Toon posts:

Pentium 4 2,4 GHZ/533FSB... hoever overklokbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
dag mede tweakers,

Mijn systeem is een Pentium 4 2,4 ghz met een fsb van 533.
Graag wil ik mijn pc overklokken naar ca 3 GHZ en ik vroeg me af
of het met mijn Hardware mogelijk is.

hier mijn systeem specs:

Moederbord MSI 845PE Max-L (ms-6580)

processor Pentium 4 2,4 GHZ 533FSB Northwood

CPU koeler ZALMAN CNPS7000B-AlCu (92 mm fan + fanmate)

geheugen 2 x 512mb DDR400 (maar mijn systeem draait ze op 200mhz snelheid)

grafische kaart XFX Geforce FX5500 128mb AGP

harde schijf 200GB ide van Samsung met 8mb cache en 7200rpm

voeding 350W met een 12cm fan aan onderzijde.

Ten eerste zou ik willen weten of het mogelijk is met mijn hardware, om hem te overklokken,
aangezien mijn mobo eigenlijk ram geheugen ondersteunt van 200mhz. ik heb er nu ddr400 van kingston inzitten en mijn mobo klokt het automatisch terug. ik had al wat gegoogled ,maar ik zie alleen resultaten, en geen specs over voltage+fsb verhoging. Ik wil toch graag weten hoever ik hem
redelijk veilig kan kietelen, zonder dat me cpu doorbrand of mijn condensators het gaan begeven.
ook moet ik denken aan mijn overige hardware, of die dat aankan. moet ik tijdens het verhogen van de fsb ook voltage aanpassen?

Misschien dat iemand een soortgelijk systeem heeft overgeklokt, en mij misschien kan helpen
met de waardes?

alvast bedankt,

Mike

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 01:16

sjorsfeenema

de mijne is mooier

heb zelfde moederbord en proc. en kane em met gemak naar 2,8 Ghz klocken (stabiel)
heb de fsb omhoog gegooid en de voltage twee stapjes omhoog gedaan :)

proc. wordt ietsje warmer nu, maar moet eigenlijk zeggen dat ik niks merk qwa snelheid...

die van hen is mooi....

Verwijderd

Topicstarter
sjorsfeenema schreef op maandag 14 mei 2007 @ 04:31:
heb zelfde moederbord en proc. en kane em met gemak naar 2,8 Ghz klocken (stabiel)
heb de fsb omhoog gegooid en de voltage twee stapjes omhoog gedaan :)

proc. wordt ietsje warmer nu, maar moet eigenlijk zeggen dat ik niks merk qwa snelheid...
op wat heb je de FSB staan nu, en welke voltage heb je veranderd?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Lees het volgende stukje eens op je gemak door: Frequently Asked Questions TCA

Daar staan de vragen die je stelt al gewoon in beantwoord. Niemand kan namelijk vooraf vertellen hoe ver je kunt overklokken. Dat is afhankelijk van de verschillende componenten waarbij onderdelen nooit hetzelfde zijn. De ene cpu komt nou eenmaal verder dan de andere

Qua geheugen maak je denk ik even een inschattingsfoutje. DDR400 geheugen loopt normaal op 200MHz (en vanwege de double data rate is de aanduiding 400).

Of je het voltage moet verhogen hangt af van de kwaliteit van je processor.
Maargoed, neem bovenstaande faq nog eens rustig door en je zult er wel uitkomen :)

Succes.

Dit topic is gesloten.