Zepto Znote 6224W / 6625WD Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.866 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

edit:
Nvm

[ Voor 94% gewijzigd door fsfikke op 25-05-2007 18:25 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hij vraagt om de witte versie van de 6224W ;)
(net zoals de 6314W de witte versie is van de 6214W)

@ WoBaDijk: Dit wordt m'n externe HardDisk:
Afbeeldingslocatie: https://www.icomputers.nl/images/gallery/normal/img_8182.jpg

Met daarin 'n 500GB 7200rpm HD van Western Digital :)

Ik ga m'n externe HD in 't begin toch niet zo vaak meeslepen, dus leg deze gewoon op m'n
zwarte Coolermaster Centurion 5 computerkast. Volgende maand wil ik dan nog 'n usb-stickje
bestellen en zo'n WD Passport II voor als ik toch vaak wegga en toch wat extra ruimte nodig heb!

Afbeeldingslocatie: http://www.4gamer.net/specials/2005summer/img/006.jpg

En m'n Zepto is ook vandaag betaald.. Dus nu stop ik maar met dit OT-geblaat en ga werken 7(8)7

@ MethodP: Denk dat 't gewoon zilver blijft.. Is wel mooi denk ik..
Ben benieuwd of de onderkant gewoon weer zwart blijft net zoals bij de 6314W

[ Voor 80% gewijzigd door CLB op 25-05-2007 12:26 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Correctie van wat ik net heb gezegd:

De witte versie van de 6224 komt binnen de komende 2 weken online.

:)

Edit:
CLB had geld over :9 :o

Ik heb besloten toch nog eventjes te wachten met bestellen. Ga in juli naar Amerika en ga eerst eventjes kijken of daar iets boeiends te vinden is. (hoewel ik het betwijfel)

De enige concurent van de zepto's is voor mij atm alleen de opvolger van de Asus R1F. Is tablet en spreekt me toch ook wel aan. Deze komt waarschijnlijk pas rond oktober uit en dat trek in niet O-)

Verder vind ik die HDMI toch wel nuttig genoeg voor mij om te wachten. :)

[ Voor 140% gewijzigd door WoBaDijk op 25-05-2007 13:35 ]

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

hhmm.. zal die witte dan een zwart streepje rondom krijgen :9
Nouja, zwart blijft toch stijlvoller naar mijn mening, maarja dat is mijn mening, en daar hebben jullie niets aan :/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

WoBaDijk schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:48:
Correctie van wat ik net heb gezegd:

De witte versie van de 6224 komt binnen de komende 2 weken online.

Edit:
CLB had geld over :9 :o

Ik heb besloten toch nog eventjes te wachten met bestellen. Ga in juli naar Amerika en ga eerst eventjes kijken of daar iets boeiends te vinden is. (hoewel ik het betwijfel)

De enige concurent van de zepto's is voor mij atm alleen de opvolger van de Asus R1F. Is tablet en spreekt me toch ook wel aan. Deze komt waarschijnlijk pas rond oktober uit en dat trek in niet O-)

Verder vind ik die HDMI toch wel nuttig genoeg voor mij om te wachten. :)
Niets interessants in de VS :o
In de VS is het makkelijk een paar honderd Euro goedkoper. En als je een tablet zoekt, eind van de maand komt de Lenovo X61 tablet uit :9
Verder zijn alle nieuwe laptops die hier te krijgen zijn daar ook gewoon te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 22:34:
Poll: Welk model zou jij kiezen: 6224 of 6625?
6224 --> 29
6625 --> 14
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
In navolging hiervan:

Poll: Welke nieuwe Zepto Znote heb jij besteld?
Zepto Znote 6224W
Zepto Znote 6625WD
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=200967&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Sommigen willen nog wat reviews afwachten, sommigen wachten op de nieuwe 'features', sommigen hebben anderen alternatieven in hun hoofd en willen eerst nog alles goed uitzoeken en zo, dus ben
er eigenlijk wel benieuwd naar hoeveel GoTters er nu daadwerkelijk al eentje besteld hebben... :9

@ WoBaDijk: Mwahja geld teveel, had redelijk wat, nu niet veel meer >:)
Maarja 't ging me uiteindelijk toch om de opslagruimte en niet om de grootte van de HD.
160GB 5400rpm met 2MB cache voor 112,- of 500GB 7200rpm met 16MB cache voor 151,- <+:)

[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 25-05-2007 18:38 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:28:
[...]

Niets interessants in de VS :o
In de VS is het makkelijk een paar honderd Euro goedkoper. En als je een tablet zoekt, eind van de maand komt de Lenovo X61 tablet uit :9
Verder zijn alle nieuwe laptops die hier te krijgen zijn daar ook gewoon te krijgen.
Uhh niet echt. Zepto bijv. kun je in de VS niet kopen. Dat is waarschijnlijk het enige, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 00:12:
[...]

Uhh niet echt. Zepto bijv. kun je in de VS niet kopen. Dat is waarschijnlijk het enige, maar toch.
Als je in Amerika een laptop koopt is dat qua prijs een enorm verschil met Nederland. Dat alleen doet de meeste voordelen van de Zepto al teniet.
Er zijn daar heus wel andere interessante laptops te koop (voor een vergelijkbaar bedrag kan je daar bijvoorbeeld een 14.1" Alienware kopen, om maar iets te noemen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

fsfikke schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 00:20:
Als je in Amerika een laptop koopt is dat qua prijs een enorm verschil met Nederland. Dat alleen doet de meeste voordelen van de Zepto al teniet.
Er zijn daar heus wel andere interessante laptops te koop (voor een vergelijkbaar bedrag kan je daar bijvoorbeeld een 14.1" Alienware kopen, om maar iets te noemen.)
Dat is precies de reden dat ik nog eventjes wacht met mijn aanschaf :)

Maar ik moet zeggen dat Zepto zeer intressant blijft en dat ik als ik in Amerika niks vind ik een Zepto ga 'halen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo :)

Ik volg dit forum (en die van de Asus F3sv) al een tijdje. Ik ben op zoek naar een laptop ter vervanging van mijn desktop die zowel mobiel is (ik ga, als ik toegelaten wordt :> de opleiding AVM in Hilversum volgen) en erg goede specs heeft (voor videobewerking en games)
Als ik een laptop aanschaf lijkt het mij het beste om dan meteen maar het nieuwste van het nieuwste te gaan kopen, dus Santa Rosa met een dx10 videokaart.

Dan kom ik al snel uit bij een Zepto Znote 6625WD: http://www.zepto.nl/Defau...otebookid=w3hu5LWQ4ER4lah
Een Zepto Znote 6624W: http://www.zepto.nl/Defau...ebookid=NuQNzFweqCRCapZ4j
Of een Asus F3sv van laptops4u: http://www.laptops4u.nl/info/f3sv-as016g-1441.html

Alledrie wel laptops die aan mijn eisen voldoen, goede specs maar nog wel mobiel.
Nu twijfel ik erg welke van deze drie laptops te kopen. Iemand hier die mij advies kan geven/ervaring heeft met beide merken (garantie etc)
En zit er veel verschil tussen een 14'' scherm en een 15,4''? Want dat scheelt in prijs bij de Zepto's nogal. Het scherm moet ook weer niet té klein worden ;)
Ik vind een Zepto mooier _/-\o_ , maar de Asus heeft dan weer een vingerprint reader en een HDMI aansluiting. Heb je zo'n uitgang nodig voor een laptop die lang mee moet gaan?

Wall of text, maar ik weet het echt niet meer op t moment. Het zou erg fijn zijn als er een paar mensen waren die me kunnen helpen met kiezen ;)

Rinse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 16:33:
Hallo :)

Ik volg dit forum (en die van de Asus F3sv) al een tijdje. Ik ben op zoek naar een laptop ter vervanging van mijn desktop die zowel mobiel is (ik ga, als ik toegelaten wordt :> de opleiding AVM in Hilversum volgen) en erg goede specs heeft (voor videobewerking en games)
Als ik een laptop aanschaf lijkt het mij het beste om dan meteen maar het nieuwste van het nieuwste te gaan kopen, dus Santa Rosa met een dx10 videokaart.

Dan kom ik al snel uit bij een Zepto Znote 6625WD: http://www.zepto.nl/Defau...otebookid=w3hu5LWQ4ER4lah
Een Zepto Znote 6624W: http://www.zepto.nl/Defau...ebookid=NuQNzFweqCRCapZ4j
Of een Asus F3sv van laptops4u: http://www.laptops4u.nl/info/f3sv-as016g-1441.html

Alledrie wel laptops die aan mijn eisen voldoen, goede specs maar nog wel mobiel.
Nu twijfel ik erg welke van deze drie laptops te kopen. Iemand hier die mij advies kan geven/ervaring heeft met beide merken (garantie etc)
En zit er veel verschil tussen een 14'' scherm en een 15,4''? Want dat scheelt in prijs bij de Zepto's nogal. Het scherm moet ook weer niet té klein worden ;)
Ik vind een Zepto mooier _/-\o_ , maar de Asus heeft dan weer een vingerprint reader en een HDMI aansluiting. Heb je zo'n uitgang nodig voor een laptop die lang mee moet gaan?

Wall of text, maar ik weet het echt niet meer op t moment. Het zou erg fijn zijn als er een paar mensen waren die me kunnen helpen met kiezen ;)

Rinse.
Als je een opleiding AVM gaat doen, dan zou ik ten eerste wel minstens een 15,4 inch nemen. Dan kan je dus kiezen tussen de Zepto 6225 of de Asus F3SV. De Asus is veel goedkoper en daar is de garantie ook beter geregeld: pickup en return in plaats van carry-in bij Zepto (je kan dat er wel bij kopen, maar daar moet je uiteraard weer voor bij betalen: 60 euro). En natuurlijk zoals je zelf al zei: hdmi, fingerprint en webcam. De zepto heeft dan wel weer een iets snellere videokaart, maar dat is denk ik alleen van toepassing als je games speelt die veel graphisch geweld eisen. Bij gebruik van grafische tekenprogramma's is het verschil tussen deze 2 kaarten nihil.

Waar je ook naar kan kijken is de Compal IFL90: http://www.laptops4u.nl/info/ifl90-401-1451.html
Deze laptop lijkt op de Zepto 6225 (ook qua prijsklasse) alleen dan zonder die (imo) erg lelijke/goedkope witte/zilvere/grijze rand. De Compal IFL90 heeft ook Fingerprint en 1GB extra Intel Turbo Memory (welke de zepto allemaal niet heeft als ik het goed heb).

[ Voor 6% gewijzigd door silmaril8 op 26-05-2007 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 00:03
Na het lezen van dit topic heb ik besloten een 6625WD te bestellen met de volgende configuratie:

Znote 6625WD- Nieuwste model! - Extreme Gaming
15,4" WSXGA+ (1680x1050)-6625WD
Intel C2Duo T7500 2,20Ghz 800Mhz 4MB
2GB (2x1024) DDR2 PC6400 - 800MHZ (tot 15% sneller)
160GB Hybrid 2,5" 5400rpm - SAMSUNG
Samsung DVDRW-DL 6xx4W/6xx5WD/2xx5W
Zepto Wpro 300Mbit draadloos netwerk (ABGN)
US (United States) 6x15WD
6 Cell Standaard Batterij
Zepto® Deluxe Pro bag, leather
Vista home premium
+nog wat accesoires

Volgens Zepto is hij 8 juni bij mij O+ , ik zal mijn bevindingen dan hier posten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Hoeveel kostte deze inclusief verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
Inclusief accesoires en verzenkosten was het €1.978,38 om precies te zijn :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
bajaking schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 18:06:
Dan heb je aardig wat extra accessoires erbij genomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

bajaking schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 18:06:
wow, zeker erg veel accessoires erbij besteld :D
Ik ben zeker erg benieuwd wat je ervan vindt, vooral de van de hybrid hd !

EDIT: ook ik moet echt eens sneller leren typen :X

[ Voor 8% gewijzigd door MethodP op 26-05-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
Nou valt mee. Een extra accu, tv kaartje en media center afstandsbediening. Voorral die accu maakt het duur. Ik ben ook benieuwd hoe die harde schijf presteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Je hebt trouwens een zelfde soort configuratie desktop pc. Interessant om dan een flink aantal benchmarks te draaien op beide apparaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
Zal ik doen! Is idd wel heel toevallig, C2D e6400, 2GB, 8600GT. Gewoon bijna hetzelfde als die laptop, alleen is het nu wel overgeklokt naar 3.2GHz en mem op 800MHz. Maar als ik ga testen draait het stock uiteraard. Eerst maar eens zien wanneer hij binnenkomt.

[ Voor 91% gewijzigd door bajaking op 26-05-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
silmaril8 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 17:26:
[...]

Als je een opleiding AVM gaat doen, dan zou ik ten eerste wel minstens een 15,4 inch nemen.
Want... 14,1" van Zepto heeft 1440x900 pixels, net zoals de 15,4" Asussen dus...
Dan kan je dus kiezen tussen de Zepto 6225 of de Asus F3SV. De Asus is veel goedkoper
Komt onder andere door 't geheel andere scherm:
1440x900 versus 1680x1050
en daar is de garantie ook beter geregeld: pickup en return in plaats van carry-in bij Zepto (je kan dat er wel bij kopen, maar daar moet je uiteraard weer voor bij betalen: 60 euro).
Dat is iets om op te noemen uiteraard :) Maar je Zepto gaat toch niet kapot ;)
Nee geintje natuurlijk. Hier was eens 'n Zepto-aankoper die 'n 1280x800 scherm in z'n laptop kreeg terwijl er op de site stond 1680x1050. Hij had toen de 6015WD besteld en die is toen kostenloos omgeruild voor de 6625WD (dus met supervideokaart) dat is pas service! Zelf heb ik 'm 'n x op moeten sturen wegens artifacts en op de 4e dag na ophaling was die alweer terugbezorgt.
En natuurlijk zoals je zelf al zei: hdmi, fingerprint en webcam.
Zit dus geen HDMI-aansluiting op de Asussen! Fingerprint en webcam..
tsjaa hoeveel waarde hecht je daaraan?
De zepto heeft dan wel weer een iets snellere videokaart, maar dat is denk ik alleen van toepassing als je games speelt die veel graphisch geweld eisen. Bij gebruik van grafische tekenprogramma's is het verschil tussen deze 2 kaarten nihil.

De Compal IFL90 heeft ook Fingerprint en 1GB extra Intel Turbo Memory (welke de zepto allemaal niet heeft als ik het goed heb).
Dat klopt :) Fingerprint 8)7 en Turbo Memory geeft niks qua snelheidswinst volgens de benches.
Wel 'n hele mooie laptop hoor zo'n Compal inderdaad, dat is zeker 'n feit _/-\o_
bajaking schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:00:
Nou valt mee. Een extra accu, tv kaartje en media center afstandsbediening. Voorral die accu maakt het duur. Ik ben ook benieuwd hoe die harde schijf presteerd.
En je hebt Windows besteld bij Zepto zelf, wat ook meer kost dan in 'n normale webshop :)

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 26-05-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 21:07:
[...]

sorry, is geen compal maar Asus F3SV...
De BTO en Compal notebooks zijn inderdaad identiek
Nogmaals BTO = COMPAL

Compal maaktze BTO is een bedrijf die hun sticker er op plakt en de andere onderdelen assambleerd :)
Dat is iets om op te noemen uiteraard Maar je Zepto gaat toch niet kapot
Nee geintje natuurlijk. Hier was eens 'n Zepto-aankoper die 'n 1280x800 scherm in z'n laptop kreeg terwijl er op de site stond 1680x1050. Hij had toen de 6015WD besteld en die is toen kostenloos omgeruild voor de 6625WD (dus met supervideokaart) dat is pas service! Zelf heb ik 'm 'n x op moeten sturen wegens artifacts en op de 4e dag na ophaling was die alweer terugbezorgt.
Dat is inderdaad nou service daarom zit ik dus te wachten op de VBI 17" compall , Laptop kapot ? maandag melden dinsdag nieuwe plus oude opgehaald :)

[ Voor 48% gewijzigd door Mektheb op 26-05-2007 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
CLB schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 20:47:
Want... 14,1" van Zepto heeft 1440x900 pixels, net zoals de 15,4" Asussen dus...
Als je lang achter een laptop gaat werken met programma's zoals Autocad, wil je liever een laptop waarvan alles niet te klein is. 1440x900 op een 15,4 is nou eenmaal lekkerder/relaxter werken dan op een 14 inch scherm. Ondanks dat het iets scherper overkomt, is het wel kleiner. Ik werk ook liever op een 19 inch met 1280x1024 dan op een 17 of 18 inch met dezelfde resolutie...
Dat is iets om op te noemen uiteraard :) Maar je Zepto gaat toch niet kapot ;)
Een Asus gaat ook nooit kapot :) Maar het is wel fijn dat de garantie daar beter geregeld is ;)
Hier was eens 'n Zepto-aankoper die 'n 1280x800 scherm in z'n laptop kreeg terwijl er op de site stond 1680x1050. Hij had toen de 6015WD besteld en die is toen kostenloos omgeruild voor de 6625WD (dus met supervideokaart) dat is pas service! Zelf heb ik 'm 'n x op moeten sturen wegens artifacts en op de 4e dag na ophaling was die alweer terugbezorgt.
Als dat altijd gebeurt bij elk defect, dan is het natuurlijk een supergarantie... Maar ja helaas, dat is dus niet zo ;) Ik denk dat het eerder een publiciteits stunt is van Zepto, zodat men hier mooi op deze site dit kan vertellen ;)
Zit dus geen HDMI-aansluiting op de Asussen! Fingerprint en webcam..
tsjaa hoeveel waarde hecht je daaraan?
Ja, je hebt gelijk, geen officiele HDMI aansluiting (volgens mij bestaat er wel een verloopstukje DVI-->HDMI?). Maar de 8600 serie ondersteunt HD video en aangezien de Asus een DVI poort heeft en de Zepto niet, zal deze het signaal beter doorgeven dan de Zepto.
Fingerprint 8)7 en Turbo Memory geeft niks qua snelheidswinst volgens de benches.
Wel 'n hele mooie laptop hoor zo'n Compal inderdaad, dat is zeker 'n feit _/-\o_
Tjsa, een webcam, fingerprint en turbo memory is toch beter dan niks he.
En de Compal heeft hetzelfde model als de Zepto als ik het goed heb, dus ik kan begrijpen dat je het een mooie laptop vindt ;)
= Zepto = talloze andere laptop fabrikanten (waarvan wij geen weet hebben).
Maar zo gaat dat in Laptop land. Laatst op tweakers was er een bericht waarin stond dat er eigenlijk maar een paar laptop "barebone" fabrikanten zijn en dat merken zoals Asus, Zepto en al die andere er hun eigen laptop van maken door hun sticker erop plakken en eigen features er aan toe voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 17:26:
[...]

Als je een opleiding AVM gaat doen, dan zou ik ten eerste wel minstens een 15,4 inch nemen. Dan kan je dus kiezen tussen de Zepto 6225 of de Asus F3SV. De Asus is veel goedkoper en daar is de garantie ook beter geregeld: pickup en return in plaats van carry-in bij Zepto (je kan dat er wel bij kopen, maar daar moet je uiteraard weer voor bij betalen: 60 euro). En natuurlijk zoals je zelf al zei: hdmi, fingerprint en webcam. De zepto heeft dan wel weer een iets snellere videokaart, maar dat is denk ik alleen van toepassing als je games speelt die veel graphisch geweld eisen. Bij gebruik van grafische tekenprogramma's is het verschil tussen deze 2 kaarten nihil.

Waar je ook naar kan kijken is de Compal IFL90: http://www.laptops4u.nl/info/ifl90-401-1451.html
Deze laptop lijkt op de Zepto 6225 (ook qua prijsklasse) alleen dan zonder die (imo) erg lelijke/goedkope witte/zilvere/grijze rand. De Compal IFL90 heeft ook Fingerprint en 1GB extra Intel Turbo Memory (welke de zepto allemaal niet heeft als ik het goed heb).
Bedankt voor je reply, het gaat een Asus F3sv worden :) Betere garantie en goedkoper, en de looks vind ik ook wel meevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compal is zo'n fabriek net als ASUS of Quanta of Clevo of Mitac of Vestel
Intel is begonnen met VBI met Compal , ASUS en Quanta Waarom deze 3?.......Omdat het de beste zijn! Alleen zijn de VBI modellen de Mainstream modellen. Als je echt iets in het hoge segment wil moet je de ID's hebben van de Fabrikanten zelf en niet de VBI's.
Compal ID's wordt gebruikt door : BTO , Alternate, De Greef, Laptops4U ( alleen de SXGA+ versies)
Compal VBI wordt gebruikt door : Laptops4U , Informatique , Arabook en nog veeeeele anderen die voor mainstream kiezen en dus VBI.

ASUS ID's wordt gebruikt door : BTO, Alternate, De Greef , Laptops4U, ( alleen de 17" SWXGA+ )
ASUS VBI wordt gebruikt door : zelfbouwers die gekozen hebben voor VBI van Intel dus mainstream.

Dus BTO is een locale partij met een eigen MERK die gebruikt maakt van FABRIEK ID's en niet VBI
Dit is een bewuste keuze omdat er al voldoende in het mainstream segment te vinden is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie beweert dat de garantie van een Asus beter is als dat van een Zepto?
Heb je ervaring of zuig je dit uit je duim om mensen op een asusje of een compal VBI (Laptops4U) uit te laten komen. Het wordt weer tijd om dit topic te gaan volgen!
Joep
Zepto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 22:11:
Compal is zo'n fabriek net als ASUS of Quanta of Clevo of Mitac of Vestel
Intel is begonnen met VBI met Compal , ASUS en Quanta Waarom deze 3?.......Omdat het de beste zijn! Alleen zijn de VBI modellen de Mainstream modellen. Als je echt iets in het hoge segment wil moet je de ID's hebben van de Fabrikanten zelf en niet de VBI's.
Compal ID's wordt gebruikt door : BTO , Alternate, De Greef, Laptops4U ( alleen de SXGA+ versies)
Compal VBI wordt gebruikt door : Laptops4U , Informatique , Arabook en nog veeeeele anderen die voor mainstream kiezen en dus VBI.

ASUS ID's wordt gebruikt door : BTO, Alternate, De Greef , Laptops4U, ( alleen de 17" SWXGA+ )
ASUS VBI wordt gebruikt door : zelfbouwers die gekozen hebben voor VBI van Intel dus mainstream.

Dus BTO is een locale partij met een eigen MERK die gebruikt maakt van FABRIEK ID's en niet VBI
Dit is een bewuste keuze omdat er al voldoende in het mainstream segment te vinden is. ;)
Interesting.. Het valt me op dat Zepto hier niet tussen staat. Ik las ergens dat Zepto ook gebaseerd is op een Compal barebone, maar in een ander artikel claimde ze weer dat ze hun eigen thingy hadden ontworpen. In welke van de twee categorieen hoort de Zepto thuis? Wat is volgens jou trouwens het verschil tussen de nieuwe Zepto en BTO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 22:17:
Wie beweert dat de garantie van een Asus beter is als dat van een Zepto?
Heb je ervaring of zuig je dit uit je duim om mensen op een asusje of een compal VBI (Laptops4U) uit te laten komen. Het wordt weer tijd om dit topic te gaan volgen!
Joep
Zepto.nl
Waarom de garantie beter geregeld is bij Asus:
  • Asus garandeert reparatie binnen 7 werkdagen. Garandeert Zepto dit ook?
  • Asus garantie is altijd pickup-en-return. Zepto garantie is alleen maar carry-in. Als je bij Zepto pickup-en-return garantie wil, moet je 60 euro bijbetalen (dat komt nog bovenop de honderden euros extra die een Zepto kost).

[ Voor 5% gewijzigd door silmaril8 op 26-05-2007 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zepto is een Merk uit Denemarken met een direct Sales policy. Ze verkopen via het Web rechtstreeks aan de enduser maar maken gebruik van locale partijen in de landen waar ze aanbieden. Dit doen ze omdat ze van mening zijn dat de service points altijd dicht bij de enduser moet zitten. Zo hebben ze in Nederland gekozen voor N4ALL BV. BTO notebooks is het eigen merk van N4ALL BV. De reden van de samenwerking tussen Zepto en N4ALL BV is de expertise op het gebied van lapops bouwen en servicen.

Zepto heeft 2 barebone leveranciers : Inventec ( 6XXX series ) en Compal ( 2XXX series )
BTO heeft 3 barebone leveranciers : Compal (15WXX 14WXX) ASUS ( 17WXX series ) en Twinhead

De service van Zepto wordt dus door BTO Notebooks uitgevoerd maar het zijn 2 verschillende Merken

De verschillen van de laptops onderling zit vooral in het feit dat 99% van de Zepto's in Nederland een Inventec is en die zijn er niet van BTO. BTO's komen van Compal en of ASUS en zijn fabriek ID's en geen VBI ( verified by Intel , mainstream modellen ).

Voor ervaringen van onafhankelen zou je ook eens de Hardware Info van Mei of de PC active van Juni of de PCM van Juni moeten lezen daar is de BTO er als beste keus bestempeld waar wij trots op zijn.

Joep
BTO notebooks
Zepto.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

En welke Asus heeft een 14,1" scherm en een 8600m GT aanboord?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:46

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

(jarig!)
tazzman schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 23:10:
En welke Asus heeft een 14,1" scherm en een 8600m GT aanboord?
Zover ik weet heeft de Asus A8Ja als enige notebook een 14.1" scherm?

Wat er niet is, kan nog komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij garanderen niets wij doen ons best het dezelfde dag te fixen. BTO en Zepto klanten kunnen altijd bij ons langs in IJSSELSTEIN en in 9 van de 10 gevallen verlaten ze het pand met hun laptop probleem opgelost. Die ene duurt soms wat langer omdat er een duurtest gedraaid moet worden.
Die honderden Euro's die de Zepto duurder zou zijn als de ASUS zijn ze dan wel waard hoor!
Appels met Appels vergelijken en Peren met Peren. Goedkoop is vaak duurkoop maar ieders zijn eigen keus. Koop nooit meer als je nodig hebt is ons advies. Wij kraken geen andere merken af maar gaan uit van onze eigen kracht. ;)

Joep
BTO notebooks
Zepto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
silmaril8 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 21:26:
[...]

Als je lang achter een laptop gaat werken met programma's zoals Autocad, wil je liever een laptop waarvan alles niet te klein is. 1440x900 op een 15,4 is nou eenmaal lekkerder/relaxter werken dan op een 14 inch scherm. Ondanks dat het iets scherper overkomt, is het wel kleiner. Ik werk ook liever op een 19 inch met 1280x1024 dan op een 17 of 18 inch met dezelfde resolutie...
Dat is gewoon 'n non-argument natuurlijk :? Net of 2,5 cm diagonaal zoveel lekker kijkt :?
[...]

Een Asus gaat ook nooit kapot :)
Was ook 'n geintje :9
Maar het is wel fijn dat de garantie daar beter geregeld is ;)
Dat is gewoon gebaseerd op niks.. Staat allemaal leuk gegeven, maar is 't ook zo.
Oke oke de garantie van Asus is in 99,9% vd gevallen erg erg goed te noemen, dus dat is top _/-\o_
Maar om dan aan te komen met 'garantie van Asus is beter geregeld dan de garantie bij Zepto' :|
[...]

Als dat altijd gebeurt bij elk defect, dan is het natuurlijk een supergarantie... Maar ja helaas, dat is dus niet zo ;) Ik denk dat het eerder een publiciteits stunt is van Zepto, zodat men hier mooi op deze site dit kan vertellen ;)
Jaja publiciteitsstunt! Jeej *O* Zepto *O* Garantie is top *O*
(en 'men' is zeker weer CLB bij jou..? Dag :w )
Tjsa, een webcam, fingerprint en turbo memory is toch beter dan niks he.
That's true, maar voor mij zijn het gadgets die niet echt veel meerwaarde hebben.
En de Compal heeft hetzelfde model als de Zepto als ik het goed heb, dus ik kan begrijpen dat je het een mooie laptop vindt ;)
Oja zelfde model :N :')
[...]

= Zepto = talloze andere laptop fabrikanten (waarvan wij geen weet hebben).
Maar zo gaat dat in Laptop land. Laatst op tweakers was er een bericht waarin stond dat er eigenlijk maar een paar laptop "barebone" fabrikanten zijn en dat merken zoals Asus, Zepto en al die andere er hun eigen laptop van maken door hun sticker erop plakken en eigen features er aan toe voegen.
Geef maar 'n linkje, wil ik weleens lezen :)

Maar 't wordt inmiddels 'n topic a la Zepto vs Asus vs BTO, en dat is nou net niet de bedoeling }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Asus heeft idd, net zoals Zepto, geen eigen merk barebone.
Want dat komt uiteindelijk ook gewoon uit de fabrieken van waarschijnlijk Quanta of Compal.

nieuws: Top-vier laptopmakers goed voor 70 procent wereldmarkt

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Indd algemeen topic moet er komen genaamd BARBONES ( compall / qwanta / asus / msi )

BTO
laptops 4u
Alternate
Zepto
Jewel ( failiet)

etc zijn bedrijven die hun sticker erop drukken zogezegt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik niet in het buitenland zou zitten had ik op dit moment waarschijnlijk ook een Zepto (6224) aangeschaft, misschien doe ik dat echter als nog (waarschijnlijk niet, vanwege het verschil in prijs).

Ik denk dat Zepto net als Asus hun 'garantiezaakjes' redelijk goed voor elkaar hebben. Een belangrijk verschil is echter dat Asus over het algemeen wereldwijde garantie biedt en dit is bij Zepto niet het geval.

Wat ik hiermee bedoel is: als ik een Asus notebook koop in Nederland, kan ik hem daarna overal in de wereld naar een reparatiecentrum sturen. Als ik een Zepto koop, moet ik hem altijd eerst weer terugsturen naar Nederland voor hij gerepareerd kan worden. Daar gaat volgens mij onwijs veel tijd inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 09:43
Wie weet iets over de prestaties en algemeen tov een apple macbook pro 15,4"?

15-inch MacBook Pro, 2,16 GHz
Serial ATA-schijf van 120 GB (5400 rpm) 065-6623
2,16-GHz Intel Core 2 Duo 065-6617
2 GB 667 DDR2 - 2x1 GB SO-DIMMs 065-6619
Breedbeeldscherm met glanzende toplaag 065-6632
SuperDrive 6x (DVD+R DL/DVD±RW/CD-RW) 065-6625

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment de Znote 6615WD. Met een t7200 proc en het "oude" geheugen.

Kan iemand mij vertellen hoeveel ik ga merken van de t7300 tov de t7200, en dat icm het 800mhz geheugen ( ik heb nu 677 mhz ).

Als ik nu deze laptop verkoop en een ander koop, kost me dat ongeveer 400 euro. Ik vraag me af of ik er wel echt op vooruit ga ( wie trekt me over de streep :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:03:
Ik heb op dit moment de Znote 6615WD. Met een t7200 proc en het "oude" geheugen.

Kan iemand mij vertellen hoeveel ik ga merken van de t7300 tov de t7200, en dat icm het 800mhz geheugen ( ik heb nu 677 mhz ).

Als ik nu deze laptop verkoop en een ander koop, kost me dat ongeveer 400 euro. Ik vraag me af of ik er wel echt op vooruit ga ( wie trekt me over de streep :P )
Als je naar de 6225wd wilt overstappen zal je alleen verschil merken bij het spelen van spelletjes (videokaart is veel sneller). Maar voor de rest, ik denk dat een T7300 icm 800mhz wel wat sneller zal zijn, maar ik denk dat dat marginaal is.
Als je nou van een 6214 naar een 6224 was gegaan, dan was het misschien wel interessant, vanwege het betere scherm (hogere resolutie 1440x900).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... moeilijk moeilijk moeilijk al die keuze`s :P ( koop ik een snellere proc of meer geheugen, dan kost het me weer veel meer.. ) Weet iemand trouwens ook of je die 2gb reepjes van zepto zelf los kunt kopen? ( dan zou ik nu eerst 1 reepje van 2 gb kunnen nemen en er later 1 bij kunnen plaatsen )

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:27:
Hmm... moeilijk moeilijk moeilijk al die keuze`s :P ( koop ik een snellere proc of meer geheugen, dan kost het me weer veel meer.. ) Weet iemand trouwens ook of je die 2gb reepjes van zepto zelf los kunt kopen? ( dan zou ik nu eerst 1 reepje van 2 gb kunnen nemen en er later 1 bij kunnen plaatsen )
http://www.crucial.com/store/listmodule/DDRII/list.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:27:
Je kan ook gewoon 1x1GB DDR2 800mhz nemen en dan een 1GB Kingston 800mhz los erbij kopen.
Laat maar, verkeerd gelezen :p

Waarom zou je eigenlijk 4GB geheugen willen? Op dit moment is 2GB meer dan voldoende voor 99% van alle toepassingen.
Ik denk dat 4GB pas over minstens een jaar "misschien" in 10% van de toepassingen iets zal uitmaken. Maar dan heb je ook weer snellere chipsets en processoren. En als ik zie hoe snel jij je laptop weer wegdoet, kan je beter gewoon nu 2x1GB nemen en over een jaartje gewoon een nieuwe laptop aanschaffen :)

[ Voor 27% gewijzigd door silmaril8 op 27-05-2007 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:48:
[...]

Je kan ook gewoon 1x1GB DDR2 800mhz nemen en dan een 1GB Kingston 800mhz los erbij kopen.
Laat maar, verkeerd gelezen :p

Waarom zou je eigenlijk 4GB geheugen willen? Op dit moment is 2GB meer dan voldoende voor 99% van alle toepassingen.
Ik denk dat 4GB pas over minstens een jaar "misschien" in 10% van de toepassingen iets zal uitmaken. Maar dan heb je ook weer snellere chipsets en processoren. En als ik zie hoe snel jij je laptop weer wegdoet, kan je beter gewoon nu 2x1GB nemen en over een jaartje gewoon een nieuwe laptop aanschaffen :)
Njah, ik zou dan ook later pas 2 gb erbij kopen. Dat ik nu zo snel overstap is omdat het me relatief gezien niet heel veel kost ( zo`n 400 euro ) en omdat er nu een hele nieuwe reeks video kaarten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zondag 27 mei 2007 @ 01:26:
Geef maar 'n linkje, wil ik weleens lezen :)
http://www.laptopworldwide.com/laptops.html
CLB schreef op zondag 27 mei 2007 @ 01:26:
Maar 't wordt inmiddels 'n topic a la Zepto vs Asus vs BTO, en dat is nou net niet de bedoeling }:|
Dat lijkt me toch logisch. Bij de keuze van een nieuwe laptop ga je dingen vergelijken. Garantie is daarbij niet onbelangrijk. Zeker gezien het bovenstaande linkje is dat nu juist een van de weinige dingen waarin bedrijven zich echt kunnen onderscheiden.
Een laptop is kwetsbaar de kans dat je dus de fabrikant op de garantie zult aanspreken is een stuk groter dan bij een gewone computer. Naast de garantie die ze zeggen te geven heb je uiteraard ook nog te maken met de garantie die voortvloeit uit de verwachte levensduur van een product. Misschien is dat nog wel veel belangrijker, immers dat het overal de eerste twee jaar goed is geregeld geloof ik wel, maar ja hoe wordt je klacht daarna afgehandeld.. Bovendien hanteren fabrikanten soms voor bepaalde onderdelen afwijkende garantie bepalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 23:07:

Zepto heeft 2 barebone leveranciers : Inventec ( 6XXX series )
Interessante info ...
hier zie je de inventecs waar de Zeptos' op gebaseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dankje!
Dat lijkt me toch logisch.
Mwah opzich natuurlijk wel, maar waarom in 'n topic over 2 bepaalde notebooks..

Laat dan iemand zoiets opstarten:
Mektheb schreef op zondag 27 mei 2007 @ 01:54:
Indd algemeen topic moet er komen genaamd BARBONES ( compall / qwanta / asus / msi )

BTO
laptops 4u
Alternate
Zepto
Jewel ( failiet)

etc zijn bedrijven die hun sticker erop drukken zogezegt :P
@ JelleZwollenaar: Mooie advertentie op Marktplaats ;)

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 27-05-2007 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
bajaking schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 17:56:
Zepto® Deluxe Pro bag, leather
Is daar ergens een foto van?

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
Ik heb geen foto kunnen ontdekken daarvan, maar de tas is vast wel mooi.
Laptop wordt door het werk van me vader betaalt, dus was die tas niet zo'n probleem :D .
Ik schiet wel plaatjes als ik het binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:42:
[...]
Je key geld voor een 32 en 64 bit versie. Dus als je nu 32 bit koopt kun je via de microsoft site voor 10 euro later de 64 bit op cd bestellen ( je kan `m ook downloaden ) Je kunt dan dezelfde key invoeren als voor de 32bit. Je moet dan dus wel dezelfde vista versie houden ( business, ultimate, e.d. )
Hier even op terugkomend... Waar op de MS-site kan ik dat vinden.. Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:12:
[...]

Hier even op terugkomend... Waar op de MS-site kan ik dat vinden.. Altijd handig
Ik had als bron dit topic ( waar je zelf ook in staat :P ): [Vista] Kiezen tussen 32- en 64-bits editie

daarin word verwezen naar deze site van microsoft http://www.microsoft.com/...3/ordermedia/default.mspx

Als ik het goed begrijp kun je met een retail versie een nieuwe cd voor 10 euro aanvragen. Nu gaat iedereen er in het topic vanuit dat je dezelfde key kunt gebruiken voor de verschillende versies. Maar dat dit bij een OEM dus officieel niet mag ( nu kun je je afvragen of je er gezijk mee krijgt aangezien je wel een legale key hebt en je versie dus wel als Legaal word gezien, maar daar mogen we hier niet over praten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yay! Heb net mijn Znote 6625wd besteld! Kan ik trouwens nog op de website mijn order terug vinden? Ik heb niks van een account of klantnummer gekregen :?, of is dat normaal?

En nog iets, ik kon zelf alleen maar vooruitbetaling doen. Is dit de enigste manier van betalen bij Zepto?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 00:07:
Yay! Heb net mijn Znote 6625wd besteld! Kan ik trouwens nog op de website mijn order terug vinden? Ik heb niks van een account of klantnummer gekregen :?, of is dat normaal?

En nog iets, ik kon zelf alleen maar vooruitbetaling doen. Is dit de enigste manier van betalen bij Zepto?
Leuk!
Lees nog even het topic helemaal door, dan worden weer wat meer dingen duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk voor jou ja :9, het zijn maar 351 postjes.

EDIT: Ok, ik heb alle posts doorgenomen en nu heb ik koppijn. Maar ik heb niks gevonden, of ik heb het gemist }:|.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Beste mensen,

Ik heb niet het hele topic gelezen moet ik eerlijk zeggen (wel een groot gedeelte)

Maar ik wou dus eerst naar een Acer12inch ferrai omdat gamen niet echt nodig was, en toen wees iemand me op het "12inch notebook topic" op de Znote 6224W

Ik heb de Dikste configuratie gekozen. Iets boven buget maarja dan wacht ik liever iets langer
Met
T7700
100gig 7200
4gig (gaat toch 64bit op)
8600gt
ECT ECT

Ik wil er lang mee doen dus inversteer nu wat meer zegmaar,

nu was alleen mijn vraag,
Hoe zit het met de bouw kwaliteit van die dingen ? (ze zien er niet echt heel mooi uit op het plaatje)

En hoe zit het met kopen van zoon ding,
2000euro overmaken en dan wachten op het notebook zie ik niet zo zitten namelijk (ik lees hier wel dat het safe is maargoed, aanbetalen bv is geen probleem)

Alvast bedankt
Menno Stil

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 28-05-2007 02:16 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 00:07:

Yay! Dat is normaal ;) Je krijgt eerst 'n bevestigingsmailtje dat je order is ontvangen en 'n dagje (of twee) later krijg je je zogenaamde ProForma rekening toegemaild, waarin jouw prijs staat, met 'n bankrekeningnummer erbij. Als je 't geld overmaakt en de hardware is binnen duurt het maximaal 10 werkdagen voor dat je Zepto bij je thuisstaat :) Je kan idd ook alleen vooruitbetalen bij Zepto!
Donstil schreef op maandag 28 mei 2007 @ 01:33:
nu was alleen mijn vraag,
Hoe zit het met de bouw kwaliteit van die dingen ? (ze zien er niet echt heel mooi uit op het plaatje)
Bouwkwaliteit is goed te noemen vind ik zelf (anderen?)
Lekker klein en compact apparaatje, wat erg robuust aanvoelt imho.
En hoe zit het met kopen van zoon ding,
2000euro overmaken en dan wachten op het notebook zie ik niet zo zitten namelijk (ik lees hier wel dat het safe is maargoed, aanbetalen bv is geen probleem
Zoals ik hierboven ook al aangaf, vooruitbetalen is de enige manier! Contact Zepto anders even..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

CLB schreef op maandag 28 mei 2007 @ 10:12:
[...]
Zoals ik hierboven ook al aangaf, vooruitbetalen is de enige manier! Contact Zepto anders even..
Dan spijt me dat heel erg maar dan valt voor mij een Zepto echt af - ik wil mijn laptop gewoon met mijn creditcard kunnen betalen zodat hij automatisch geheel gedekt is door de verzekering van mijn creditcard maatschappij. Vooruitbetalen doe ik gewoon niet aan, boter bij de vis.

edit:

Kan je niet onder rembours betalen?
2. Betaling
Elke verkoop aan particuliere personen wordt gedaan tegen contante betaling, betaling op levering of vooruitbetaling, tenzij anders is overeengekomen.
Dat is toch betaling op levering?

[ Voor 21% gewijzigd door tazzman op 28-05-2007 10:59 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Op de global site van Zepto kan je ook gewoon met CC betalen. Dus misschien valt er iets te regelen. Niet dat het ergens voor nodig is natuurlijk.
Anders moet je ook gewoon naar een computerwinkel gaan als je een laptop nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Idd een een " uuhuhhuhuuhm Acer kopen :D "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

fsfikke schreef op maandag 28 mei 2007 @ 11:00:
Anders moet je ook gewoon naar een computerwinkel gaan als je een laptop nodig hebt.
Wat is dat nou weer voor een antwoord? Bij tig andere merken of online shops kan ik ook gewoon met mijn credit card mijn laptop online kopen, gewoon vanuit mijn luie stoel.

Zepto's worden kennelijk niet in winkels verkocht en moet men het hebben van e-commerce - dan moet je ook bijbehorende betalingsmogelijkheden bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Als de bouw kwaliteit goed is dan is voormij het vooruit betalen (ik kom op 2150euro) het enige struikelblok,

ik heb hier overgemaild, als ik een reactie heb laat ik hem hier achter voor mensen die hier ook mee zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Voor mij inderdaad ook... de Zepto's bieden gewoon een erg goede mix van die features die mij erg aantrekken en ze zien er nog fraai uit ook. Ik heb alleen erg slechte ervaringen met een (behoorlijk) bedrag vooruit betalen .. en dan weken moeten wachten op een afleveringen die telkens uitgesteld wordt.. (en in mijn geval kreeg ik na 4 maanden touwtrekken mijn geld weer terug....en zodoende doe ik gewoon nooit meer aan vooruitbetalen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

tazzman schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:33:
[...]

Wat is dat nou weer voor een antwoord? Bij tig andere merken of online shops kan ik ook gewoon met mijn credit card mijn laptop online kopen, gewoon vanuit mijn luie stoel.

Zepto's worden kennelijk niet in winkels verkocht en moet men het hebben van e-commerce - dan moet je ook bijbehorende betalingsmogelijkheden bieden.
Wat ik bedoel is dat het online kopen van spullen samen gaat met vooruitbetalen.
Als je dat een te groot risico vindt moet je gewoon naar een winkel gaan waar je pas hoeft te betalen als de laptop op de toonbank ligt.

Welke van de onderstaande manieren lijken jou het best?
Zepto stuurt iedereen z'n laptop op en hoopt dan maar dat ze nog betalen, waarna ze weinig kunnen doen als dat niet gebeurd.
Of Zepto verstuurd pas nadat de klant het geld heeft overgemaakt, met als risico als ze dat niet doen dat ze binnen no-time geen klanten meer hebben omdat ze de naam hebben onbetrouwbaar te zijn.

Maar heb je ze inmiddels al gemailed? Ik denk dat Zepto je sowieso meer kan vertellen dan GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

fsfikke schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:41:
[...]

Wat ik bedoel is dat het online kopen van spullen samen gaat met vooruitbetalen.
Sorry maar dat vind ik echt onzin. Ik koop regelmatig computer onderdelen, kleding, camera spullen etc online zonder ook iets vooruit te hoeven te betalen. Bepaalde dingen gaan gewoon op rekening, andere zaken op credit card en af en toe onder rembours.

In Nederland lopen we gewoon een beetje achter op het gebied van e-commerce maar zowel in Duitsland of de VS hoef ik nergens vooruit te betalen. Ik zal zeker bij Zepto DE vragen wat de betalingsmogelijkheden zijn - in NL bestellen kan iets lastiger worden omdat hij in DE afgeleverd moet worden. Ik heb zowiezo al de toezegging van Zepto dat mijn laptop met een US keyboard kan worden uitgerust ondanks dat deze optie niet op de de.zepto.com website wordt aangeboden.

Weet iemand overigens waarom de Duitse Zepto en de Internationale Zepto sites allemaal in het "nieuwe jasje" gegoten zijn maar de NL Zepto site nogaltijd de oude layout heeft? De DE / Internationale Site zijn er echt stukken beter uit!

Ik heb overigens absoluut niets tegen Zepto - ik hoop dat het een groot internationaal succesverhaal gaat worden. Juist daarom vind ik het soms jammer dat ze niet even een stapje verder gaan. Je kan veel regelen per e-mail maar het zou toch erg fraai zijn als ze dat allemaal inbouwen op hun website.. dat je b.v. taal van keyboard en taal van OS gewoon kan kiezen op de site. En meer betalingsmogelijkheden. Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld Alienware, waar je heel veel opties hebt... dat zou ik graag zien bij Zepto. Dat zal zeker ook meer klanten trekken!

[ Voor 19% gewijzigd door tazzman op 28-05-2007 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
fsfikke schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:41:
[...]

Maar heb je ze inmiddels al gemailed? Ik denk dat Zepto je sowieso meer kan vertellen dan GoT.
Ik heb ze gemaild inmiddels en laat het wel even weten,

Ik vind vooruit betalen opzich geen probleem,
Maar mijn configuratie komt op 2150euro.

ik wil dit best overmaken VOOR dat ik me notebook heb, alleen moet hij wel klaar voor verzending staan als ik betaal, en niet wachtend op onderdelen.

en wil best een aanbetaling doen zodat hun hem kunnen bouwen, en als hij dan in NL is betaal ik de rest en kan hij op de post (of haal hem op na vooruit betaling want ze zitten vlakbij)

maar dat heb ik ook in de mail gezet

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 28-05-2007 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:09
Ik heb ook naar aanbetaling gevraagd en dat mocht, maar dan moest ik hem wel komen ophalen en dan daar de rest betalen. Ik verwacht dat je hetzelfde antwoord krijgt. Maar dat is voor mij niet praktisch dus ik heb toch alles vooruitbetaald.
Eigenlijk is dat dan alsnog een overtreding van artikel 26, Burgerlijk Wetboek 7 maar ja...

[ Voor 7% gewijzigd door Eegee op 28-05-2007 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Zat er net aan te denken.. had de HCC ook geen rechtzaak tegen Dell aangespannen omdat die ook een volle vooruitbetaling eisen? Zie http://www.webwereld.nl/a...dell-voor-de-rechter.html.
En geloof dat de HCC die rechtzaak ook had gewonnen op dat punt.

Maar... heb me er verder niet zo in verdiept, Zepto biedt je zo te zien wel een mogelijkheid om anders te betalen. Dat had Dell afaik niet.
Dus denk dat daar ook wel verschil inzit, dus overtreden ze waarschijnlijk geen wet :) Of wel, maar ik ben geen jurist.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik kreeg net dit terug.
Beste Menno,

Wij vragen vooruitbetaling omdat het hier gaat om specifiek gebouwde systemen.
Soms maken wij een uitzondering. Bij deze willen wij ook bij jou een uitzondering maken.
Vooraf 50% en 50% bij afhalen in IJSSELSTEIN ( ut )

Met vriendelijke groet,
Joep van Doorn
Zepto.nl
Een mail terug op 2de pinksterdag is zeer keurig.
Ik zelf woon in rotterdam maar me vriendin in Nieuwegein en dat ligt direct naast ijsselstein dus komt perfect uit.

Ik heb het nog niet helemaal besloten maar denk dat ik toch wel overga tot aanschaf van aan zepto 6224W (t7700)

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 28-05-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
weet iemand trouwens Wat is precies het verschil tussen de
BTO 15W25+ (met t7700 , 100gig 7200, 2gig, 8600gt)
En de
Zepto Znote 6224W (met t7700 , 100gig 7200, 2gig, 8600gt)

Beide zijn er met de T7700 , en de 8600gt . 100gig7200rpm. En 2gig (heb het liefst 4 ivm Adobe programma’s waar ik veel mee werk)

De BTO 15W25+ lijkt in een wat mooiere behuizing te zitten,

Ik zie door de bomen het bos bijna niet meer :P

Menno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

Donstil schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:16:
weet iemand trouwens Wat is precies het verschil tussen de
BTO 15W25+ (met t7700 , 100gig 7200, 2gig, 8600gt)
En de
Zepto Znote 6224W (met t7700 , 100gig 7200, 2gig, 8600gt)

Beide zijn er met de T7700 , en de 8600gt . 100gig7200rpm. En 2gig (heb het liefst 4 ivm Adobe programma’s waar ik veel mee werk)

De BTO 15W25+ lijkt in een wat mooiere behuizing te zitten,

Ik zie door de bomen het bos bijna niet meer :P

Menno
het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beiden zijn nochtans 1680 x 1050 wsxga...

edit: sorry, dacht dat je het over de 15,4 inch zepto had...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja het scherm was ik even vergeten te vermelden, ik bedoelde eigenlijk buiten het scherm

14inch is veel makkelijker (moet bv ook in de trein gebruikt gaan worden)
alleen de BTO lijkt weer in een veel mooiere behuizing te zitten

Lastig lastig ik schaf immers niet elke week een notebook van 2ruggen aan

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 28-05-2007 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

ja volgens mij zijn ze verder identiek, alleen BTO heeft dan weer een optie om een 9-cell batterij erbij te doen. Ik weet niet of zo'n 9 cell batterij nog veel uitmaakt in gewicht, en of het meer ruimte inneemt (achter behuizing). Ik wil eigenlijk wel eens het verschil weten tussen een 14 en een 15.4 inch laptop; is dit een erg groot verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 28 mei 2007 @ 14:07:
[...]
ik wil dit best overmaken VOOR dat ik me notebook heb, alleen moet hij wel klaar voor verzending staan als ik betaal, en niet wachtend op onderdelen.
Als je geld binnen is gaan ze 'm pas assembleren in Denemarken ;)

Maar zoals ik las, is 't al geregelt, dus dat is toppie _/-\o_

@ MethodP:
Kijk dan in de TS qua maten en dergelijke, scheelt bijna niks :) Mja 14,1" is dus wel meer portable.

Verschil tussen 14,1" en 15,4" is dus de resolutie!

Verschil tussen Zepto en BTO is, keuze voor 'n 9 cells-accu bij de BTO, BTO heeft Turbomemory-
mogelijkheid, BTO heeft ingebouwde TV-tuner en BTO heeft 'n Webcam (net als de Zepto Znote 6625WD)

[ Voor 55% gewijzigd door CLB op 28-05-2007 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

Wat voor mij vooral het voordeel van de 14.1 is is de dikte en het gewicht. Daarom zou ik voor de 14.1 gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@CLB

Ja de service is zo op het eerste gezicht al super, ze mailen gewoon terug op 2de pinksterdag.
ik ken een hoop bedrijven die nieteens terug mailen,

.............................

De BTO is gewoon een goed notebook om tezien, dat kan ik van de Znote niet zo 123 zeggen,
De specs zijn van de 2duurste modellen haast gelijk, alleen het scherm weerhoud me er nog van,

Ik twijfel dus nog enorm, zoizo wil ik er even goed overnadenken

En dat turbo memory is ook wel een leuke gaget

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 28-05-2007 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:33:
@CLB

Ja de service is zo op het eerste gezicht al super, ze mailen gewoon terug op 2de pinksterdag.
ik ken een hoop bedrijven die nieteens terug mailen,
Dit zijn nou je eerste ervaringen met Zepto :) Ik heb tientallen mailtjes gestuurd en altijd keurig en resolute antwoorden gekregen. Als er 1 2 3 geen antwoord te geven was, werd 't uitgezocht en dergelijke. Ook per telefoon vind ik ze meegaand en niet zo kortaf als andere verkoop-instellingen
.............................

De BTO is gewoon een goed notebook om tezien, dat kan ik van de Znote niet zo 123 zeggen,
Tsjaa das jammer natuurlijk... Voor zo'n bedrag moet 't uiterlijk ook wel g*#l zijn natuurlijk :)
De specs zijn van de 2duurste modellen haast gelijk, alleen het scherm weerhoud me er nog van,

Ik twijfel dus nog enorm, zoizo wil ik er even goed overnadenken
Ga eens kijken in wat winkels ofzo :)
Probeer een 14,1 incher te vinden met 1440x900 pixels (al wordt dat denk lastig --> Asus..?) en wat
15,4 inchers met 1680x1050 pixels. Kijk hoe dat je bevalt en maak aan de hand daarvan je keuze :)
En dat turbo memory is ook wel een leuke gaget
Hoe meer gadgets erop zitten hoe sneller er eentje kapot gaat denk ik altijd, maarja 't is wel leuk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Donstil schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:33:En dat turbo memory is ook wel een leuke gaget
Ben niet overtuigt dat turbo memory je laptop sneller maakt, toch niet met 4 GB RAM.
De testen die ik nu op internet vind vallen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@abusimbal. Het zal idd niet baanbrekend zijn maargoed blijft leuk.

@CLB. ik zie in je eerste post foto's staan van de 14inch met een Glare scherm, maar overal op de website's staat non-glare. Hoe zit dit precies ?
....................................
Ja werk zelf in de ICT (2winkels/td/buitendienst) en daar verkopen we Asus, Acer en Msi.
dus ken de beeldscherm verhoudingen wel een beetje, maar 14inch verkopen we dan weer niet standaard (op bestelling)
dus die zou ik echt moeten zien.
Maar dat zijn allenmaal types waar ik niets mee kan (650a1100)

15inch met hoge resolutie zie ik wel zitten, (ik maak website.s en bewerk foto's ook)
maarja 14inch is weer lekker klein, maar dat 14inch scherm is dan weer NONglare, en het notebook wat ik nu vervang is dat zelfs al, eigenlijk wel een must have (vind het erg mooi bij notebooks)

en heb hier een core 2 duo E6600 met 2gig.
en wil weer niet TEveel inleveren kwa snelheid,

Ik heb dus een heel eisen pakket, en daar mag maar weinig vanaf geweken worden.
Haha moeilijk he

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 28-05-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MethodP schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:08:
ja volgens mij zijn ze verder identiek, alleen BTO heeft dan weer een optie om een 9-cell batterij erbij te doen. Ik weet niet of zo'n 9 cell batterij nog veel uitmaakt in gewicht, en of het meer ruimte inneemt (achter behuizing). Ik wil eigenlijk wel eens het verschil weten tussen een 14 en een 15.4 inch laptop; is dit een erg groot verschil?
9cell batterij is volgens de Compal informatie 2 ons zwaarder (2.9kg ipv 2.7). En hij steekt iets uit aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:18:
[...]

9cell batterij is volgens de Compal informatie 2 ons zwaarder (2.9kg ipv 2.7). En hij steekt iets uit aan de achterkant.
ok, thx dan heb ik liever een 6 cell, voor mij is de batterij duur toch niet erg belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 28 mei 2007 @ 20:19:
@CLB. ik zie in je eerste post foto's staan van de 14inch met een Glare scherm, maar overal op de website's staat non-glare. Hoe zit dit precies ?
Nobody knows. Want niemand heeft 'm nog gezien.
15inch met hoge resolutie zie ik wel zitten, (ik maak website.s en bewerk foto's ook)
maarja 14inch is weer lekker klein, maar dat 14inch scherm is dan weer NONglare, en het notebook wat ik nu vervang is dat zelfs al, eigenlijk wel een must have (vind het erg mooi bij notebooks)
.. en een stuk lichter.
Ik zit ook nog steeds te twijfelen tussen die twee. Maar ik neig toch steeds meer naar BTO, of de Compal van Laptops4U want 160gb 7200rpm is wel erg aantrekkelijk. :P Daarnaast heeft de Compal /BTO Turbo Memory. De test die ik er tot nu toe over heb kunnen vinden geven allemaal aan dat Turbo Memory eigenlijk alleen verschil laat zien als je een zware aanslag pleegt op je harde schijf (programma's als Photoshop ed).
Dus voor dat ik de knoop doorhak wil ik eerst wel eens weten of het mogelijk is om een extra Robson kaartje in een Zepto te prikken. Verder wacht ik rustig af wat BTO gaat doen, lijkt me toch dat ze nu ook 160GB moeten gaan toevoegen aan hun assortiment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik twijfel dus ook tussen de zepto 6224 en de BTO.

ga voor 99% voor die zepto alleen moet het wel een glare scherm hebben (in info niet en kwa foto's weer wel), non glare is zo 1998 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Was 'n testversie, die toen nog 'n glare-scherm had :) De uiteindelijk definitieve versie heeft 'n non-glare scherm gekregen. Zelf had m'n 6214W 'n glare-scherm wat ik gewoon lekker vond werken, m'n bestelde 6624W heeft 'n non-glare scherm, wat me denk ook goed bevalt. M'n huidige TFT waar ik achter zit is uiteraard ook non-glare en dat is 'n puik schermpje.. Dus ben benieuwd hoe 't bevalt :)
....................................
De 6214W had nog 1280x800 pixels en de 6615WD had gelijk 1680x1050 pixels..
Nu heeft de 6224W al 1440x900 pixels en behoudt de 6625WD gewoon de 1680x1050 pixels...
Ja glare of non-glare scherm is en blijft erg persoonlijk. Ik vond 't lekker werken moet ik zeggen, maar 'n non-glare zal voor mij net zo goed functioneren denk ik. Speel wat spelletjes en kijk 'n filmpje en that's it. Ik bewerk geen foto's en ik werk er niet mee en dergelijke dus dat is iets heel anders... Difficult choise!
Ik heb dus een heel eisen pakket, en daar mag maar weinig vanaf geweken worden.
Is te begrijpen :) Ik wilde eerst 'n laptopje van 500,- bij de MediaMarkt vandaan, om alleen te internetten en that's it. Toen wilde ik toch wel 'n stapje hoger gaan voor 'n laptop met 'n leuk videokaartje en uiteindelijk ben ik voor 'n Zepto gegaan, omdat dat gewoon 'de shit' was qua specs vs prijs :9

@ Donstil: Nogmaals: Hij heeft geen glare-scherm ;)
Ik ken eigenlijk nog steeds geen 1680x1050 laptops die dat wel hebben...

Waarom IK voor de Zepto koos (en de BTO ook erg mooi vond) is toch de portabiliteit :)
De 6214W beviel me qua grootte perfect. Lekker op m'n schoot wat internetten of op tafel om 'n game'pje te spelen. Lekker licht qua gewicht, dus overal makkelijk mee mee te nemen en dan toch zulke hardware waar je 'u' tegen zegt :) Voor de rest vond ik 't design persoonlijk gewoon iets strakker :) Maar de voornaamste reden pour moi was het scherm van de Zepto. 1440x900 pixels is voor mij meer dan zat. Kun je nog lekker full-screen mee gamen icm de GO8600M GT namelijk, ik ga de grafische kant op dus 't is net weer 'n stapje meer dan de 1280x800 wat ik had, dus precies de middenweg ;)

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 28-05-2007 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Zit hier op me thuis pc ook achter een NON glare scherm,
maar me huidige/straks vorrige notebook heeft het ook dus dan voelt het als een stap terug.

en op een notebook vind ik het toch altijd wel mooi, maar lees ook elders dat die ultra Crisp techniek het goedmaakt kwa kleur ect

een 6224w voldoet met een 7700 helemaal aan mijn wensen. Denk dat ik hem toch maar ga bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik men 6615WD ook heel mobiel vind hoor :P
Hij past precies op zo`n opklaptafeltje in de trein :P En met een sleeve eromheen kan hij ook in`n gewone rugzak. ( voor de mensen die nog twijfelen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 08:25:
Ik moet zeggen dat ik men 6615WD ook heel mobiel vind hoor :P
Hij past precies op zo`n opklaptafeltje in de trein :P En met een sleeve eromheen kan hij ook in`n gewone rugzak. ( voor de mensen die nog twijfelen ;) )
alleen jammer van die grijze toetsen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:46

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica