Toon posts:

Layout verprutst door tabel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De review van de Radeon 2900XT bevat een tabel welke volgens mij de layout niet ten goede komt:

Afbeeldingslocatie: http://www.pietspics.nl/pub/layout_stuq.png

Ik draai Ubuntu 7.04 met Firefox 2.0.0.3.

Fixen :) !

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:00

crisp

Devver

Pixelated

Je hebt blijkbaar geen Arial ;)

Intentionally left blank

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zelfde FF-versie op WinXp doet het wel goed. In IE6 ook :)
crisp schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:07:
Aha!

[ Voor 55% gewijzigd door P_de_B op 14-05-2007 10:07 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:07:
Whehe dat zou heel goed kunnen :) . Ik heb sinds de installatie geen gekke dingen gedaan met fonts, dus dat is allemaal standaard.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 10:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na wat Windhoos fonts te hebben geinstalleerd werkt het inderdaad goed.

Dit zien jullie blijkbaar als een probleem van de gebruiker en niet van jullie?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:00

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:30:
Na wat Windhoos fonts te hebben geinstalleerd werkt het inderdaad goed.

Arial is 1 van de meestgebruikte fonts op het internet en daarbij is de content gewoon toegankelijk toch? Een iets uitgerekte layout zie ik niet direct als een 'probleem' ;)

Intentionally left blank

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je lijkt me iemand die wel iets aan nieuws: Red Hat introduceert vervangers voor Microsoft-fonts heeft :) .

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:30:
Hoewel we er voor zorgen dat de site goed werkt in de recente versies van de populaire browsers (en zelfs voor een groot deel in minder populaire zoals de lastige IE5.5), testen we het zelf vooral met Firefox 2, IE7, IE6 en Opera 9 (in die volgorde tegenwoordig) op windows. Dat betekent dus automatisch dat als er bijvoorbeeld een afwijkend font gebruikt wordt (zoals vaak op Linux zonder die Windows of evt nu de Red Hat fonts), de tekstgrootte groter/kleiner is dan standaard, er een veel kleiner schermoppervlak beschikbaar is en al dat soort niet-standaard zaken, dat dat voor kleine verschillen in de layout kan zorgen. In jouw geval het breder worden van het content-vlak.

In dit geval is er - volgens mij - eigenlijk geen goede oplossing om de uitgerekte layout te voorkomen. De cellen van de twee tabellen hebben nauwelijks inhoud waar wrapping mogelijk is en zijn vaak tot het randje gevuld. Bij een breder font (of grotere letters) zal dat daardoor alleen maar kunnen uitrekken, met als gevolg dat de hele tabel breder wordt dan de geplande ruimte en die ook oprekt.

Het antwoord op je vraag is dan ook "dat hangt er van af". Als een (relatief) simpele wijziging bij ons zoiets voorkomt dan zullen we dat waarschijnlijk wel doen. Maar we hebben niet een hele reeks aan testplatformen beschikbaar, waardoor het testen lastig is en daardoor ook lastig is om uberhaupt een oplossing te vinden. Naast puur technische redenen is dat dus ook nog een reden warom we het niet altijd op kunnen lossen of in ieder geval niet binnen een redelijke tijd. :)

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk, ik begrijp het ook wel.

Erg pittig om alles in elke browser goed te krijgen.

Succes iig :) !

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Even wat anders; deze reply verprutst de layout ook behoorlijk : http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2024823

Tijd voor een nieuwe sig..

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Solved :) .

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

thx ;)