Verscheidene spellen starten niet.

Pagina: 1
Acties:

• Kasium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09 17:37
Beste Tweakers,

Ik heb problemen met het spelen van verscheidene spellen. Het probleem is dat als ik civilisation III opstart dat hij dan bij de intro filmpjes stopt (terwijl hij wel de hele CPU tijd opvreet). En bij bijvoorbeeld homeworld is het als je kiest om een nieuw spelletje te starten, of als je van schermresolutie wilt veranderen (ook deze blijft hangen, maar vreet wel alle CPU).

Ik heb verschillende videokaarten gebruikt. Eerst de MSI NX7300GS TD256E en nu net een nieuwe ASUS EAX1300PRO Silent. Steeds hetzelfde probleem.

Verder heeft de computer dit al vanaf het begin. Hij heeft de volgende spec's:

MoBo: ASUS A8N-VM
Ram: 2x512Mb
Video: Zie boven
Proc: AMD Athlon(tm) 64 3200+ 2.01GHz
Besturings systeem: Win XP pro (legaal)

Iemand een idee??

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:33
al een keer een windows her instalatie gedaan? zodat je windows kan uitsluiten?

edit: het klinkt naar DirectX probleem, maar als je al meerdere spellen hebt geinstaleert word die vaak wel ge-checkt

[ Voor 43% gewijzigd door cossy nl op 14-05-2007 00:54 ]

• Kasium
cossy nl schreef op maandag 14 mei 2007 @ 00:47:
al een keer een windows her instalatie gedaan? zodat je windows kan uitsluiten?

edit: het klinkt naar DirectX probleem, maar als je al meerdere spellen hebt geinstaleert word die vaak wel ge-checkt
Windows is een jaar geleden goed geinstalleerd en heeft nooit probelemen gehad en vanaf het begin had hij problemen met die spellen.

Direct-X werd nog gechecked bij het nogmaals installeren van CIV III en die zou voldoen. (Net even gechecked en directX 9.0c is geinstalleerd, lijkt me goed dus)

Verder kan ik bv. Battlefield Vietnam gewoon perfect spelen op 1152x864 en 32bit kleuren en hoogste kwaliteit alles enzo.

[ Voor 5% gewijzigd door Kasium op 14-05-2007 21:04 ]

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:33
Loopt hij vast in de filmpjes die er bij zitten of ook in de spellen zelf?
Als hij in de filmpjes loop zou het een corrupte codec kunnen zijn, al lijkt me dat erg sterk in dit geval.
En vanwege je zeg dat Battlefield wel goed draait op max verwacht ik ook niet de tempratuur. Alhoewel je die natuurlijk even kan checken.
Ik neem aan dat je we alle patches van de spellen geinstaleerd hebt?

• Kasium
Hij loopt bij CIVIII al vast bij de filmpjes, maar bij homeworld op de missies zelf. Verder doet de comp. wel lekker films in allerlei codec's afspelen.
De temperatuur van de kast lijkt van buiten wel OK, en ik neem aan dat hij als die te hoog werd ook wel problemen zou hebben met andere dingen, en hoogst waarschijnlijk pas als hij een tijdje bezig was, maar dit gaat echt mis bij het opstarten van spellen en alleen de spellen crashen, je kunt wel gewoon verder in windows (als je ze via de Task Manager afsluit).
Van homeworld weet ik niet of er bepaalde patches zijn, maar CIVIII heeft alleen 2 patches en die zijn voor alleen voor de US versions, ook adresseren ze problemen tijdens het spel.