[Xbox] Herkent spel niet

Pagina: 1
Acties:
  • 427 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:16

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Topicstarter
Ik heb sinds ongeveer anderhalf jaar een xbox staan met enkele spellen daarbij. Na lange tijd eindelijk weer eens willen spelen maar ik loop tegen een probleem aan.

Het spel Project Gotham Racing 2 werkt niet als ik deze er in stop. De cd spint even op en stopt dan weer. Op de cd zitten geen krassen ofzo. Gooi ik vervolgens Burnout 4 of DOA2 er in dan werken deze zonder enig probleem.

Alle spellen zijn origineel, xbox is wel omgebouwd. Wat zou ik hier aan kunnen doen?
Binnen XBMC kan ik wel op de PGR2 spelcd browsen.

edit @ reacties hier onder: klopt heb ik al een TR voor gemaakt, graag inhoudelijk reageren ;)

[ Voor 8% gewijzigd door sh4d0wman op 14-05-2007 13:24 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Evil_Kroki
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-02-2024
Hoort dit niet in 'Spielerij - Problemen & Vragen' ?

Verwijderd

Evil_Kroki schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:11:
wou ik ook net zeggen ;)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Evil_Kroki schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:11:
en
Maak dan in het vervolg een topicreport aan i.p.v. het in het topic te posten :>

Tikje naar SPV dus :)

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
sh4d0wman schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:09:
Binnen XBMC kan ik wel op de PGR2 spelcd browsen.
Je hebt dus ook al 'default.xbe' proberen te starten?

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11 17:41
Toevallig niet een andere versie van het spel? (bijvoorbeeld ntsc)
Dit verklaart namelijk soms ook een hoop.
Tevens even de Tdata, Udata en Cache mappen van je E verwijderen. :)

Als dat alles niet werkt, is het waarschijnlijk je dvd drive. (die dingen zijn standaard crap in de xbox, zoals je ondertussen ook vast al weet.)

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Topicstarter
RvO_6 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 00:17:
[...]

Je hebt dus ook al 'default.xbe' proberen te starten?
Klopt, dan spint de cd even op maar vervolgens gebeurt er niks. In het verleden heb ik hem probleemloos kunnen spelen. Ik begin dan ook de drive te verdenken maar ja, alle andere media leest hij wel goed....

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

als je xbox toch is omgebouwd... probeer het spel dan eens te kopieren naar de hdd van je xbox. Doet ie het dan wel?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10
warcow schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 00:20:
[...]
Tevens even de Tdata, Udata en Cache mappen van je E verwijderen. :)
[...]
Als hij zijn TDATA en UDATA helemaal leeggooid/verwijderd, zijn alle savegames weg.
Lijkt me niet zo'n goed advies. ;)

Idd, zoals ^^ zegt, game naar hd kopieren en kijken wat er gebeurd. Het zal wel bijna 100% zeker je drive zijn, heb hetzelfde probleem met 3 xboxen...

[ Voor 19% gewijzigd door Fire69 op 15-05-2007 08:44 ]

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Topicstarter
Hehe het loopt storm :P Ik zal die mappen nog even leeggooien, save games maakt niet uit. Desnoods trek ik ze eerst even over naar de pc.
Verder zal idd het spel eens naar de hd kopieren om te kijken of het dan wel werkt. Mocht dat goed gaan dan zal ik eens rondkijken voor een andere xbox drive. Bedankt allen, update zal pas in het weekend volgen verwacht ik :)

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
als je m omgebouwd hebt, kan je de dvddrive gewoon vervangen door een DVDrom drive uit je pc. Die pakken wel alles en zijn een stuk sneller.

iets modden om de deskel weer dicht te krijgen, maar dat moet echt geen probleem zijn lijkt me ;)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10
sh4d0wman schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 08:46:
Hehe het loopt storm :P Ik zal die mappen nog even leeggooien, save games maakt niet uit. Desnoods trek ik ze eerst even over naar de pc.
Verder zal idd het spel eens naar de hd kopieren om te kijken of het dan wel werkt. Mocht dat goed gaan dan zal ik eens rondkijken voor een andere xbox drive. Bedankt allen, update zal pas in het weekend volgen verwacht ik :)
Zo'n vervang-drive zou je wel eens veel geld kunnen kosten. Heb er ook al zitten naar zoeken. :/
Kurios schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 08:51:
als je m omgebouwd hebt, kan je de dvddrive gewoon vervangen door een DVDrom drive uit je pc. Die pakken wel alles en zijn een stuk sneller.

iets modden om de deskel weer dicht te krijgen, maar dat moet echt geen probleem zijn lijkt me ;)
Standaard dvd-rom leest geen (originele) games volgens mij.

Verwijderd

Heeft toevallig 1 van je vrienden een Xbox? Dat lijkt me een veel gemakkelijker eerste stap, gewoon in een andere xdoos proberen... Sommige winkels willen je daar ook weleens mee helpen ;)

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Topicstarter
Ik heb het spel in mijn pc gestopt om te kijken wat er daar gebeurde, werd niet helemaal goed gelezen. Toen ik hem vervolgens in de xbox stopte werkte hij opeens, tot op heden nog niet de moed gehad om hem daar weer uit te halen :P Binnenkort eerst maar eens een image van zien te maken, dan heb ik die tenminste nog als reserve.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 16:38

KneoK

Not in a million lightyears

Weet niet of je ooit je XBOX opengemaakt hebt, maar het is heel simpel om de DVD-drive even te verwijderen, de kap van de driver eraf te halen en de lens schoon te maken.
Heb mijn XBOX ook al een aantal jaren in een kamer staan waar nogal eens gerookt wordt en langzamerhand begonnen steeds meer originele spellen te haperen tot uiteindelijk bijna geen enkel spel meer wilde opstarten. Zo nu en dan via Boxplorer of XBMC nog wel de inhoud van de DVD's kunnen bekijken maar daadwerkelijk starten deden de spellen niet meer. Van de week dus maar weer de box opengesloopt (wilde toch al een digital coax out gaan inbouwen) en de lens schoongemaakt met een wattenstaafje en wat lenscleaner. Nu doen alle spellen het weer. Zelfs oude afgetrapte en bekraste backups worden weer probleemloos gelezen.
Wellicht wat rigoreus om dat nu te doen, maar als je in de toekomst meer problemen gaat ondervinden is het zeker een keer de moeite waard om te proberen.

@ Fire69 >>> Heb zelf ook weleens gekeken naar de mogelijkheid om een normale DVD-drive in de XBOX te stoppen maar las ook overal dat normale games dan niet meer konden worden gelezen. Er waren een aantal jaar terug 1 of 2 types (LG of NEC ofzo) waar je een firmware op kon flashen zodat die wel XBOX DVD's afspeelden, maar ik denk dat de kans dat je nog zo'n type op de kop tikt nihiel is.

• Kurios
  • Niet online
Fire69 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 08:56:

[...]
Standaard dvd-rom leest geen (originele) games volgens mij.
Ik had dezelfde problemen met mijn thompson dvdlezer en die toen vervangen voor een lite-on uit mijn pc. Werkte perfect en vele malen sneller.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11 17:41
Kurios schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:31:
[...]

Ik had dezelfde problemen met mijn thompson dvdlezer en die toen vervangen voor een lite-on uit mijn pc. Werkte perfect en vele malen sneller.
En die kon dan ook originele xbox spellen afspelen? Want dat kunnen ze vrijwel allemaal niet. (xbox spellen zijn origineel van buiten naar binnen gebrand.)
Zo niet, dan is dit niks bijzonders, heb zelf ook al tijden een pc dvd rom ingebouwd. :)
Als dit wel het geval is, dan graag type van die lite-on... :)

• Kurios
  • Niet online
warcow schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:56:
[...]

En die kon dan ook originele xbox spellen afspelen? Want dat kunnen ze vrijwel allemaal niet. (xbox spellen zijn origineel van buiten naar binnen gebrand.)
heb je daar een bron van? Volgens mij haal jij ze in de war met Gamecube spellen die zgn verkeerd om werden beschreven :) wat ook niet waar bleek te zijn
Ik dacht dat de xbox zn eigen filesystem had en daarom de dvdtjes niet te lezen waren in de pc.

[ Voor 4% gewijzigd door Kurios op 24-05-2007 19:56 ]

Pagina: 1