Toon posts:

Ultra320 SCSI, geen RAID

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Ik heb een Ultra320 SCSI kaartje nodig om een Tape-Unit op aan te sluiten. Voor mij is de functionaliteit van RAID dus helemaal niet van belang. Het valt me op dat ik alleen maar Ultra320 SCSI kaarten kan vinden met RAID-support. Op zich geen man over boord natuurlijk. Maar ik wil even zeker weten dat die RAID-support de aansturing/herkenning van die Tape-Unit (Quantum PX502) niet in de weg zit.
Ik wil graag een Adaptec, om de simpele reden dat ik daar geen slechte ervaring mee heb, wat SCSI betreft.

Heeft iemand antwoord op (één van) de vragen:
1. Zit RAID support de werking van mijn Tape-Unit in de weg?
2. Is er een specifieke kaart die wordt aangeraden of juist afgeraden voor deze toepassing?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volgens mij is een UW kaartje al genoeg voor zo'n tape unit, ik zou zoeken naar een simpele 1 kanaals LSI of adaptec kaart zonder raid etc.

specs

Verwijderd

Bij een klant een 2120 scsi raid kaart draaien in RAID5 met drie schijven.
Daar ook gewoon de tapedrive aangehangen, geen probleem

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
de vuistregel is een tape device hang je best op zijn eigen bus, en zeker als je weet dat een toestel zoals de Quantum PX502 LTO drives kan bevatten die in burst mode meer nodig hebben dan UW kan leveren.

[ Voor 29% gewijzigd door anglico op 14-05-2007 11:01 ]

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

Verwijderd

Topicstarter
anglico schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:01:
de vuistregel is een tape device hang je best op zijn eigen bus, en zeker als je weet dat een toestel zoals de Quantum PX502 LTO drives kan bevatten die in burst mode meer nodig hebben dan UW kan leveren.
Wat betreft een eigen bus: Dat gaat ie krijgen. Hangen geen schijven aan. De server zelf draait SATA RAID.

Oh, en wat betreft het slot: Het moet een PCI-X kaartje zijn.