Toon posts:

[Teamspeak2] Anderen horen mij slecht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Wij gebruiken altijd TeamSpeak2, maar sinds mijn format horen ze mij aan de andere kant heel erg zacht zonder de 20dB boost. Als ik die aan heb, horen ze me nog niet goed, omdat het dan heel erg veel ruist.

Bij "geluiden en audioapparaten" heb ik microfoon aangevinkt en die staat op het allerhardste. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn microfoon harder staat zonder die 20dB boost. Ik heb windows xp home.

Ik heb een Creative Soundblaster ZS 5.1 geluidskaart erin, waar mijn koptelefoon en microfoon in aangesloten zitten.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 21:38

Jazzper

BB4E^Guerilla

welke drivers gebruik je?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:59
De boost moet sowieso aan, maar je moet denk ik je teamspeak settings aanpassen. Wss staat je schuifje daar heel laag staan en krijg je dus een hoge ruisverhouding.

[ Voor 92% gewijzigd door _eXistenZ_ op 14-05-2007 10:11 ]

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Hoe kun je eigenlijk 'Horen' of 'luisteren' naar andere mensen, met zo'n baggerkwaliteit?

Ventrilo FTW! :>

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:12:
Hoe kun je eigenlijk 'Horen' of 'luisteren' naar andere mensen, met zo'n baggerkwaliteit?

Ventrilo FTW! :>
Als je een goede codec instelt is TS2 zeer helder, niet zeuren.

Boost aanzetten, mic lager zetten -> testen met TS2, eventueel in TS2 rommelen met input.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

als echte clangamer snap ik ook niet waarom mensen nog zweren bij TS2. Neem dan rogerwilco of battlecomm dan ben je helemaal retro ;)
Enige reden is linux support geloof ik.

Heb mensen van andere clans met TS2 wel eens op onze ventrilo server gehad. Die vielen bijkans om dat dat mogelijk was.. ja duh...

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-06 11:53

Edgarz

Tweako-active since1986

Er weleens aan gedacht dat ze je gewoon niet willen horen? :o

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

en gebruik je de creative of de KX drivers?

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07 19:11

JohnD

Bernd

heb je wel eens een opname gemaakt met bijvoorbeeld audacity of zo? Is de opname dan wel goed?

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• Ghizmo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-12-2023
Staat kanaal frequency op 25,9 SPEEX ofzoiets?
Boost hoeft niet altijd aan te staan, ik heb het ook gebruikt zonder boost en toen hoorden ze mij op 2m afstand nog.

Kan zijn dat je mobo gewoon beetje kapot is ofzo, dat is bij mij nu wel het geval waardoor ik de boost wel moet gebruiken. (En dit is waardoor het geruis van je microfoon ook zou kunnen onstaan, is bij mij ook het geval)

Het kan ook liggen aan hun, bij mij werkte het vaak goed en dan was er 1 die zei: "Ik hoor je niet, zet je microfoon wat harder joh". Stapte er iemand anders binnen en die hoorde mij wel goed.
Dus hun moeten ook even instellingen ofzo nakijken.

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07 19:11

JohnD

Bernd

ik zou niet gelijk gaan roepen dat zijn mobo kapot is. Ik zou eerst een kijken of de microfoon goed werkt.

Mocht het wel het mobo zijn dankan hij altijd nog eens proberen het kaartje in een andere pci slot te zetten.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

en haal mute eens van playback - microfoon in de mixer

hoor je je zelf?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies. Sommigen nog nuttig ook :)

*TS Channel kwaliteit staat op het hoogste.
*Met input en output al genoeg gekloot, is het niet.
*Creative-drivers, lijkt me ook logisch met creative kaarjte. (Welke moet ik anders gebruiken?)

Trouwens, het kan best wezen dat me mobo gedeetelijke kapot is. Had kortsluiting gehad, PC na 3 weken stuk net terug. Bleek voeding + HDD kapot te zijn.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Teamspeak lijkt me software en geen OS te zijn, move naar [CSA].

Vermeld in het vervolg ook het gebruikte OS even :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP Home is de OS.

Verwijderd

Topicstarter
Ok kon er zo langzamer hand wel mee leven, maar we kwamen tot een ontdekking.

Als ik even schreeuwde of iig hard geluid maakte in de microfoon, hoorde de mensen me op TS daarna wel gewoon goed. Ik snap niet hoe dat kan, misschien dat iemand hier wat mee kan?

• Raptec
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
al is een andere microfoon geprobeert?

Verwijderd

Topicstarter
Raptec schreef op zondag 20 mei 2007 @ 14:34:
al is een andere microfoon geprobeert?
We kwamen er8er toen ik net een nieuwe microfoon erin had gdaan ;)
Pagina: 1