Toon posts:

[ACCESS 2007] Formulier koppelen aan ander formulier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb 2 formulieren:

Klantgegevens
Autogegevens

beide formulieren (tabellen) bevatten velden met: "klantnummer"

Nu wil ik het zo, dat als je bepaalde gegevens van een klant wilt opvragen, mbv formulier "Klantgegevens" en je daar in dat formulier vervolgens klikt op "Auto"

dat hij dan een formulier "autogevens" opent, en rechtsstreeks gaat naar de autogegevens van de klant die ik in het eerste formulier had geselecteerd.

Dus als ik bijv klantnummer 4 bekijk, en ik klik op 'auto' dat hij dan formulier "autogegevens" opent. en gelijk gaat naar de gegvens van de auto van Klantnr 4.

ik heb wel al dat hij het andere formulier opent. maar hij wil maar niet naar die autogegevens.

Heb google en Got al gezocht. niks relevants kunnen vinden.

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Kijk eens even in de help van Access icm voorbeelddatabase Noorderwind.

Daar ga je zelfs een voorbeeld in terugvinden als ik het goed voor heb. Geen Access in de buurt om directe aanwijzingen te geven. Is al een tijdje geleden om het uit m'n hoofd te kennen maar deed dit vroeger zeer veel (Access 2000) en is echt niet zo moeilijk.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-07 10:48

Boss

+1 Overgewaardeerd

Het formulier open je waarschijnlijk met DoCmd.OpenForm. Daar kan je een 'where' parameter meegeven. Daarin kan je het gewenste filter zetten, bijvoorbeeld
code:
1
"KlantID = "  & MijnKlantID

waardoor in de tabel achter het formulier het veld KlantID wordt gefilterd op de waarde van MyKlantID.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.