[W2K3r2] VPN router opzetten lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een probleem.

Ik ben bezig een testopstelling te maken om 2 locaties aan elkaar te koppelen middels VPN. Deze oplossing is tijdelijk omdat deze korte tijd later door een dedicated lijn overgenomen gaat worden.

De situatie is als volgt.

We hebben een vestiging in Nederland en 1 in België die aan elkaar gekoppeld moeten worden.
Op dit moment hebben we al een vaste VPN router naar meerdere vestigingen.

Kantoor 1 = Nederland = 192.168.0.x
Kantoor 2 - Belgie = 192.168.7.x

Kantoor 1 is alles voor elkaar. Er staat een speciale VPN router die zijn authenticatie netjes van het AD afhaalt en deze draait in productie.

Kantoor 2 heb ik op locatie 1 in een testopstelling staan.

Kantoor 2 staat een Windows 2003r2 server met een netwerkkaart naar het internet en een netwerkkaart naar local LAN (192.168.7.1).
Er draait 1 client laptop met adres 192.168.7.2

Op de server heb ik het volgende gedaan. Routing en Remote access connector gestart in Wizard en gekozen voor: Configure and Enable Routing and Remote Access > "Secure connection between two private networks" > Dial on Demand aan.

Static pool aangemaakt met start 192.168.7.101 t/m 192.168.7.200

Vervolgens de wizard voor het aanmaken van de VPN doorlopen (dit gaat verder goed, server kan pingen).
Static route ingegeven van: Dest: 192.168.0.0 mask: 255.255.255.0.

Ik heb op GoT gezocht, op Google gezocht maar ik kan nergens een bruikbare how-to of hulpdocument vinden. Ik heb op GoT wel het e.e.a. gevonden maar dit sloot niet aan op het probleem wat ik had. Daar gaat het vooral om op opzetten van de VPN zelf, maar dit lukt hier gewoon prima, alleen de routering is een probleem.

Mocht er iemand bruikbare info hebben dan hoor ik het heel graag !

• Fairy
  • Niet online
Even een klein duwtje. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

PS. Ik heb de beschikking over een ISA licentie. Ik weet niet of dit waardevol is, maar misschien dat hier iets mee te doen is.

• vakantieman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2025
Zit er niet een subnet fout in die static route?

• Fairy
  • Niet online
Ik heb de walk-through doorgelopen zoals op de site van Microsoft http://www.microsoft.com/...119b54ae0a&DisplayLang=en

Ik kan met de routerpc zelf wel op het netwerk komen aan de overkant, maar met de client niet.
Ik krijg op de client een Request timed out, maar als ik de VPN disconnect zie ik wel de melding tijdens het pingen: Reply from 192.168.7.1: Distination host unreachable.

Static route staat op: Interface: VPN Connection
Destination: 192.168.0.0
Network Mask: 255.255.255.0

Verwijderd

Ik kan niets met je gegeven informatie.

Geef eens even een schetsje van de netwerk opstelling, vul op de knooppunten IP adressen in en geef aan welke router welke routing table heeft. Misschien krijg je dan meer hulp.