[XP] BAD_POOL_DATA met Azureus

Pagina: 1
Acties:

• jackioo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-02 08:18
beste mensen,

ik heb een legale Windows XP install op mijn PC (AMD Athlon 3200, Asus A8N-E, 1GB Infineon DDR, 3x 250GB Samsung SATA, Asus 6600GT) en heb al sinds het begin dat ik hem heb problemen met Azureus; dat wil zeggen dat ik tijdens het gebruik van Azureus opeens een reboot krijg, met heel kort van tevoren een BSOD met de melding BAD_POOL_DATA (als ik het goed gezien heb) krijg. dit scherm is echter binnen een seconde alweer weg, en na de reboot doet de PC het weer perfect en geeft ook geen enkele foutmelding aan.

dit komt dus alleen voor als ik Azureus gebruik; als ik Azureus niet aan heb staan, dan draait mijn pc zomaar een week non-stop zonder problemen. het is ook elke keer, om het half uur / uur dat Azureus aanstaat dat dit voorkomt.

een tijdje geleden heb ik me erbij neergelegd en gewoon Azureus niet meer gebruikt (tevens doe ik eigenlijk alles op m'n laptop en gebruik de pc niet zoveel meer).

wie-o-wie weet wat hier aan de hand kan zijn ?? googlen helpt me niet verder, en de search op het forum geeft mij alleen enkele meldingen uit 2002 die niet matchen.

alvast bedankt!

Mijn 1e systeem.. '-' Mijn 2e systeem.. '-' Mijn 3e systeem..

• Edgarz
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

een tijdje geleden heb ik me erbij neergelegd en gewoon Azureus niet meer gebruikt (tevens doe ik eigenlijk alles op m'n laptop en gebruik de pc niet zoveel meer).
Goede oplossing, gebruik gewoon Utorrent. Veel sneller ook ;)

Vanwaar dan nog de thread zolang je geen andere problemen hebt? 8)7

[ Voor 54% gewijzigd door Edgarz op 14-05-2007 10:49 ]

• jackioo
...... omdat 't gewoon zou moeten werken. is met iedere versie van Azureus het geval dat m'n pc opnieuw opstart.

ik kan me bijna niet voorstellen dat ik de enige ben die hier last van ondervindt.... toch??

en als er iets niet goed is, wil ik dat graag oplossen. wil namelijk geen instabiel systeem...

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je bent in je TS even vergeten te vermelden wat de resultaten waren nadat je de Windows XP en 2000 BSOD guide had door genomen ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

En google vind ook een hoop hits voor "Azureus blue screen" ... oa. Firewall/AV software gerelateerd. Welke AV gebruik je ? Check in ieder geval die google hits eerst even, je bent blijkbaar niet de enige ;)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• jackioo
bedankt alvast allemaal,

ik heb wat gezocht en inderdaad gevallen gevonden die er op leken.

wat ik echter merkte, toen ik uTorrent installeerde, dat deze exact hetzelfde probleem heeft.

uTorrent gaf wel bij de installatie aan dat er een ernstige fout zat in mijn NVidia Firewall. deze heb ik nu gedeinstalleerd.

aangezien ik nu op m'n werk ben, kan ik mijn pc niet in de gaten houden, maar als ik vanavond thuis kom kan ik zien of m'n pc gereboot is.

meer info volgt..... ;)

• jackioo
ok,

na een lange werkdag weer thuis.

en..... mijn PC had zich niet gereboot!!! uTorrent draait dus al de hele dag zonder problemen.

toen ik toch nog Azureus opstartte had ik met mijn laptop geen verbinding meer met internet, dat was de laatste tijd altijd al het geval. jammer voor de nog openstaande downloads in Azureus, maar dan moet 'ie toch maar wijken voor uTorrent.....

maar toch blijf ik er bij dat ik het niet begrijp.. dat Nvidia firewall het ene probleem is wel, maar dat m'n totale internetverbindingsperformance terugzakt naar 0 zodra Azureus opstart (zelfs zonder te downloaden) begrijp ik dan weer niet..

de-install is the magic word, I guess... :P

• jackioo
nou,

gister de hele dag en de hele nacht ging het perfect met uTorrent ZONDER Nvidia Firewall...

ik hou het hier dus maar bij.

wat ik wel merk, is dat ik met mijn "download-pc" en mijn (wireless) laptop amper op internet kom tijdens het downloaden. met een andere pc die ook in hetzelfde netwerk hangt heb ik hier totaal geen problemen mee.

iemand idee waarmee dit mee te maken kan hebben??

thx 8)

Pagina: 1