[Vista] VPN verbinding via alternatieve client

Pagina: 1
Acties:

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 12:35
Een bekend probleem: Vista geeft error 732: Could not agree on PPP protocols. De error is duidelijk, de oplossing alleen niet. Ik probeer te connecten met een Windows 2003 server dus het lijkt mij dat deze met MS-CHAPv2 werkt. Niemand kan mij hier alleen duidelijkheid over verschaffen. Ik heb iig alle instellingen al geprobeerd maar niets werkt.

Ik heb ook de Cisco client geprobeerd als alternatief, maar die ondersteunt alleen IPSec, dus dat werkte sowieso niet. Nu was mijn vraag of er ook nog alternatieve (Windows) VPN clients zijn om verbinding te kunnen leggen via MS-CHAP?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:43

Equator

Crew Council

#whisky #barista

MS-CHAp lijkt mij het authenticatie mechaniek.. Niet het PPP protocol. Wat voor VPN mogelijkheden heb je aan staan?
En dan moet je denken aan PPTP of L2TP (MS uitvoering: L2TP over IPSec)

• Wekko
Ik heb 'm op automatic staan. Als ik L2TP IPSec kies dan krijg ik een error 789: The L2TP connection attempt failed because the security layer encountered a processing error during initial negoatiations with the remote computer.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-03 11:48

pistole

Frutter

• is je IPSec service gestart in Vista?
  • wat zegt het eventlog van je server?

Ik frut, dus ik epibreer

• Wekko
IPSec Policy Agent staat aan. Tot de eventlog van de server heb ik nu helaas geen toegang. De client logs zegt niet veel nieuws.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:43

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, zonder te weten of de client uberhaubt wel de correcte 'taal' tegen de server praat is dit gewoon gokken. Draait de RRAS service wel op de Windows 2003 server? Meldingen uit zijn logboek en instellingen zijn wel handig om hier echt nuttig antwoord op te geven.

• Wekko
Dan zal ik helaas even tot vrijdag moeten wachten om op de server te kunnen komen. Dank voor de hulp iig tot dusverre.
Pagina: 1