Dell laptop gecrasht

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views sinds 30-01-2008

• BvdH
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-06-2025
Vandaag is mijn Dell-laptop gecrasht. Als ik hem opstart, zie ik direct een zwart scherm die voor de helft gevuld is met 07 07 07 07 07 etc...

Iemand ervaring met deze 'foutmelding'?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-01 21:32

-ET-

Phone Home

Heb je al op goolge gezocht naar deze foutcode?

Is er nog iets bijzonders gebeurd bij het afsluiten van de laptop?

• BvdH
Op google is niets te vinden, 'normaal' afgesloten laatste keer..
Denk dat het iets is van harde schijf, moederbord o.i.d., maar wil weten wat het precies is, meestal staat elke foutmelding wel ergens voor..

Misschien dat er hier mensen zijn die deze zelfde 'foutmelding' een keer hebben gehad, dat die weten waar het aan ligt...

Bedankt iig!

Verwijderd

Na de bios of direct?
Direct zou ik aan GPU denken, na bios vaak DDR. Das volgens mij geen software fout.

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 23:27
-ET- schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:52:
Heb je al op goolge gezocht naar deze foutcode?

Is er nog iets bijzonders gebeurd bij het afsluiten van de laptop?
zoek er dan zelf ook naar ;) dan zie je dat er op google vrij weinig te vinden is over deze foutcode..

verder;

geef eens wat meer informatie over je laptop, welke hardware erin zit, welk merk het is en wat je er de afgelopen dagen mee gedaan hebt bijv.

ik denk aan defect moederbord.. bios die naar z'n grootje is.. geheugen kapot..?

[ Voor 8% gewijzigd door Boyd op 14-05-2007 13:55 ]

• BvdH
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:54:
Na de bios of direct?
Direct zou ik aan GPU denken, na bios vaak DDR. Das volgens mij geen software fout.
Na de bios, eerst zie je in het blauw DELL staant en CPU-gegevens, vervolgens 07 07 07 07 etc...

Ben bang dat het hardware-matig is, harde schijf is het eerste wat er in me opkomt, omdat ie ook geen OS laadt!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 23:27
De BIOS wordt vrijwel gelijk in je ddr gekopierd, dus als dat kapot is, zul je het BIOS scherm niet zien..

• BvdH
Het is een Dell Latitude D410, gewoon mee gewerkt (office, internet, etc), onder windows XP!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

BvdH schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:56:
[...]

Na de bios, eerst zie je in het blauw DELL staant en CPU-gegevens, vervolgens 07 07 07 07 etc...

Ben bang dat het hardware-matig is, harde schijf is het eerste wat er in me opkomt, omdat ie ook geen OS laadt!
En wat als je mamaplank nr de botten is waardoor het OS niet KAN starten?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• sanderhak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-01 06:47
Trek de harddisk er even uit.

Zelfde foutmelding : zeker hardware

Nette melding harddisk ontbreekt: hardware of software

mijn email is <username>@gmail.com.

Verwijderd

Dell Technical support misschien ?

Verwijderd

Probeer eens van een ander medium te booten (Floppy, cd usb stick)
Als je de bios ingaat krijg je dan ook deze errors. Of pas na de bios ?

• BvdH
Was ik al mee bezig, heb ze nu aan de lijn!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:41
Harddisk? Ik heb wel een paar linkjes gevonden die in deze richting wijzen. Hoeft niet persé fysiek kapot te zijn:

http://www.linuxquestions...s/showthread.php?t=401996
http://www.bsdforums.org/...ve/index.php/t-26337.html

En misschien kun je Daggie een mailtje dichten:
VWware-probleem (physical disk)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:06
Kun je anders even een foto maken van het probleem? 070707 vindt ik zelf maar een beetje vaag... Verder, als je het dell logo ziet, kun je dna ook in de BIOS zelf komen mbv F2/F8 of DEL of welke andere knop er dan ook maar voor gebruikt? Als laatste: Probeer eens een Linu Live CD zoals ubuntu en kijken of hij daar wel normaal vanaf start.

• BvdH
Heb wat dingen geprobeerd:

Harde schijf eruit: "Operating System not found"
Harde schijf in andere laptop: zelfde 07-foutmelding (07 07 07 07 etc)
Andere harde schijf in gecrashte laptop: doet het gewoon

Maw: ligt aan harde schijf, al dan niet fysiek. Ga nu proberen te formatteren en opnieuw inspoelen, als dat niet lukt is ie fysiek kapot.

Bedankt voor jullie meedenken!! ;)

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-01 21:59
anders even proberen met een dell diag cd als je die heb te testen ander effen opstarten met F12 en dan hdd diag draaien even kijken wat daar uit komt.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

• bszz
BvdH schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:27:
Heb wat dingen geprobeerd:

Harde schijf eruit: "Operating System not found"
Harde schijf in andere laptop: zelfde 07-foutmelding (07 07 07 07 etc)
Andere harde schijf in gecrashte laptop: doet het gewoon

Maw: ligt aan harde schijf, al dan niet fysiek. Ga nu proberen te formatteren en opnieuw inspoelen, als dat niet lukt is ie fysiek kapot.

Bedankt voor jullie meedenken!! ;)
Nee! Ho! STOP! Dat is waarschijnlijk niet nodig. Het is hoogstwaarschijnlijk geen fysiek probleem: Lees ook even door de linkjes hierboven. Het is heel goed mogelijk dat dat je het met fdisk kunt oplossen. Recovery CD-tje erin, ---> fdisk /mbr (eerst even verder lezen hieronder!)

Hoop dat ik niet te laat ben!

edit: Ik heb even wat meer tijd en heb het volgendelinkje opgezocht. Probeer dat eerst even. Vooral de laatste zin zou is hoopgevend:
Ah, another PartitionMagic victim.

You could have fixed the problem in under 5 minutes by booting into any Live-CD or rescue linux version and then using fdisk to change the NTFS/FAT32 partition type to a non-hidden type and to set the NTFS/FAT32 partition as bootable.

Also, the PM CD is self booting and could have been used to set the NTFS/FAT32 partition as active/bootable.

For anyone who is reading this thread because you can’t boot windows after using PM to create linux partitions, here’s what’s wrong: PM will set the bootable NTFS/FAT32 partition as “hidden” when you create a linux partition. Windows absolutely demands that its partition be marked as bootable and that the partition is “unhidden”. In PM-speak, this is the “active” partition setting.

If you are facing this problem, do not reinstall windows. Do not reinstall linux. Do not try to use the xp recovery console to fix the problem. Follow the steps outlined above.

This is an extremely easy problem to fix.

[ Voor 48% gewijzigd door bszz op 14-05-2007 21:50 ]

• BvdH
Ik werk op een IT-helpdesk bij een mediabedrijf. De journalisten werken met de laptop, waarbij altijd backups van alle pc's gemaakt worden. Hierdoor is het een kwestie van opnieuw inspoelen, en de laptop is weer terug in precies dezelfde staat zoals daarvoor ;)

Dus was al onderweg, tis een kwestie van een uurtje, waar je -na het aanklikken van 'Install'- geen omkijken meer aan hebt!

Overigens is er op de laptop enkel en alleen windows geinstalleerd, en heb ik niets met (partities met) linux te maken!

Maar toch onwijs bedankt, weet nu wel voor de volgende keer hoe eenzelfde probleem is op te lossen, zal vast een foutmelding zijn die we hier vaker (gaan) tegenkomen!

Thnx!

[ Voor 10% gewijzigd door BvdH op 15-05-2007 08:49 ]

• bszz
BvdH schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 08:44:
Ik werk op een IT-helpdesk bij een mediabedrijf. De journalisten werken met de laptop, waarbij altijd backups van alle pc's gemaakt worden. Hierdoor is het een kwestie van opnieuw inspoelen, en de laptop is weer terug in precies dezelfde staat zoals daarvoor ;)

Dus was al onderweg, tis een kwestie van een uurtje, waar je -na het aanklikken van 'Install'- geen omkijken meer aan hebt!

Overigens is er op de laptop enkel en alleen windows geinstalleerd, en heb ik niets met (partities met) linux te maken!

Maar toch onwijs bedankt, weet nu wel voor de volgende keer hoe eenzelfde probleem is op te lossen, zal vast een foutmelding zijn die we hier vaker (gaan) tegenkomen!

Thnx!
Okidoki! Mooi dat het is opgelost... Maar je weet nooit wat iemand zelf probeert te installeren. Wellicht heeft betreffende gebruiker zelf geprobeerd een tweede OS (linux?) te installeren.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

BvdH schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:49:
Vandaag is mijn Dell-laptop gecrasht. Als ik hem opstart, zie ik direct een zwart scherm die voor de helft gevuld is met 07 07 07 07 07 etc...

Iemand ervaring met deze 'foutmelding'?
We verwachten iets meer inzet als je een topic start op GoT dan deze 1,5 regel aan info 8)7

Je kan minstens beginnen met je specs van je laptop te noemen en wat je zelf al geprobeerd hebt voordat je hier een topic over opende. Geen inzet dicht dus

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.