Toon posts:

CPU wordt te warm

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal probleempjes met me CPU.
Ik heb deze computer nu al een tijdje en de laatste tijd word me CPU veel te warm.
Me CPU cooler draait 2596/2616 en me CPU word 90 graden en valt uit af en toe.
Ik denk dat het tijd is voor een nieuwe CPU cooler. Heeft er iemand enig idee wat ik er nog meer aan zou kunnen doen en misschien weet een van jullie een goedkope CPU cooler (socket 478).
MOBO: Asus P4P800-X
CPU: Intel Pentium 4 3.0GHz

Groetjes

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 12:15 ]

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
Ik ben bang dat je zelf toch echt wat meer onderzoek moet doen voordat je een dergelijk topic opent. Mijn advies is kijk eens in de pricewatch en google wat reviews en/of roundups op, dan kom je er wel uit.

[ Voor 41% gewijzigd door geez op 14-05-2007 12:20 . Reden: d... t... doh. ]

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Kast ontstoft, fans uitgeblazen, faq op GoT doorgelezen ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 14:29
misschien kan je eerst even controleren of je koelblok er goed op zit. Tjeck dan ook even of er koelpasta tussen zit en als er te veel tussen zit dan is dat ook niet goed.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:11

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Zoals eerder aangegeven, als ie in het begin nooit te warm werd zal ie wel vol met stof zitten. Check ook even of al je ventilatoren nog werken. (hoeveel van die dingen heb je in je kast zitten? Misschien is er een stuk, en heb je daardoor geen/brakke airflow).

90 graden is wel erg fors trouwens.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 04:00

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Is vast en zeker gewoon stof wat zich heeft opgehoopt in je koelblok. Heb dit al bij veel pc's gezien met soortgelijke problemen. Gewoon even de stofzuiger er op/in.

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

ja, gewoon checken of het koelblok er nog wel goed opzit, stof overal uitblazen en weer proberen, 90 graden is wel erg apart, maar een nieuw koelblok aanschaffen lijkt me wat overbodig.

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:58

Coldcat

HODL

Oplossingen hier al genoemd:

1. Ga na de pcboer en koop een bus perslucht om alle fans uit te blazen.
2. Zorg ervoor dat er een goede airflow in je kast aanwezig is, zo niet zorg dan voor koelers
3. Zorgen dat de boel schoon blijft.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• luckybasterd
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-03 09:01
Men neme 3x 120 mm fans en ge stofzuigt uw lieve computer eens in de zoveel tijd...
Beetje onderhoud doet wonderen ;)

Verwijderd

smc ventilator in je pc bouwen :p

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05
Ik sluit me bij de algemene tendens aan: je zult toch eerst zelf wat moeten proberen, tips genoeg te vinden. Nu wordt het een herhalingsoefening van opsommingen en dat lijkt me weinig zinvol. Dus controleer eerst je machine op stof, airflow, fan werking, HSF bevestiging en weet ik wat al aangehaald is :)

Mocht dit er allemaal perfect uitzien en blijft de temperatuur alsnog veel te hoog, open dan gerust een nieuw topic met daarin wát je allemaal al gecontroleerd en geprobeerd hebt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.