Hallo,
Ik ben bezig om in Java een programma te schrijven voor het zoeken naar en het verbinden met een Bluetooth-apparaat. Nu heb ik op internet enige informatie opgedaan en heb een simpel programma geschreven wat mijn informatie van mijn eigen Bluetooth USB Adapter moet uitlezen. Ik heb een Java API van internet gedownload.
Helaas krijge ik het programma niet werkend, ik krijg een aantal foutmeldingen en omdat ik mijn eigen Bluetooth Adapter niet eens vinden kan begin ik ook niet met het verder schrijven van het programma. Ook heb ik hier gezocht om bluetooth gerelateerde topics maar dit heeft mij ook niet verder geholpen.
Hier de code:
Graag zou ik weten willen of er iets in mijn code niet juist is of dat ik nog iets moet downloaden om de Bluetooth informatie van mijn eigen Bluetooth-Adapter uit te kunnen lezen. Ik maak gebruik van Eclipse SDK en Java jdk1.5.0_09
Ik ben bezig om in Java een programma te schrijven voor het zoeken naar en het verbinden met een Bluetooth-apparaat. Nu heb ik op internet enige informatie opgedaan en heb een simpel programma geschreven wat mijn informatie van mijn eigen Bluetooth USB Adapter moet uitlezen. Ik heb een Java API van internet gedownload.
Helaas krijge ik het programma niet werkend, ik krijg een aantal foutmeldingen en omdat ik mijn eigen Bluetooth Adapter niet eens vinden kan begin ik ook niet met het verder schrijven van het programma. Ook heb ik hier gezocht om bluetooth gerelateerde topics maar dit heeft mij ook niet verder geholpen.
Hier de code:
Java: BluetoothChecker.java
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| package bluetooth; import javax.bluetooth.*; import org.javabluetooth.stack.*; import org.javabluetooth.stack.hci.HCIDriver; import org.javabluetooth.stack.hci.UARTTransport; public class BluetoothChecker { LocalDevice local; HCIDriver driver; public BluetoothChecker() { startApp(); } public void startApp() { try { // Retrieve the local Bluetooth device object HCIDriver.init(new UARTTransport("COM4")); local = LocalDevice.getLocalDevice(); // Retrieve the name of the local Bluetooth device String name = local.getBluetoothAddress(); System.out.println("Address is "+name); } catch(Exception e) { System.err.println("Kan lokale Bluetooth-apparaat niet vinden"); e.printStackTrace(); } } public static void main(String args[]){ BluetoothChecker checker = new BluetoothChecker(); } } |
Graag zou ik weten willen of er iets in mijn code niet juist is of dat ik nog iets moet downloaden om de Bluetooth informatie van mijn eigen Bluetooth-Adapter uit te kunnen lezen. Ik maak gebruik van Eclipse SDK en Java jdk1.5.0_09