[XPpro] foutmelding bij openen van webfolder VU

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik studeer aan de Vrije Universiteit (VU) en wil mijn bestanden van mijn thuiswerkplek kunnen openen. Dit is mogelijk maar ik krijg het niet voor elkaar. Ook met de helpdesk van de VU kom ik niet verder. Er zijn twee mogelijkheden om het te doen.

1) Openen van de URL in IE als webfolder. De correcte URL is https://connect.feweb.vu.nl/gebruikersnaam. Als ik deze wil openen krijg ik de foutmelding: "IE kan https://connect.feweb.vu.nl/gebruikersnaam niet openen als webmap wilt u in plaats daarvan openen in standaardweergave?" En dan kan ik niet schrijven naar de map.

2) Toevoegen van een netwerklocatie aan Mijn netwerklocaties. Als ik dit probeer krijg ik ook een foutmelding in Windows als ik de URL plak in het veld. Er staat dan dat de URL geen geldige map is.

De gebruikte URL is goed en bevestigd door de VU. Toch werken beide manieren niet vanaf mijn huis. Ik werk achter een router/modem, kan dit van invloed zijn? Als virusscanner heb ik NOD32 maar die zou naar mijn idee geen invloed moeten hebben. Wat kan dit probleem veroorzaken?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

• boiert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
al geprobeerd https://connect.feweb.vu.nl toe te voegen aan de trusted sites?

• koekeeghan
Trusted sites? Waar? In NOD32 vindt ik geen dergelijke optie.

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:26

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Ik weet niet hoe het werkt bij feweb (zit zelf bij few), maar kan je niet via ftp naar de vu verbinden? dan kan je namelijk wel via Mijn Netwerklocaties werken.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• koekeeghan
Naar mijn weten is er geen FTP toegang. Ik heb ook via Blackboards WebDAV gebprobeerd een webfolder aan te maken maar ik kan ze gewoon niet toevoegen in Windows thuis. Heel vervelend.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je zou het eigenlijk met de hand moeten proberen; dan krijg je tenminste de HTTP error te zien. Het vervelende is alleen dat het over SSL gaat. Ik weet niet direct een telnet/netcat programma dat dat eenvoudig ondersteund.

• koekeeghan
Pfoe, daarnaast is Telnet ook niet bepaald mijn ding. Handmatig commando's inkloppen houd ik niet zo van.

Het lijkt mij een duidelijk Windows probleem want ik krijg die URL gewoon nergens ingevoerd. Telkens een foutmelding terwijl ik zeker een correcte URL gebruik. Kan het met de LAN instellingen of 'eenvoudig bestanden delen' te maken hebben?

[ Voor 55% gewijzigd door koekeeghan op 15-05-2007 17:13 ]

• koekeeghan
Iemand?

Pagina: 1