie wel via een nieuwere versie moeten, maarja dat zijn details... verder kan ik je niet helpen, ik ben pas twee versies later (2000) met Exchange begonnen...

Zonder virusscanner draaien lijkt me op z'n zachtst gezegd onverstandig.

Titel aangepast, 2000 naast de titel wekt heel erg de indruk dat je het over exchange 2000 hebt, omdat 5.0 in het museum ligt.

[ Voor 13% gewijzigd door sanfranjake op 15-05-2007 11:06 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
[quote]sanfranjake schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 11:04:
Mja problemen oplossen met Exchange 5.0 is natuurlijk alleen maar pleister op pleister plakken. Het wordt al heel lang niet meer ondersteund door Microsoft.

We zijn inmiddels ook vier edities verder. Probeer op z'n minst eens de service packs voor 5 te bemachtigen. Misschien ook een idee om heel voorzichtig eens een trialeditie van Exchange 2007 te proberen, er gaat een wereld voor je open. De kosten vallen reuze mee. Je zal voor een eventuele migratie wel via een nieuwere versie moeten, maarja dat zijn details... verder kan ik je niet helpen, ik ben pas twee versies later (2000) met Exchange begonnen...

Oke ja ik had zelf gekeken naar Exchange 2003 hier heb ik ook eerder al mee gewerkt.
Ik zal kijken of ik het werkend krijg en anders moeten ze hier een besluit nemen hoe of wat :)
iedergeval toch bedankt.

Ja er draait een virusscanner maar of die nou goed werkt betwijfel ik ten zeerste.
Pagina: 1