[ADS] Advertising voor je website

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Op mijn website bied ik een aantal freeware applicaties aan. Aangezien het freeware is leek wat advertising op mijn site geen slechte manier om wat inkomsten binnen te halen.

Nu heb ik deze geprobeert:

Google AdSense
Geeft een net overzicht van het aantal views en het aantal clicks. Als je de kleuren een beetje tweaked en ervoor zorgt dat de Ads goed in de site opgaan, dan heb je iedere dag wel een aantal clicks.

Chitika eMiniMalls
Helaas nog geen clicks mee verdient, staat er pas 3 dagen op. Je kan zelf in het script eigen keywords opnemen. Let goed op wat je hier kiest, als je hardware kiest bijvoorbeeld, kan ook een bijv. een hamer getoond worden.

AdBrite
Ook erg netjes, pas vandaag erop gezet. Het duurt 24 uur voordat er Ads getoond worden, maar tot die tijd (of als er geen Ads zijn) kan je vervangende HTML tonen (vervangende Ads van bijv. AdSense zijn daarbij toegestaan). Leuke van AdBrite is dat mensen kunnen betalen om specifiek op jouw site hun banner te zetten.

Dit zijn de ervaringen die ik met deze advertisers heb. Hebben jullie nog goede suggesties voor andere advertisers of tips om de banners goed te plaatsen etc?

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

• Tom-Eric
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 09:11
Ik heb zelf wel goede ervaringen met betrekking tot affiliate advertenties, via bijvoorbeeld TradeDoubler. Zo heb ik samen met een paar collega's een site waarbij we enkel producten van andere webshops laten zien en hier verdienen we nu een aardig zakcentje mee.
Het voordeel hiervan is dat je vaak een heleboel informatie krijgt voor de producten waar je voor adverteert, en je bent ook redelijk vrij om je advertenties zo in te delen als je zelf wilt. Het nadeel is dat je vaak alleen betaald krijgt wanneer er ook daadwerkelijk iets gekocht wordt, maar dat gebeurt vaker dan je zou denken!
Ik denk dat voor bijvoorbeeld weblogs, waarbij je bijvoorbeeld een stukje kan schrijven over een DVD die je pas gekocht hebt, dit soort advertenties meer opbrengsten kunnen opleveren dan programma's zoals AdSense!

i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels

• Zyphrax
Bedankt voor de tip Tom-Eric, ik weet alleen niet of het voor mijn site de meest praktische oplossing is. Trouwens leuk blog, ik zou alleen in Contact niet direct je emailadres zetten, dat kan een aardige spam bron zijn.

Chitika snap ik weinig van. Bij Google heb ik meerdere clicks per dag, maar bij Chitika vooralsnog niets. Misschien is de plaatsing niet goed, of zijn de getoonde producten/deals niet interessant.

AdBrite toont op dit moment mijn Chitika Ads, ik moet eens opnieuw proberen om Ads van AdBrite zelf te tonen.

Bij Google Adsense merk je duideiljk dat plaatsing en opmaak heel belangrijk is.

Nog meer mensen met ervaringen?

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Goede ervaringen met AdSense. Een jaar of 2-3 geleden DoubleClick gebruikt, zonder resultaat. AdSense doet op mijn website ongeveer $6 - $7 per dag. Voor niets doen (de site haalt content automatisch op) is dat toch een leuk bedragje per maand.

De site heeft ongeveer 1500 ad-views en 50 clicks per dag.

• Zyphrax
Het gaat bij mij nog erg op en neer. Maar ik moet nog een goede website eerst neerzetten. Ik zoek een beetje een combinatie tussen Zakelijk (niet te stijf) en Blog. Zodat de mensen onze freeware producten gemakkelijk kunnen vinden en tegelijk misschien wat blog items, waar ze voor terug komen.

Orf: zou je mij je website URL kunnen sturen?

• Tom-Eric
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 09:11
Zyphrax schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:45:
Trouwens leuk blog, ik zou alleen in Contact niet direct je emailadres zetten, dat kan een aardige spam bron zijn.
Gelukkig heeft GMail een heel goed spam filter, dus ik heb hier amper last van :). De voordelen van mijn e-mail adres zo plaatsen zijn groter dan de nadelen, maar dankzij jouw boodschap controleerde ik wel mijn spam folder weer een keer, waarin ik een promotie code voor 50 euro tegoed aan google adwords vond! Bedankt ;).

Dat brengt mij op het volgende onderwerp, want waar ik best benieuwd naar ben (en ik hoop dat dit topic de juiste plaats is om het hierover te hebben) is of mensen ervaring hebben met zelf adverteren?

Aangezien we nu op één van onze sites 5 cent per unieke bezoeker verdienen (door affiliate marketing dus), zijn we dus gaan experimenteren met Adwords inkopen bij zoekresultaten van google.

Hierbij moet je denken aan advertenties als 'Koop een HDD/DVD Recorder', die doorlinkt naar een productpagina van ons, welke dan weer doorlinkt naar producten van neckermann/wehkamp/etc.
Omdat we hier pas net mee begonnen zijn, weet ik nog niet hoe het allemaal uit gaat pakken, maar als het allemaal goed zou verlopen (dat wil zeggen, de omzet en het bezoekersaantal stijgen allebei bijna gelijkmatig), dan is dit voor ons een hele mooie manier om geld te verdienen.

Waar ik dus nieuwsgierig naar ben is of de clickthrough ratio van dit soort advertenties groter/gelijk/kleiner is dan van gewone bezoekers (op dit moment voornamelijk afkomstig van zoekmachines).

Aangezien dit experiment pas net begonnen is heb ik helaas nog te weinig gegevens om zelf tot een conclusie te komen, maar misschien dat andere mensen hier meer ervaring mee hebben?

Ook vraag ik me af of er betere (goedkopere O-)) alternatieven zijn dan google adwords.

i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels

• Zyphrax
Gebruik je ook Google Analytics?
Dat is goud in combinatie met Google Adwords

Pagina: 1