Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ik heb een Peugeot 206SW (dus warmtewerend glas) en een splinternieuwe Tom Tom Go 910...
Nu had ik begrepen dat de nieuwe 910 geen problemen meer zou hebben met dergelijk glas - maar toch duurt het zo af en toe een eeuwigheid voor er ontvangst is! (enkele keer oplopend tot een kwartier of langer!!) Hou ik de TomTom een minuutje buiten de auto dan is er vaak wel ontvangst - plaats ik hem terug dan blijft deze ontvangst behouden... maar ja - om nu iedere keer een minuut buiten de auto te gaan staan is ook zo wat!
(Opvallend is dat dit verschijnsel erger lijkt te worden (maar dat kan ook schijn zijn natuurlijk)

Ik kan uiteraard een externe antenne aanschaffen en kijken of het probleem verholpen is. Maar ik zie er weinig in om toch weer 30 euro uit te geven (bovenop een apparaat dat al vreselijk duur is!) en er vervolgens achter te komen dat dat het probleem helemaal niet was!

Iemand hier ervaring mee? Of andere tips/adviezen?

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Als je airco hebt, denk ik dat je bijna wel een warmtewerend glas moet hebben. Vooral bij Peugeot is dit het geval. Heb dit zelf ook namelijk met mijn 206.

Met een externe antenne los je dit probleem waarschijnlijk wel op. Die kan je plaatsen boven je spiegel want als het goed is zit daar geen warmtewerend gedeelte. Of je kan hem ergens bij je hoedenplank of dergelijke plaatsen.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
klopt. airco zit er in... maar ik had begrepen dat met de SIRFIII er geen problemen meer waren met warmtewerend glas e.d....

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik heb ook een 206sw.. en een goedkoop usb ontvangertje.. maar ik heb binnen no-time verbinding. :?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Falcon schreef op maandag 14 mei 2007 @ 09:29:
Ik heb ook een 206sw.. en een goedkoop usb ontvangertje.. maar ik heb binnen no-time verbinding. :?
hm - en waar heb je de ontvanger liggen dan? Mijn TomTom zit vlak boven het dashboard in het midden van de auto. En heb je airco?

[ Voor 13% gewijzigd door kazz1980 op 14-05-2007 09:40 ]