[PHP] Foto's sorteren op laatst gewijzigd

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• mike643
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-11 22:45
Ik heb onderstaand fotoalbum script (niet door mijzelf gemaakt), ik wil graag hiervan de foto's sorteren vanaf de foto's die als laatst zijn geupload. Nu ben ik er al achter gekomen dat je met $moddate = filemtime($foto); de gewijzigde datum van de foto kan opvragen. De fotoArray druk ik later af zodat hij dan de thumbs genereert. Hoe kan deze moddate hierin opnemen zonder dat hij dit ook afdrukt?

<?

if(is_dir($_GET['boek'])){

// configuratie

$aantalFotos = 36; // aantal fotos per pagina

$originalPath = $_GET['boek']; //de map aangeroepen in de url

$path = $_GET['boek']; // path naar de foto

$fotoArray = array();
rsort($fotoArray);

$d = dir("$path");

while($entry=$d->read()) {

if(eregi(".jpg|.jpeg|.gif|.bmp|.png", $entry)){

ClearStatCache();

$foto = $path . "/" . $entry ;

$fotoArray[] = $foto;

}

}

$d->close(); +

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zo werkt het hier niet. :) Er gaan hier een aantal dingen fout, en ik zal je uitleggen waarom ik dit topic dicht doe.

Allereerst: als je Waar hoort mijn topic? had doorgelezen, dan had je geweten dat je niet hier moet zijn, maar bij de buren in Programming. Daarna was je in dat forum allereerst Programming FAQ - Het FAQ/Beleid topic tegengekomen, een topic dat helemaal bovenaan staat. Daarin kun een quickstart vinden waarin staat waaraan je topic moet voldoen voordat je het kunt openen.

Het betreft hier ook niet je eigen script. In Programming (en de Devschuur in het algemeen) hebben we het over het algemeen over zelf geprogrammeerde scripts en programma's. Als je bestaande scripts aangepast wil hebben en je hebt daar zelf de kennis niet voor in huis, dan kun je het beste met de maker contact opnemen, aangezien die daar veel meer aan kan doen dan wij. Zie ook Programming FAQ - Scriptrequests.

Als laatste kleine puntje is het hier gebruikelijk om, als je code post, deze tussen code-tags te plaatsen. Zie voor meer informatie daarover ook Hoe post je code? / Hoe gebruik je de code tag? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Door een aantal dingen te doen:

Waar hoort mijn topic? lezen en erachter komen dat je in 't verkeerde subforum zit
• je code tussen [code=php][/] tags plaatsen
• aangeven wat je zelf al hebt geprobeerd.

Je hebt een hoop pointers waarmee je, mijn inziens, relatief makkelijk zelf tot een werkende oplossing kan komen.

Dit topic gaat dicht en voordat je het bij de buren probeert, daar gaat het ook geen lang leven beschoren als je het zonder inachtneming van bovenstaande punten daar neerkwakt :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Dit topic is gesloten.