[Auto] Fuseekogel vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99022

Topicstarter
Hallo,

volgens mij heb ik mijn fuseekogel kapot, wiel tikt en ratelt in bochten (linksvoor) en als ik aan het wiel trek zit er flink wat speling op. Heeft iemand hier ervaring met het zelf vervangen van de fuseekogel? De onderdelen kan ik namelijk zelf goedkoop regelen, en doe normaal alles ook zelf aan de auto maar nog nooit een fusee vervangen.
Het gaat om een Subaru Mini Jumbo uit 92

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24

Wok

Dakloos...

Zeker weten dat het de fuseekogel is en niet je wiellager?

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Die kogel moet eruit worden geperst en de nieuwe erin geperst. Dit kun je niet met eerste het beste huis-tuin-keuken spul hoor. Lijkt me raadzaam dit toch even te laten doen door garage ofzo.

Kapotte wiellager maakt loeiend geluid tijdens rijden en wordt erger naarmate je sneller gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee ik hoor het alleen bij het sturen/in bochten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kockie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 23:58
dan lijkt het meer op de homokineet.

Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kockie schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:32:
Maar er zit ook flink wat speling in het wiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
kockie schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:32:
De watte? Wikipedia én Vandale laten me in de steek...
Anoniem: 99022 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:29:
Nee ik hoor het alleen bij het sturen/in bochten
Ook hoorbaar bij het draaien aan je stuur in stilstand?

[ Voor 35% gewijzigd door Blacksnak op 14-05-2007 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ken je een kruiskoppeling / kniestuk wat je gebruikt bij een ratel? een homokineet is vergevorderd systeem.
Anoniem: 99022 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:45:
Maar er zit ook flink wat speling in het wiel.
Het is niet geheel foolproof maargoed.
Draai je stuur helemaal uit naar links / rechts en rijd dan een stukje. Als je een geratel hoort is het de homokineet. Ga dan eens een drempel pakken en voel je de wielen naar achteren knikken dan is een deel van de stuurinrichting ook versleten. Merk je als je het wiel opkrikt en manueel gaat verdraaiien.

[ Voor 73% gewijzigd door Chevy454 op 14-05-2007 13:48 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Chevy454 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:39:
ken je een kruiskoppeling / kniestuk wat je gebruikt bij een ratel? een homokineet is vergevorderd systeem.

[...]

Het is niet geheel foolproof maargoed.
Draai je stuur helemaal uit naar links / rechts en rijd dan een stukje. Als je een geratel hoort is het de homokineet. Ga dan eens een drempel pakken en voel je de wielen naar achteren knikken dan is een deel van de stuurinrichting ook versleten. Merk je als je het wiel opkrikt en manueel gaat verdraaiien.
Ok gaan we vanavond eens doen, als ik het vervang doe ik het denk ik direct voor beide kanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het vervangen van de kogel doe je niet zelf, het is meestal makkelijker om het lagerhuis uit te bouwen en de kogel(s) eruit te laten persen bij een garage. En dan kan je er meteen nieuwe wiellagers in laten persen...en als je toch bezig bent pak je de aandrijfas ook aan. Tis net een bouwdoos :+

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:10
of je haalt gewoon een kogeltrekker bij een automaterialen zaak, zijn niet zo gek duur.
lagers erin 'persen' kan best goed door het lager in de vriezer te leggen (in een plastic zakje ofzo) en het huis warm te stoken, dan valt die er zo in
Pagina: 1