[SBS2003 + Exchange] Geen wijzig rechten

Pagina: 1
Acties:

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:00
Hoi, ik zit een beetje te stoeien met rechten, en heb nu een probleem. Voorheen waren alle users in het netwerk administrator, en nu heb ik ze enkel in de domeingebruikers groep gezet van AD. Deze hebben dus minder rechten. maar blijkbaar tekort om goed met Exchange Public Folder te werken.

Het is een gedeelde planning

De users die enkel in de domeingebruikers groep zitten mogen wel alles lezen. Ze kunnen ook een planningtaak toevoegen en deze ook aanpassen. Dus tot zover geen probleem. Het probleem is dat ze niks mogen wijzigen waar ze de owner niet van zijn.

Ik heb overal gezocht naar rechten en heb overal de groep Domeingebruikers toegevoegd maar het wil niet werken. Ook bij "Client permissions" van Exchange system manager staan de users goed, en met volledige rechten.

Zie ik iets over het hoofd? Het moet wel ergens een recht zijn, want als ik de user toevoeg aan Domeinadministrators kan die direct wijzigingen aanbrengen.

Bedankt!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In Exchange System Manager zul je rechten moeten uitdelen op de public folder.
Afbeeldingslocatie: http://www.andersonpatricio.org/Tutoriais/img/ap0224_00.jpg
In bovenstaande afbeelding zie je dat je rechten kan voor delete en edit op none, own en all. Je zegt dat ze volledige rechten hebben, zou je eens een screenshot kunnen posten? Of kijk naar de rechten van de andere groepen. Bij mijn weten kun je in Client permissions niet werken met Active Directory Security Groups maar wel met Distribution Groups, dwz jouw idee (wat ik uit je bericht opmaak) om Domeingebruikers rechten te geven gaat niet werken, die groep kan je volgens mij niet gebruiken. Gebruik dan de "Standaard/Default" groep.

Let wel dat de rechten niet overgenomen worden naar submappen. Daarvoor zul je een aparte operatie moeten uitvoeren als het veel mappen / submappen zijn met Pfdavadmin

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• the-hell
Ik heb een screenshot gemaakt van hoe de rechten zijn:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/prekok/probleem.png

Dus dat zou allemaal goed moeten zijn, dit is van de map Planning welke dus ook als enigste gebruikt wordt.

Het probleem is dat als ik mezelf toevoeg aan de beveiligingsgroep administrators dat ik dan wel rechten heb voor editten. Als ik me uit de administrators (domeinadministrators) groep haal dan mag het opeens niet meer.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Staat er misschien onder het tabblad Directory rights een entry die voorkomt dat domein users de rechten uberhaupt mogen lezen?

Wat gebeurt er als je anonymous meer rechten geeft, werkt het dan wel?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• the-hell
Anoniem/Standaard veranderen werkt niet, heb ze alle bij alle rechten gegeven en dat maakt geen verschil.

Heb de Directory Rights doorgekeken en kan niks vinden wat ermee te maken heeft. Heb mijzelf daar volle rechten gegeven en dat werkt helaas ook niet.

Wat ook raar is, is dat als ik de groep "Domeingebruikers" toevoeg aan de "Administrators" groep dat ik geen edit rechten hebt, maar als ik hem toevoeg aan "Domeinadministrators" dat ik het wel heb. En heb eigenlijk geen zin om iedereen Admin te maken in het netwerk.

Dus ergens zitten de rechten fout, maar geen idee waar precies. Zijn er nog andere plekken waar rechten in te stellen zijn, of is dat tabblad security in Exchange System Manager de enige plek?