[Keyboard] Toetsen blijven hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 920 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:01
Ik heb hier een vreemd probleem met een systeem. Achter dit systeem zit een normaal keyboard, aangesloten met PS/2, waarbij soms toetsen blijven hangen. Denk hierbij aan de shift toets welke ingedrukt lijkt te zijn; als je dan met de muisknop in bv excel of de verkenner iets selecteerd dan wordt er een selectie gemaakt ipv dat je gewoon naar dat veld/ bestand springt. Dit gebeurd met meerdere toetsen, bijvoorbeeld de CTRL en Alt toets, maar soms ook (zij het minder vaak) gewone letters.

Om het probleem tegen te gaan moet je een aantal keer op Escape drukken, waarna het probleem vanzelf verdwijnt. Ook het indrukken van CAPS, Shift en CTRL tegelijk lijkt het probleem op te lossen.

Dit lijkt natuurlijk op een hardware probleem, maar met een ander toetsenbord heb ik precies hetzelfde probleem. Ook het opnieuw installeren van de drivers heeft het probleem niet opgelost. Spelen met de keyboard instellingen (andere layouts, taalinstellingen, etc) hebben ook geen invloed op het probleem.

Omdat ik ook via GOT en google niet echt relevante oplossingen kon vinden heb ik besloten om hier een topic te openen, misschien dat iemand van jullie dit probleem en/ of de oplossing kent.

EDIT -- Oplossing:

Uiteindelijk hebben we een USB keyboard aan dit systeem gehangen, waarna het probleem was opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door Masch op 12-07-2007 10:09 . Reden: oplossing ]

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:35

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ooit eens hetzelfde gehad met een computer. Nooit gevonden waar het in zat. Enkel een vermoeden: de PS/2 keyboard controller = gaar.

Heb toen een USB toetsenbord aangesloten en nooit meer problemen gehad.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:28
Mijn vader heeft hetzelfde probleem... Ook nooit een oplossing kunnen vinden. Hij heeft een MSI k9n neo-f bordje, ik denk dat het daaraan ligt. Eerst geprobeerd met een PS/2 toetsenboard, werkte heel erg slecht, later een logitech USB toetsenboard aangesloten, gaf dezelfde problemen.

Ik geloof dat jij hetzelfde probleem hebt.. maar je beschrijft het anders... Is het zo dat als je normaal aan het typen bent, de computer soms in plaats van 1 letter, 2 letters neerzet. 2 x A als je maar 1 x a indrukt bijvoorbeeld? Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet, want ik heb hetzelfde probleem als de TS.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

ooit gehoord van sticky keys a..k.a. plak toetsen??

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:01
@MRic3 -- Sticky keys en alle andere accessibility opties staan uit. Dit ben ik echter vergeten te melden in mijn TS.

@Grannymark -- Het is in mijn geval niet specifiek zo dat er één extra karakter wordt bijgeplaatst. Het lijkt alsof de knop blijft 'plakken', je krijgt hetzelfde symptoon als bij het ingedrukt houden van de knop.

@remco_k -- Daar zou het inderdaad aan kunnen liggen, daar heb ik nog niet aan gedacht. Ik ga vanmiddag even een USB keyboard aanschaffen en e.e.a. uitproberen.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

zet de bios op failsafe default... kan zijn dat er met de typomatic rate (oid) iets verkeerd is.
(ook maar weer een gokje)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Pagina: 1